زنان ایرانی رتبه نخست «خودسوزی» در خاورمیانه
کد خبر: ۹۷۰۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 10    -    ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
خودسوزی یکی از خشن‌ترین و دردناک‌ترین روش‌های خودکشی است و به دلیل زخم‌ها و عفونت‌های عمیق و پیچیده، میزان هلاکت با آن حتی از روش‌هایی چون حلق‌آویزی هم بیشتر است. انتخاب این مرگ دردناک در سالهای اخیر به حدی در بین زنان شیوع پیدا کرده است که حتی یکی از استادان دانشگاه علوم پزشکی ایلام پیشنهاد داده بود که زنان به جای خودسوزی، «گچ» بخورند تا...
زنان ایرانی رتبه اول «خودسوزی» در خاورمیانه  به گزارش «تابناک باتو»؛ خودکشی در میان زنان غرب کشور، مؤلفه های بسیاری دارد و نقش مسائل اقتصادی و بیکاری نباید از نظر دور دانست؛ زنانی که از استقلال مالی و اقتصادی و پایگاه اجتماعی مناسبی برخوردارند، کمتر به سمت خودکشی سوق داده می شوند.

خودسوزی یکی از خشن‌ترین و دردناک‌ترین روش‌های خودکشی است و به دلیل زخم‌ها و عفونت‌های عمیق و پیچیده، میزان هلاکت با آن حتی از روش‌هایی چون حلق‌آویزی هم بیشتر است.

امروزه استفاده از این روش برای خودکشی، در کشورهای پیشرفته رایج نیست. اما در کشور ما و بین زنان به ویژه زنان غرب کشور رایج ترین شیوه خودکشی است.

اخیرا رئیس انجمن حمایت بیماران سوخته با اعلام این خبر که خودسوزی در ایران در حال افزایش است آماری از قربانیان سوختگی در کشور را اعلام کرد.

محمد جواد فاطمی با اشاره به کمبود تخت های سوختگی بیمارستان آمار بیماران سوختگی در کشور را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و به افزایش آمار خودسوزی در برخی از استان های مرزی هشدار داد.
 
زنان ایرانی رتبه اول «خودسوزی» در خاورمیانه 

آماری که در سال‌های اخیر رو به فزونی نهاده است. پدیده‌ خودسوزی میان زنان در استان‌هایی مانند ایلام، لرستان، کرمانشاه و کردستان، ترکمن‌های گلستان ‌و بوشهر بیشتر دیده می‌شود.

در این میان، آمار خودسوزی زنان در ایلام بیش از سایرین است و تقریبا به فرهنگ غالب آن منطقه تبدیل شده است.

به گفته زهرا حضرتی، استاد جامعه‌شناسی زنان ایرانی رتبه اول «خودسوزی» را در خاورمیانه دارند.

در ایلام با توجه به اینکه خیلی وقت ها به دلایل متعدد از جمله عرف حاکم خودکشی را ثبت نمی کنند اما همچنان به روال گذشته شاهد آمار بالای خودسوزی خصوصا در زنان هستیم.

انتخاب این مرگ دردناک در سالهای اخیر به حدی در بین زنان شیوع پیدا کرده است که حتی یکی از استادان دانشگاه علوم پزشکی ایلام پیشنهاد داده بود که زنان به جای خودسوزی، «گچ» بخورند تا بسته شدن راه تنفسی‌شان بمیرند و درد کمتری را متحمل شوند.
همدلی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همیشه در صحنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
1
4
همش بخاطر اینه که سوخت ارزونه بنزین را گران کنید همه مشکلات حل میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
4
افراد زن ستیز ایرانی خوشحال شوند ببینند نتیجه تفکرات و قوانین ضد زن در کشورمان به چه نتیجه ای رسیده است وقتی حتی هر قانونی که از زنان حمایت کند به تصویب و اجرا نمی رسد نتیجه اش می شود شیوع گسترده افسردگی و خودکشی در زنان .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
1
1
خودسوزی بیشتر در روستاهای جینوب ایران رواج داره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
3
همش به خاطر اینه که قوانین مثل ارث و دیه و حضانت و طلاق و نماز و روزه و کاریابی بر ضد زن است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار