نقاشی‌های مرد آمریکایی به سبک فرش ایرانی +تصاویر
کد خبر: ۹۷۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 09    -    ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
یک هنرمند اهل شهر میامی آمریکا، نقاشی های خیره کننده و پر جزئیاتی را به تصویر می کشد که شبیه به قالی های ایرانی هستند. جیسون سیف که یک نقاش دیواری و هنرمند گرافیست است کار خلق این نقاشی های استادانه را در سال ۲۰۱۵ به عنوان شکلی از ابراز عقاید و خصوصیات و با تأثیر پذیری از ریشه های خاورمیانه ای خود شروع کرد.

هر یک از این آثار با استادی تمام و با استفاده از جوهر و رنگ اکریلیک خلق شده است و نقش و نگارهایی به طرح گل و اشکال هندسی را روی سطح بزرگی به نمایش می گذارد. این مجموعه الهام گرفته از پیشینه ی طرح های قالی های کلاسیک بوده و متأثر از الگوها و رنگ های مورد استفاده ی بافندگان است که سلایق ویژه ی طایفه ی آن ها را نمایان می سازد. به همین دلیل جیسون سیف با انتخاب رنگ ها و الگوهایی که بیانگر حالات ذهنی و احساسی او در لحظه است، روحیات و اندیشه های خود را در آثارش به نمایش می گذارد.


این هنرمند آمریکایی ریشه ای خاورمیانه ای دارد.
او در مصاحبه ای با سایت LuxuryDefined می گوید: «طرح های قالی های ایرانی همیشه از نظر زیبایی شناسی و نشانه شناسی مرا مجذوب خود کرده است. بخشی از ریشه ی من به خاورمیانه بر می گردد پس این چیزی است که از زمان تولد در من ریشه دوانده است. طرح های قالی های اصیل که کار بافندگان فرش هستند، زبانی پنهانی در خود دارند. هیچ انتخابی در آن ها بی دلیل نیست. از تار و پود مورد استفاده گرفته تا رنگ ها و شکل گره ها، همگی از قبل تعیین شده و در پیوند با مکان، زمان و علت خلق این قالی ها هستند. می خواستم این موضوع را در آثارم بگنجانم و این کار را با استفاده از نقش و نگارها و رنگ های خاصی که حس و حال ویژه ای را نشان می دهند انجام دادم.»

 
 
 
این آثار الهام گرفته از طرح های قالی های کلاسیک ایرانی هستند.
آثار نهایی که تکمیل آن ها بین دو تا سه ماه زمان می برد از تصاویری شفاف گرفته تا تابلوهایی مرموز متفاوت هستند، اما نقطه ی مشترک در تمامی آن ها استفاده از رنگ های زنده و دقت و توجه زیاد به جزئیات است. با وجود آنکه این نقاشی ها تک بعدی هستند اما سیف با استفاده از تکنیک سایه زنی به آن ها ظاهری سه بعدی می دهد که تشخیص آن ها از بافته را در نگاه اول غیر ممکن می سازد. اما نکته ی شگفت انگیز آنکه این هنرمند دچار کور رنگی است!

جیسون سیف با استفاده از تکنیک سایه زنی به آثارش ظاهری سه بعدی می دهد.


سیف به تازگی با شرکت نایک و کوبی براینت بسکتبالیست حرفه ای سابق و تاجر کنونی، برای تزیین کتانی های مدل ایر فورس وان برند نایک با استفاده از طرح های استادانه و پر جزئیات خود همکاری داشته است که نتیجه ی آن اثری هنری است و آن را درعوض پوشیدن می بایست به نمایش گذاشت. فهرست همکاری های پر آوازه ی او به اینجا ختم نمی شود و او با کسانی مانند بیگ شان، نیکی مناژ، فارل ویلیامز و افرادی از این دست همکاری داشته است.

 
روزیاتو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
قیافش که داد میزنه مال خاورمیانه هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار