کوفته‌ی بلغور جو دوسر، لذیذ و مقوی
کد خبر: ۹۶۹۷۶
تاریخ انتشار: 2018 January 09    -    ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
جو دو سر، منبع خوبی از انرژی، پروتئین و چربی برای انسان و به ویژه کودکان است. امروز برای شما روش تهیه‌ی یک کوفته‌ی لذیذ با این ماده‌ی غذایی مفید را قرار داده‎‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.
کوفته‌ی بلغور جو دوسر، لذیذ و مقوی
اختصاصی تابناک باتو؛ جو دو سر، منبع خوبی از انرژی، پروتئین و چربی برای انسان و به ویژه کودکان است که از خواص مهم آن می‌توان، کاهش چربی خون را نام برد. یک تحقیق نشان داد که مصرف روزانه‌ی 100 گرم جو دو سر خشک به مدت سه هفته باعث کاهش 23درصد کلسترول تام، 23 درصد کلسترول LDL، 21 درصد تری گلیسیرید، و 20درصد کلسترول HDL شده است. از اثرات دیگر جو دو سر، کاهش اسید اوریک است. 
امروز برای شما روش تهیه‌ی یک کوفته‌ی لذیذ با این ماده‌ی غذایی مفید را قرار داده‎‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.

کوفته‌ی بلغور جو دوسر، لذیذ و مقوی

مواد لازم:

آب: یک پیمانه
بلغور جو دو سر: یک پیمانه
گوشت چرخ کرده: یک کیلو
نمک و فلفل: به میزان لازم
پودر فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری
ادویه کاری: یک قاشق چایخوری
گشنیز خشک: یک قاشق غذاخوری
زیره: یک قاشق چایخوری
پیاز رنده شده: یک عدد
جعفری خرد شده: یک پیمانه
آرد سوخاری: یک چهارم پیمانه
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

آب و بلغور جو را با یکدیگر مخلوط کرده به مدت دو  دقیقه روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و آن را کناری می‌گذاریم.

در ظرفی مناسب، گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، ادویه، نمک و فلفل، گشنیز، جعفری و زیره ریخته و ورز می‌دهیم. آب اضافی بلغور جو را گرفته و به همراه آرد سوخاری به مواد قبلی اضافه می‌کنیم.

سینی فر را چرب می‌کنیم. از مواد گلوله‌هایی برداشته و به دلخواه، شکل می‌دهیم. آنها را در سینی چیده و داخل فر قرار می‌دهیم. وقتی کوفته‌ها برشته شدند، سینی را از فر خارج می‌کنیم. کمی روی کوفته‌ها روغن می‌ریزیم، سینی را با کمک فویل یا درپوشی دیگر می‌پوشانیم و چند دقیقه آن را روی حرارت ملایم گاز و یا داخل فر قرار می‌دهیم تا کمی کوفته‌ها نرم شوند.

کوفته‌ی ما آماده است. این غذا را می‌توان با نان یا برنج، سرو کرد.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: tareekaa ـ tebyan
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار