دانستنی های جالب در مورد بدن انسان
کد خبر: ۹۶۹۳۵
تاریخ انتشار: 2018 January 08    -    ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
معمولاً انسان ها باورهایی دارند که به سختی آن ها را تغییر خواهند داد. اغلب این باورها از دوران کودکی در ما نهادینه شده و بدون تفکر یا حتی کوچکترین شکی به آن ها باور کامل داریم.
 
این مسایل بیشتر از هر چیز دیگری به بحث های سنتی و دینی جامعه مربوط می شود. اما گاهی چیزهایی در مورد بدنمان به ما گفته شده که امروزه علم آن ها را رد می کند. برای مثال از دوران کودکی به ما گفته شده که تماشا کردن تلویزیون برای چشم هایمان مضر خواهد بود و یا این که هیچ گاه نباید در اتاقی که نورپردازی آن ضعیف است مطالعه کنیم. تا چه حد باور دارید که این گفته ها حقیقت دارد؟

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با افسانه هایی بی اساس در مورد بدن انسان آشنا کنیم که علی رغم باور همگانی واقعیت ندارند و دانستن آن ها سهم زیادی در کمک به شما برای شناخت بیشتر بدن و سالم ماندن خواهد نمود.

۱- بارداری ۹ ماه به طول نمی انجامد
 
 ۱۴ واقعیت جالب در مورد بدن انسان که دانستن آن ها ضروری است

در واقع یک بارداری سالم و بدون مشکل می تواند بین ۹ تا ۹٫۵ ماه طول بکشد و این مقدار می تواند تا ۵ هفته پس از نه ماهگی نیز ادامه داشته باشد.

۲- واکسن آنفلوانزا شما را به آنفلوانزا مبتلا نخواهد کرد

اگر چه بدن انسان در واکنش به واکسن آنفلوانزا ممکن است دچار تب شود اما این بدان معنا نیست که به دلیل تزریق واکسن به انفلوانزا دچار خواهید شد. واکسن آنفلوانزا حاوی ویروس مرده ای است که نمی تواند زنده شده و باعث بیماری شود.

۳- مکمل های ویتامینی وضعیت سلامتی را بهبود نمی بخشند

مکمل های ویتامینی شاید نه تنها بلااستفاده باشند بلکه برای بدن و سلامتی نیز مضر باشند. یک مطالعه ۲۰ ساله نشان داده کسانی که به طور مرتب مکمل های ویتامینی مصرف می کنند با خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان مواجه هستند.

۴- سلول های مغزی قابلیت بازگشت دارند

برای مدت های مدیدی انسان بر این باور بود که سلول های مغز انسان قابلیت زنده شدن و بازگشت ندارند. اما این موضوع واقعیت ندارد و بر اساس فرآیندی به نام «تکثیر سلول های عصبی»، سلول های عصبی جدیدی هیپوکمپوس شکل می گیرند. این بخش از مغز مسئولیت یادگیری، حافظه بلند مدت و احساسات را بر عهده دارد.

۵- مطالعه در مکان با نور کم بینایی شما را تحلیل نخواهد برد

درست مانند تماشا کردن تلویزیون، مطالعه کردن در اتاقی که نور کافی ندارد به کاهش بینایی منتهی نخواهد شد. البته شاید در چنین شرایطی حس کنید که چشم های شما از مطالعه خسته شده است اما در درازمدت به مشکلات بینایی جدی منتهی نخواهد شد.

۶- خوردن مقادیر زیاد آب کمکی به روشن شدن پوست نمی کند
 
 ۱۴ واقعیت جالب در مورد بدن انسان که دانستن آن ها ضروری است

البته شما باید به طور روزانه مقدار کافی آب بخورید اما آب درمانی برای آکنه نخواهد بود. پوستی که رطوبت کافی داشته باشد خیلی زودتر التیام پیدا خواهد کرد اما نباید امیدوار باشید که با خوردن آب بیشتر آکنه کمتری روی پوست شما به وجود بیاید.

۷- اسنک های نیمه شب باعث بالا رفتن وزن نخواهد شد

سفرهای نیمه شب به سمت یخچال با افزایش وزن همراه خواهد بود اما غذایی که می خورید دلیل چاقی نیست. اسنک هایی که در طول شب می خورید ما را چاق تر از اسنک هایی که در طول روز می خوریم نخواهند کرد. علت اصلی که باعث چاق شدن می شود عدم تحرک در دراز مدت است که بیشتر در طول شب فرد را درگیر می کند.

۸- دندان درآوردن باعث تب کردن کودک نخواهد بود

بسیاری از والدین بر این باورند که در هنگام دندان درآوردن؛ تب کردن کودک امری طبیعی است و البته این باور افسانه ای بیش نیست. بعضی اوقات دندان درآوردن می تواند به تبی مختصر منتهی شود، به ویژه در مورد اولین دندان، اما اگر تب کودک بسیار بالا باشد می تواند نشانه ی بیماری باشد که هیچ ربطی به دندان درآوردن ندارد.

۹- انداختن پاها روی هم هیچ مشکلی ندارد

مطالعات نشان داده که برخلاف باور عمومی، انداختن پاها روی هم در حالت نشسته باعث واریس یا صدمه رسیدن به عصب های پا نخواهد شد. در واقع زمانی که حالت بدن را تغییر می دهیم، فشار خون بدن به طور خودکار متعادل می شود. تنها کسانی که دچار لختگی در جریان خون هستند باید هنگام نشستن پاهایشان را روی هم نیندازند.

۱۰- بوی بدن دهان ربطی به مشکلات معده و روده ندارد

بسیاری از اوقات، بوی بدن دهان به دلیل مشکلات دهانی و دندانی است. گاهی اوقات نیز ممکن است بوی بدن دهان نشانه ای از مشکل در کلیه ها، ریه ها و روده ها باشد اما تنها نشانه این مشکلات نخواهد بود. پس اگر بوی دهانتان بد بود خیلی سریع آن را به مشکلات لاینحل درونی ارتباط ندهید.

۱۱- دویدن به زانوها صدمه وارد نخواهد کرد
 
در واقع دویدن هیچ صدمه ای به زانوها نخواهد زد اگر این کار را درست انجام دهید. سعی کنید با پای لخت ندوید، از کفش های استاندارد و راحت استفاده کنید و قدرت بدنی خود را نیز در نظر بگیرید.

۱۲- می توانید تلویزیون را از نزدیک تماشا کنید

اگر از فاصله نزدیک به تلویزیون نگاه کنید این کار به چشم هایتان صدمه ای وارد نخواهد کرد هر چند ممکن است در چشم هایتان احساس خستگی کنید. بهرحال برخلاف بزرگسالان، کودکان در خیره شده از نزدیک به تلویزیون مشکلی ندارند. شاید به همین دلیل است که کودکان از تماشا کردن کارتون در فاصله ای بسیار نزدیک به تلویزیون لذت می برند: در واقع چشم های آن ها از این کار خسته نمی شود.

۱۳- حتی هنگام بیماری نیز می توانید بستنی بخورید

اغلب افراد در هنگام مریض بودن بستنی نمی خورند. با این وجود، این کار بیماری شما را بدتر نخواهد کرد و شما می توانید بستنی مورد علاقه خود را حتی در هنگام بیماری نیز بخورید. حتی بستنی خوردن گاهی می تواند حس بدی که در هنگام بیماری در گلویتان دارید را بهبود بخشد و کالری هایی را به بدن شما برساند که در هنگام بیماری به دلیل بی اشتهایی به بدن شما نمی رسند.
 
 ۱۴ واقعیت جالب در مورد بدن انسان که دانستن آن ها ضروری است
 
۱۴- قارچ ناخن قابل درمان است

البته که درمان قارچ ناخن می تواند سخت و طولانی باشد اما این که این مشکل هیچ گاه درمان نمی شود نیز صحت ندارد. تنها کاری که باید بکنید این است که به مدت کافی داروهای ضد قارچ مصرف کرده و دوره درمان را کامل نمایید. همچنین دستورالعمل های خانگی وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند. یک واحد سرکه را با دو واحد آب خیس کرده و انگشت دارای ناخن قارچی را در داخل آن قرار دهید و برای چند روز به مدت ۲۰ دقیقه این کار را ادامه دهید. بعد از یک هفته بدون شک نشانه هایی از بهبود در ناخنتان را خواهید دید.

۱۵- اگر یکی از پاهایتان را بیرون از پتو بگذارید بهتر خواهید خوابید

مطالعات نشان داده که بیرون انداختن یکی از پاها از پتو در هنگام خواب باعث می شود که خواب سریع تر و راحت تری داشته باشید زیرا این کار به تنظیم دمای بدن کمک زیادی خواهد نمود. زمانی که به خواب می رویم دمای بدنمان کاهش خواهد یافت اما یک پتوی گرم و نرم می تواند این تعادل را به هم بزند. بهترین راه برای بازگشت به تعادل دمایی در هنگام خواب این است که پاهایتان را بیرون از پتو بگذارید و بدین ترتیب بدن گرمای بیشتری تولید خواهد نمود.
 
روزیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار