لانه پرنده عظیم الجثه‌ای که می‌شود در آن خوابید +تصاویر
کد خبر: ۹۶۹۲۷
تاریخ انتشار: 2018 January 08    -    ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
 تا به حال شده که بخواهید مثل پرنده ها لانه ای روی درخت بسازید و در آن زندگی کنید؟ همه ما حتی یک بار هم که شده در زندگی مان چنین رویایی را در سر داشته ایم. حالا باید این مژده را به شما بدهیم که اگر به کنیا مسافرتی داشته باشید، می توانید در یکی از این لانه ی پرنده ها اقامت داشته باشید. هتلی در این کشور در لایکیپیا وجود دارد که به نام هتل لانه پرنده شناخته می شود. این هتل برای این ساخته شده که رویای انسان ها را برای ماندن در یک لانه فراهم کند. برایتان این هتل را در ادامه معرفی کرده است.

زمانی که به کنیا می روید، اصلی ترین هدف تان احتمالا همسو شدن با طبیعت و دیدن حیات وحش است. پس چه چیزی بهتر از اینکه هتلی که به آن می روید، هتل لانه پرنده باشد. این یعنی اینکه گردشگرانی که به این کشور می آیند می توانند یکی از بهترین تجربه هایشان را در هتلی که شبیه به یک لانه ی پرنده می باشد، داشته باشند. این اقامت گاه عجیب در کنار رودخانه ای ساخته شده است که در منطقه لایکیپیا واقع است. لایکیپیا که تقریبا در مرکز کنیا واقع شده، میزبان اقامت گاه های متفاوتی نظیر کمپ های تجهیز شده و … می باشد.

 
 
 
با اقامت در هتل لانه پرنده که یکی از خاص ترین آن هاست، چشم انداز بی نظیری از اطراف را خواهید داشت. این لانه ها به طور کل از مصالح خامی مانند چوب مزارع و درخت هایی که استفاده نداشته اند ساخته شده است. این چوب ها به هم طوری بافته شده که ساختار محکمی داشته باشند و وزن چند نفر را به همراه وسایلی که در آن قرار گرفته، تحمیل کنند.

این پروژه با همکاری سِگرا (Segera) یک منطقه محافظتی حیات وحش در مرکز لایکیپیا به همراه نای پالاد (Nay Palad)، شرکتی فعال در همین زمینه ها ساخته شده است. آن ها با هم همکاری کردند به این منظور که جایی را فراهم کنند که گردشگران خود را در قلب طبیعت کنیا بیابند. در این پروژه، معماری به نام دنیل پوزت نیز همکاری داشته که در راستای اجرا و طراحی آن، کمک بسیاری کرده است.

اگر اقامت تان در این هتل است، پیشنهاد می شود که بعد از آن که در طبیعت اطراف سافاری کردید، در زمان غروب آفتاب به لانه هایتان برگردید. زیرا علاوه بر منظره جذابی که در انتظارتان است، سازه های این هتل با فانوس های زیبایی ساخته شده است.

 
 
 
شاید تا اینجای متن به نظرتان برسد که اقامت در این اتاق ها سخت می باشد اما باید بگوییم که نه تنها آن ها سخت نیستند بلکه بسیار مجلل و تجهیز شده نیز هستند. این سوییت های حیرت انگیز به شما اجازه می دهد که در مکانی بسیار مجلل و باشکوه در بالای درخت هایی در کنیا اقامت داشته باشید.

لایکیپیا یکی از مکان‌های محبوب سافاری در کنار یک رودخانه می باشد. این یعنی این که این منطقه یک حیات وحش غنی و حیرت انگیز دارد که ماندن در هتل لانه پرنده به شما این فرصت را می دهد که بیشتر از قبل از آن لذت ببرید. این اتاق ها که ۳۶۰ درجه هستند، به شما امکان خوبی می دهند که تمام نقاط را زیر نظر داشته باشید.

یکی از گردشگران گفته بود که با بودن در این لانه های حس عقابی به من دست داد که می توانست همه چیز را به خوبی ببیند و همه اتفاق ها را زیر نظر داشته باشد.

این تجربه شامل یک غذایی به سبک پیک نیک می باشد. علاوه بر شام، هر روز صبح، صبحانه ای برای شما آماده شده است که زمانی که در حال خوردن آن هستید، می توانید فیل ها و زرافه هایی را تماشا کنید که در حال رد شدن از این منطقه هستند. البته این صبحانه ها روی میز و صندلی هایی که در روی زمین برای شما آماده شده اند، سرو می شوند. فضای این محیط انقدر دوست داشتنی است که هر کسی از این لانه ها بازدید کند واقعا عاشق آن خواهد شد.

 
 
 
البته می شود گفت که هزینه هتل لانه پرنده چندان هم ارزان نیست. گردشگرانی که می خواهند در یکی از این لانه ها اقامت کنند، که بعضی از آن ها به طور جداگانه در دشت و بعضی روی درخت ساخته شده اند، باید برای یک شب، قیمتی از ۱۱۵۰ دلار هزینه کنند. هزینه های بالاتر بسته به خدمات و نوع اتاق های که در اختیارتان قرار می گیرد، متفاوت است.

لانه های پرنده به گونه ای درست شده اند که همه آن ها حداقل ۲ نفر را در خود جای می دهند. البته اگر خانوادگی می خواهید به این منطقه بروید نیز می توانید از لانه های دیگری که ظرفیت بیشتری دارند و برای خانواده ها و یا گروه های بیشتر از ۲ نفر هستند، استفاده کنید.

این منطقه بین کوه بی نظیر کنیا در شرق و دره گریت ریفت در غرب قرار گرفته است. لایکیپیا تنوع جغرافیایی زیادی دارد و حس جادویی آن در میان سرزمینی به وسعت حدود ۹۵۰۰ کیلومتر مربع گسترده شده است. چمنزارها و رودخانه های حاصلخیزی نیز در این اطراف دیده می شود. یک آبشار چند طبقه نیز از رودخانه سگرا به Valley of Kiseregai Creek می ریزد؛ جایی که محل زندگی فیل، بوفالو، شیر، پلنگ و یکی از مهم ترین جمعیت های حیات وحش یعنی زرافه های می باشد. همچنین گونه ای از گورخر که در معرض انقراض است در این منطقه دیده می شوند.

شهرستان لایکیپیا که حدود ۸۶۰۰ کیلومتر مساحت دارد، طبق آخرین آماری که از جمعیت آن در دسترس است حدود ۳۹۹۲۲۷ فرد در آن زندگی می کنند.


اگر در پایتخت کنیا یعنی نایروبی هستند باید ۱۹۰ کیلومتر به سمت شمال بروید. بهتر است که توسط ماشین های ۴ دیفرانسیل به این جا بیایید، زیرا جاده های آن خیلی خوب نیستند. این مسیر به طور عادی حدود ۳ ساعت طول می کشد. همچنین پروازهای چارتر داخلی نیز در کنیا برای این مقصد وجود دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار