کلاهبرداران طلایی به دام افتادند +عکس
کد خبر: ۹۶۸۵۷
تاریخ انتشار: 2018 January 07    -    ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
چندی پیش صاحب یک طلافروشی در منطقه نارمک با مراجعه به دادسرای ناحیه 4 تهران اعلام داشت که دو نفر در پوشش فروش مقدار قابل توجهی طلا اقدام به کلاهبرداری و سرقت یک فقره چک 80 میلیون تومانی از وی کردند .

کلاهبرداران طلایی به دام افتادند 
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه 5 دادسرای ناحیه 4 ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلییس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چندی قبل با دو مرد جوان که ادعا می کردند قصد فروش طلا به زیر قیمت بازار را دارند آشنا شدم، ابتدا حرفهایشان را باور نمی کردم اما آنها با چرب زبانی هایشان توانستند جلب اعتماد کنند و برای اینکه اطمینان من بیشتر شود یک نمونه از طلاهایشان را ، به صورت پرس شده بود در اختیارم قرار دادند . طلا را مورد بررسی قرار دادم و از چند مرد طلافروش نیز کمک خواستم، همگی آن را تایید کردند و همین باعث شده بود که اعتمادم به این دو جوان بیشتر شود . پس از چندی تصمیم گرفتم تا یک کیلو طلا را که در بازار در حدود 120 میلیون تومان ارزش داشت ، به قیمت 80 میلیون تومان از آنها بخرم ".

کلاهبرداران طلایی به دام افتادند

مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت : یک روز قبل از قرار ملاقات برای انجام این معامله طلایی ! یکی از این دو نفر با من تماس گرفت و خواست تا یک چک تضمینی به مبلغ 80 میلیون تومان برایشان تهیه کنم تا معامله طلایی را به راحتی انجام دهیم. فردای آن روز دو مرد که خودشان خواسته بودند معامله را در خانه من انجام دهند پای در خانه گذاشتند و ابتدا با توجه به دوستی که با آنها پیدا کرده بودم شروع به صحبت های دوستانه کردیم و سپس یکی از آنها خواست تا چک تضمینی را به آنها نشان دهم تا در ادامه طلاها را در اختیارم قرار دهند.

مالباخته در خصوص نحوه سرقت چک تضمینی 80 میلیون تومان به کارآگاهان گفت : " من که طی همین مدت کوتاه به آنها اعتماد پیدا کرده بودم !! چک تضمینی را به آنها نشان دادم، سپس یکی از آنها خواست تا یک پاکت در اختیارشان قرار دهم، یک پاکت به آنها دادم و از من خواستند تا چک تضمینی را داخل آن بگذارم ، در حالیکه پاکت حاوی چک روی میز جلوی آنها قرار داشت ، یکی از آنها مدعی شد که قصد دارند به پایین رفته تا طلاها را از ماشین بیاورند و همزمان ، نفر دوم از من خواست تا یک لیوان آب برایش بیاورم تا قرص هایش را بخورد .

مالباخته ادامه داد : لیوان آب را برای مرد طلافروش آوردم، همه چیز عادی به نظر می رسید و درحالیکه چک داخل پاکت بود آنها از خانه خارج شدند تا طلاها را بیاورند اما هر چه منتظر آنها ماندم خبری نشد . به سراغ پاکت رفتم، آنجا بود که فهمیدم مردان فریبکار در زمانی که برای ریختن آب به آشپزخانه رفته بودم چک تضمینی را با یک برگ چک دیگر تغییر داده و به بهانه آوردن طلا از داخل ماشین پا به فرار گذاشتند.

با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مالباخته دیگری شدند که که آنها نیز به همین شیوه در دام کلاهبرداران طلایی گرفتار شده بودند اما این بار اقدام به سرقت دلار و یورو از مالباختگان کرده بودند .

این دو مالباخته در اظهارات خود عنوان داشتند ، زمانیکه مردان طلافروش به داخل خانه شان آمدند از آنها درخواست دلار و یورو کرده و در ادامه ، به همان شیوه مشابه از آنها خواسته اند تا پول ها را داخل پاکت بگذارند و پس از آن ، در زمان مراجعه مالباخته به آشپزخانه برای آوردن نوشیدنی ، این دو نفر از این فرصت استفاده کرده و به جای پول های واقعی داخل پاکت ، دلار و یورو تقلبی و تزئینی قرار داده و در ادامه و به همان بهانه آوردن طلا از داخل ماشین از محل متواری شدند .

با توجه به شیوه شگرد استفاده شده در این سه فقره کلاهبرداری و سرقت ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی احتمال دادند که این دو کلاهبردار طلایی از مجرمان سابقه دار باشند، از این رو در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار،موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار و حرفه ای در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری به نام های منصور و مهدی شدند که در سال 1395 از زندان آزاد شده و با طراحی این سناریو دست به کلاهبرداری زده بودند .

با شناسایی هویت واقعی دو متهم پرونده ، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آنها در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

همزمان با انجام اقدامات پلیسی جهت دستگیری متهمین ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان پرونده قصد دارند تا به همین شیوه و شگرد ، فرد دیگری را مورد سرقت و کلاهبرداری قرار دهند، لذا با شناسایی محل تردد متهمان در محدوده تهرانپارس ، سرانجام این دو متهم طلایی ، صبح روز پنج شنبه مورخه 14 دی ماه 1396 ، زمانیکه وارد خانه طعمه شان شده بودند تا نقشه شان را بار دیگر اجرایی کنند از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند .

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند ، قرار قانونی از سوی دادیار محترم پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند،لذا از تمام شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری - جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار