با بدشانس‌ترین بازیگر امسال سینما آشنا شوید +عکس
کد خبر: ۹۶۶۲۲
تاریخ انتشار: 2018 January 05    -    ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
علی مصفا امسال با چهار فیلم حکایت دریا، درساژ، سال دوم دانشکده من، واسطه شانس حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داشت اما دو فیلم انصراف دادند و دو فیلم از سوی هیات انتخاب رد شدند تا مصفا به طور کامل در این جشنواره غایب باشد.

دیروز اسامی آثار برگزیده شده برای حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد و بر همین اساس آمار مختلفی درخصوص جشنواره اعلام گردید.

جشنواره فیلم فجر همیشه از سوی تماشاگران و علاقه مندان به سینما جذابیت‌های خاص خود را داشته و به نوعی بزرگترین گردهمایی سینمایی کشور محسوب می شود و از همه بخش ها جذابتر می توان به حضور بازیگران مطرح سینما اشاره کرد.

 
علی مصفا

علی مصفا از آن دست بازیگرانی است که تا دو روز پیش یکی از شانس های اصلی پرکارترین بازیگر جشنواره قلمداد می‌شد اما در بدشانسی محض هیچکدام از آثارش به جشنواره فیلم فجر نرسید.

علی مصفا امسال با چهار فیلم "حکایت دریا" به کارگردانی "بهمن فرمان آرا"، "درساژ" ساخته "پویا بادکوبه"، "سال دوم دانشکده من" ساخته "رسول صدرعاملی" و "واسطه" به کارگردانی "آرش لاهوتی" شانس حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داشت اما دو فیلم انصراف دادند و دو فیلم از سوی هیات انتخاب رد شدند تا مصفا به طور کامل در این جشنواره غایب باشد.

علی مصفا

 

وی تاکنون برای بازی در فیلم های تابستان داغ، پارتی و پری کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شده و تنها یکبار برای فیلم پری به این جایزه دست یافته است و امسال با این سه فیلم می خواهد بار دیگر شانس خود را امتحان کند.

همچنین مصفا امسال در فیلم "خوک" ساخته مانی حقیقی نیز به ایفای نقش پرداخت اما با انصراف این فیلم از جشنواره توانست چهار فیلم در رقابت داشته باشد.

مصفا در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. وی فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی است. همچنین وی همسر لیلا حاتمی و نوه برادر حسینعلی خان نکیسا موسیقیدان است. او فارغ‌التحصیل رشته عمران از دانشکدهٔ فنّی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۴ است.

 

وی دو فیلم بلندش را با نام‌های "سیمای زنی در دوردست" و "پله آخر" با حضور "لیلا حاتمی" کارگردانی کرده است و تاکنون در 29 فیلم به ایفای نقش پرداخته است.
میزان
برچسب ها: علی مصفا ، بازیگر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار