درختی که آرزو‌ها را بر آورده می‌کند+عکس
کد خبر: ۹۶۵۱۵
تاریخ انتشار: 2018 January 05    -    ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
در هنگ کنگ استانی به اسم Lam Tsuen در ناحیه «تای پو» هست که از ۷۰۰ سال پیش شکل گرفته و امروز به خاطر داشتن دو درخت آرزو همچنان ساکنان و گردشگران زیادی دارد. دعا برای خوش شانسی در درخت آرزوی Lam Tsuen یکی از جذاب ترین سنت هایی است که از دیرباز پابرجا بوده است.

در زمان های گذشته هر زمان که در روستا جشنی برگزار می شد روستاییان آرزوهایشان را بر روی کاغذهایی می نوشتند و به درخت می دادند. این دو درخت امروز تبدیل به جاذبه گردشگری معروف هنگ کنگ شده اندو گردشگران زیادی برای رسیدن به آرزوهایشان به کنار این دو درخت می روند.

درختی که آرزو‌ها را بر آورده می‌کند

امروز، در اولین روزهای سال نوی قمری گردشگران و محلی ها به اینجا می آیند تا آرزوهای خودشان را برای سال جدید بنویسند آن ها این کاغذها را به پرتقال گره می زنند و از درخت آویزان می کنند. طبق افسانه ها اگر این پرتقال به خوبی در میان شاخه های درخت جا بگیرد آرزو برآورده می شود ولی اگر به زمین بیفتد دیگر باید برای همیشه خیال رسیدن به این آرزو را از سرتان بیرون کنید!

در فرهنگ چینی، آرزو برای خوش شانسی، ثروت و موفقیت در سال جدید بخش مهمی از سال نوی قمری است. برای همین به محض این که سال نو می شود مردم هنگ کنگ برای اینکه به آرزوهایشان برسند راهی روستای کوچک «فونگ ما پو» می شوند تا درخت آرزوها رااز نزدیک ببینند. به گفته مردم محلی، این درخت انجیر هندی یک قدرت جادویی دارد که می تواند آرزوها را برآورده کند.

درختی که آرزو‌ها را بر آورده می‌کند 
 
در هنگام سال نو این روستا به روستایی پر از گردشگر تبدیل می شود و همه برای رسیدن به آرزوهایشان به اینجا می آیند. روستای «فونگ ما پو» در منطقه «تانگ پو» بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و مهاجران اولیه آن ماهیگیرانی ساده بودند. در اصل درخت آرزوها از دو درخت بزرگ تشکیل شده که یکی از آن ها در ورودی روستا و دیگری در نزدیکی مکان مقدس «تین هائو» قرار دارد.

اینکه این درخت چگونه به درخت آرزوها تبدیل شد به زمانی برمی گردد که محلی ها برای عبادت به مکان مقدس «تین هائو» می رفتند و همین که عبادتشان تمام می شد اسم، تاریخ تولد و دعای خودشان را که معمولا درخواست ماهی های بیشتر در هنگام ماهی گیری بود بر روی یک کاغذ رنگی می نوشتند و آن را از درخت آویزان می کردند. زمان گذشت و گذشت و کم کم این درخت در میان مردم به درخت جادویی معروف شد.

بر طبق یک افسانه، روزی زنی بیماری سختی می گیرد او در خواب فرشته ای را دید که به او سفارش کرد به سمت درخت آرزوها بود و در آنجا آرزوی خودش را برای رساندن به خدا بر روی کاغذ بنویسد و به درخت آویزان کند. بعد از اینکه این زن از خواب بیدار شد و همین کارها را انجام داد به طرز معجره آسایی خوب شد. داستان این افسانه عجیب و غریب در شهر پیچید و این باعث شد که افراد زیادی برای رسیدن به آرزوهایشان به سمت درخت آرزوها بروند.

درختی که آرزو‌ها را بر آورده می‌کند

داستان دیگری هم درباره این درخت وجود دارد و آن این است که روزی مردی به سمت مکان مقدس «تین هائو» رفت و برای پسرش دعا کرد تا در درس هایش موفق شود بعد از اینکه او در مقابل درخت مکان مقدس آرزویش را گفت پسرش به موفقیت های تحصیلی زیادی دست پیدا کرد و از آن زمان افسانه درخت آرزوها شکل گرفت.

در سال ۱۹۹۸ درخت اصل آرزوها که در ورودی روستا قرار داشت به طور اتفاقی آتش گرفت و از بین رفت به طوری که به جای آن یک درخت انجیز هندی کاشته شد. در سال ۲۰۰۵، چند تا از شاخه های این درخت آسیب دید و مقامات را وادار به دخالت کرد. آن ها بعد از بررسی درخت آرزوها به این نتیجه رسیدند که درخت به خاطر حجم زیاد آرزوها بیمار و حساس شده است!

برای حفاظت از درخت، شاخه های آسیب دیده اش هرس شدند و چند تا درخت آرزوی مصنوعی در نزدیکی درخت قرار داده شد که باعث می شد مردم سنت آرزوها را ادامه دهند. در سال ۲۰۱۱، یک کانال آب مستطیلی به نام چاه آرزوها هم در این محل قرار گرفت و مردم کاغذ آرزوهای خود را بر روی لامپ هایی به شکل گل قرار می دادند و آن را به آب می سپردند تا این آرزو به سمت کانال Lam Tsuen برود.

کاغذهای رنگارنگی که مردم آرزوهای خود را بر روی آن می نویسند «پو دیپ» نامیده می شود و یک پرتغال پلاستیکی هم با یک نخ به آن بسته شده است. شما می توانید یا آرزویتان را بر روی این کاغذ بنویسید و یا در صفحه بعد آن در کنار چیزهایی که می خواهید تیک بزنید. گزینه هایی که با آن روبرو می شوید شامل موفقیت تحصیلی، سفری ایمن، موفقیت، سلامتی و حتی صلح در دنیاست.

بعد از این کار کاغذ را لوله کنید و آن را با بندی که به آن آویزان است گره بزنید و تا می توانید آن را در بالاترین نقطه درخت آویزان کنید. اجازه دهید که پرتغال پلاستکی به آسانی حرکت کند. هر چه کاغذ در نقطه بالاتری از درخت قرار بگیرد احتمال برآورده شدن آرزو بیشتر است البته اگر پرتغال به زمین بیفتد دیگر چندان منتظر برآورده شدن آرزویتان نباشید!

برای رفتن به بازار«تای پو» از ام آرتی استفاده کنید و از خروجی A3 خارج شوید تابه سمت ترمینال اتوبوس ها بروید.درطول ۴ روزاول سال نوی قمری ۸ تا ۱۱ بهمن) اتوبوس مخصوص ۶۳R گردشگران را مستقیم به سمت درخت آرزوها می برد 
 
جام نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار