جزئیات حمله به ۶ امامزاده مازندران توسط اغتشاشگران
کد خبر: ۹۶۴۴۹
تاریخ انتشار: 2018 January 03    -    ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
رئیس اداره اوقاف سوادکوه گفت: در حمله اغتشاشگران به ۶ امامزاده سوادکوه شمالی و قائمشهر، سه امامزاده به‌طور کامل در آتش سوخت.

حجت‌الاسلام سوادکوهی درباره بی‌حرمتی و به آتش کشیدن امامزادگان شهرهای سوادکوه و قائمشهر توسط اغتشاشگران اظهار کرد: ساعت 1 بامداد سه‌شنبه 12 دی ماه اطلاعاتی از حمله اعتشاشگران به دستمان رسید.

وی افزود: آنها ابتدا از سمت قائمشهر آمدند و در حدفاصل سوادکوه شمالی و قائمشهر، امامزاده عبدالله (ع) در روستای کشکا را به آتش کشیدند به‌طوریکه این امامزاده به‌طور کامل در آتش سوخت.

رئیس اداره اوقاف سوادکوه گفت: آشوبگران پس از بی‌حرمتی به امامزاده عبدالله (ع)، وارد محوطه روستای ایوک شدند و چهار بقعه را آتش زدند که در اینجا بقعه‌ سیدگل عمو و سید سکینه معروف به دو سید به‌طور کامل در آتش سوخت.

سوادکوهی با بیان اینکه در این بی‌حرمتی‌ها، قرآنهایی که داخل امامزادگان بود کاملا در آتش سوخت، تصریح کرد: پس از این بی‌حرمتی‌ها، اغتشاشگران قصد اهانت به امامزاده سید محمد در روستای کتی‌لته را داشتند و پس از اینکه نتوانستند وارد مسجد شوند، با شکستن شیشه مسجد مواد محترقه و آتش‌زا را داخل مسجد انداختند که با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی آتش مهار و در همین مکان سه نفر از این آشوبگران دستگیر شدند.

وی درباره تعداد این اغتشاشگران گفت: تعداد آنها بهطور دقیق مشخص نشده اما آنها یک ماشین مجهز به مواد آتش‌زا و دو موتورسیکلت بودند.

رئیس اداره اوقاف سوادکوه با محکوم کردن اینگونه اقدامات تاکید کرد: افراد دستگیر شده تحویل اداره اطلاعات استان شده‌اند تا هویت دقیقشان و هدف اصلی‌شان معلوم شود.

 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار