چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند!
کد خبر: ۹۶۲۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 01    -    ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
یک سلبریتی ممکن است به دلیل داشتن باورها و ایده های خاصی، که در دیگر نقاط جهان هیچ اشکالی متوجه آن ها نیست، از ورود به این کشور منع شوید. در این مطلب شما را با شخصیت های مشهوری که از سفر به چین منع شده و دلیل این ممنوعیت عجیب و غریب آشنا خواهیم کرد.
چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
شاید با خود فکر کنید که یکی از چندین خاصیت برتر سلبریتی بودن این است که شخص می تواند به هر جایی از جهان که می خواهد سفر کند بدون این که مانعی بر سر راه وی وجود داشته باشد. اینطور نیست؟! خب جواب شما این است: نه دقیقا! در واقع مشخص شده است که هر چه مشهورتر باشید، احتمال این که گفته ها و حرکات شما که فیلم برداری شده و یا به نحوی مستند سازی شود باعث شود از بازدید از کشورهای خاصی منع شوید بیشتر خواهد بود.
 
تاسف بار است اما واقعیت دارد و هیچ کاری نمی توان در این مورد کرد مگر این که به نحوی این ممنوعیت ها توسط بانیان آن برداشته شود. در این میان چین عجیب ترین کشور است. چینی ها قوانین خاص بسیاری دارند و معمولاً همه چیز را جدی می گیرند. یک سلبریتی ممکن است به دلیل داشتن باورها و ایده های خاصی، که در دیگر نقاط جهان هیچ اشکالی متوجه آن ها نیست، از ورود به این کشور منع شوید. در ادامه این مطلب شما را با شخصیت های مشهوری که از سفر به چین منع شده و دلیل این ممنوعیت عجیب و غریب آشنا خواهیم کرد.
 
۱- مایلی سایروس

 چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
 
مایلی سایروس کارهای عجیب زیادی در زندگی خود انجام داده است. لباس های خاصی که می پوشد باب میل هر کسی نیست، کنسرت هایش ممکن است از کنترل خارج شود و رفتار او نیز هر لحظه ممکن است شکلی خطرناک به خود بگیرد. اما در مورد دیدار از چین هیچ کدام از این موارد اهمیتی ندارد. تنها چیزی که باعث شد او از ورود به این کشور منع شود عکسی بود که با برخی از دوستان خود گرفت و در آن چشم های خود را با انگشت کشیده است تا خود را شبیه چشم بادامی ها نشان دهد. این حرکت از دید وزیر امور خارجه چین نوعی بی احترامی و بی توجهی قلمداد شده و در سخنانی ادعا کرد که سایروس هیچ دوستی با مردن چین و مردم آسیای شرقی نداشته و بدین ترتیب وی اجازه ورود به این کشور را ندارد.
 

 
۲- سلنا گومز

 چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
 
به نظر شما سلنا گومز چه کاری می تواند انجام داده باشد که او را از سفر به چین محروم کرده است؟! دلیل این است که وی روزگاری با دالایی لاما عکس گرفته و این عکس را می توان در اینترنت با یک جستجوی ساده پیدا کرد. همین موضوع برای ممنوع کردن ورود وی به چین کافی بوده است.
 

 
۳- برد پیت

 چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
 
بدون شک برد پیت وقتی که در سال ۱۹۹۷ موافقت خود را با ایفای نقش در فیلم «هفت سال در تبت» (Seven Years in Tibet) اعلام کرد نمی دانست که به همین دلیل ساده از سفر به چین محروم خواهد شد. اما بنظر می رسد که مقامات چین این فیلم و تمامی عوامل آن را بیش از حد تصور جدی گرفته و آن ها را به مدت ۲۰ سال از سفر به این کشور منع کرده است.
 

 
۴- هریسون فورد

 چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
 
در مورد هریسون فورد اما او تنها یک بازیگر ساده نبود که با بازی در یک فیلم از ورود به کشور چین محروم شود. وی همواره از آزدی تبت حمایت آشکار کرده و چنین اظهاراتی در کشور چین به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در نتیجه بازیگر ایندیانا جونز اجازه ورود به کشور چین را ندارد.
 

 
۵- کیتی پری

 چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
 
کیتی پری اجازه ورود به چین را به خاطر لباسی که پوشیده بود از دست داد. شاید این موضوع کمی غیر قابل درک باشد اما کیتی پری در یکی از کنسرت هایش لباسی به تن داشت که عکس یک گل آفتابگردان روی آن نقش بسته بود و بعدها مشخص شد که این نقش نماد جنبش دانشجویی گل آفتابگردان است که مخالف قرارداد تجاری با کشور چین بوده است. دلیل دیگر منع ورود او به کشور چین این است که در یکی از کنسرت هایش در چین پرچم تایوان را روی شانه هایش انداخت که در کشور چین قابل قبول نیست. به همین دلیل وی دیگر اجازه ورود به خاک چین را ندارد.
 

 
۶- جاستین بیبر

 چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
 
جاستین بیبر اوایل پسر دوست داشتنی بود. همه او را دوست داشتند و او بااستعدادترین جوان و ستاره نوظهور دنیای موسیقی بود. اما رفته رفته به یک شخصیت بی ثبات و منفی تبدیل شده و نمادی از بدرفتاری و ابتذال شد. اعضای شورای شهر پکن علی رغم تاکید بر این که بیبر یک هنرمند بااستعداد است اما اعلام کردند که برای حفظ ثبات و آرامش در بازار فرهنگی چین شایسته نیست که هنرمندان بدرفتار و دارای منش های منفی وارد این کشور شوند. بدین ترتیب به همین سادگی جاستین بیبر از سفر به چین محروم شد.
 

 
۷- بیورک

 چهره‌هایی که اجازه سفر به چین را ندارند
 
بیورک به دلیل باورهایش از سفر به چین منع شده است. وی در یکی از اجراهایش در پکن از استقلال تبت حمایت کرده و از حاضران خواست که فریاد «تبت! تبت!» سر بدهند. با توجه به این که عوامل حکومتی به شدت این رویداد را تحت نظر داشتند بیورک حرکت شجاعانه ای انجام داد اما این شجاعت به قیمت منع ورود او به چین تمام شده و بعید می دانیم که بیورک خود از نتیجه کارش آگاه نبوده باشد.
 
روزیاتو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
1
0
چین باید ترورشون کنه
پاسخ ها
سروش
| |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
حالا شده اینا بگن چرا دولت امریکا این همه از کشور ضد زن عربستان حمایت می کنه؟ خوش بحال دولت امریکا که خواننده هاش بر علیه کشور رقیب حرف می زنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
1
آخ آخ حالا کچا برن
یعقوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
6
یعنی اینا میتونند به ایران بیان و کنسرت بدهند ولی تو چین نمیتونن واقعا که ؟؟؟ بیان از ما یاد بگیرن!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
4
خوب بیان ایران
اینجا همه چی آزاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار