شخصیت جدید چگونه در ما ایجاد می‌شود؟
کد خبر: ۹۶۱۳۹
تاریخ انتشار: 2017 December 31    -    ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
ایجاد شخصیت جدید، یک امر شدنی است. تا زمانیکه شخصیت قبلی یک فرد عوض نشود و شخصیت جدید در او ایجاد نگردد، چیزی در زندگی‌اش عوض نمی‌شود. اگر به دنبال موفقیت هستید بایستی این را بدانید که موفقیت هر کسی، بر روی پایه های ساختار آن شخصیت ساخته شده است.
شخصیت جدید چگونه در ما ایجاد می‌شود؟
ایجاد شخصیت جدید، یک امر شدنی است. تا زمانیکه شخصیت قبلی یک فرد عوض نشود و شخصیت جدید در او ایجاد نگردد، چیزی در زندگی‌اش عوض نمی‌شود. اگر به دنبال موفقیت هستید بایستی این را بدانید که موفقیت هر کسی، بر روی پایه های ساختار آن شخصیت ساخته شده است. به این معنا که هر فردی برای رسیدن به موفقیت، ابتدا باید روی شخصیت  جدید خودش کار کند و این شخصیت جدید را  به گونه‌ای بسازد که موفق شدن، جزئی از شخصیت آن فرد گردد.
 
شخصیت جدید چگونه در ما ایجاد می‌شود؟
 
رسیدن به شخصیت جدید، چیزی نیست به جز هزاران و هزاران تصمیمی‌‌ که یک فرد، می‌گیرد تا به تدریج و پله به پله، از آن شخصیتی که اکنون هست تبدیل شود به آن شخصیت جدیدی که دوست دارد باشد.

اگر این روند گرفتن تصمیمات برای شخصیت سازی، به اجرا در نیاید، شما همان یک نفری که معلوم نیست چه شخصیتی دارد باقی خواهید ماند.  به زبانی دیگر فقط زنده هستید و فقط در حد یک موجود زنده می‌‌توانید حضور داشته باشید و امکان رسیدن به اهدافتان را ندارید.

البته گاهی نیز یک فرد به جای داشتن یک شخصیت، دارای چندین شخصیت است که این موضوعی متفاوت است و د ر این مقاله نمی‌گنجد.

این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید:

شخصیت شما آن چیزی نیست که با آن به دنیا آمده اید. شخصیت شما آن‌چیزی نیست که نتوانید عوضش کنید. می‌توانید شخصیت جدید خودتان را خودتان شکل دهید.

به بیانی دیگر، شخصیت شما مثل اثر انگشت شما نیست که چسبیده شده باشد به وجود شما و غیرقابل تغییر باشد. شخصیت شما چیزی است که بایستی مسئولیت بهتر شدن آن را به عهده بگیرید. شما در قبال شخصیت خودتان مسئول هستید و نمی‌‌توانید شانه خالی کنید و بگویید من همینم که هستم، چون می‌‌توانید آن‌را عوض کنید و شکل دیگری به آن بدهید تا یک شخصیت جدید پیدا کنید. شخصیتی که بتوانید از طریق آن، به اهداف و خواسته‌هایتان برسید.
 
شخصیت جدید چگونه در ما ایجاد می‌شود؟
 
راه خوب و ساده برای ساختن یک شخصیت جدید چیست؟

شخصیت جدید

شما  به راحتی می‌‌توانید شخصیت جدید خود را، با واکنش نشان دادن به اتفاقاتی که در زندگی‌تان رخ می‌‌دهد، بسازید.

مهم نیست این اتفاقات، چه اتفاقاتی باشند. هر اتفاقی که در زندگی ‌می افتد به یک واکنش نیاز دارد. اینکه تصمیم بگیرید چطوری به آن اتفاق واکنش نشان دهید، می‌تواند در ساختن شخصیت شما موثر باشد. شما می‌‌توانید در هنگام برنده شدن یا شکست خوردن،  واکنش‌های متفاوتی نشان دهید. می‌‌توانید نسبت به پولدار شدن یا از دست دادن پولتان نیز واکنش‌های متعددی داشته باشید. می‌‌توانید به هنگام روبرو شدن با سختی‌های زندگی تصیمیمات مختلفی بگیرید. اینکه چه تصمیمی بگیرید، در شکل‌دهی شخصیت شما تاثیر دارد.

    چه تصمیماتی باید بگیریم تا به یک شخصیت جدید برسیم؟

برای اینکه بدانید چه تصمیمی باید بگیرید، قبل از آن، بایستی یکسری ویژگیهای خاصی را در درون خودتان ایجاد کنید. با یک مثال این مسئله را بیان می‌کنیم.

فرض کنید شما در یک زمین بایر قرار داده‌ شده‌اید. تمام محدوده‌ی تصمیمات شما، فقط در حد همین زمین بایر است. شما دو تا کار می‌توانید انجام دهید یا بروید و دانه‌های زیادی بکارید و آنها را آبیاری کنید و تلاش کنید تا به یک محصول برسید، یا اینکه از روی خشم و عصبانیت بروید هر چه درخت خشکیده در آن مزرعه‌ی خشک وجود دارد ارّه کنید و روی هم جمع کنید و همه را آتش بزنید.

اینکه کدام تصمیم را بگیرید، منوط به این است که قبلا ویژگی مثبت نگری و امیدوار بودن را در خودتان ایجاد کرده‌اید یا ویژگی منفی نگری و ناامیدی را.

باید ببینید در درون خودتان چه می‌‌گذرد، به ندای قلبتان گوش دهید. گاهی نیاز است ویژگی‌های قبلی خودتان را دور بریزید تا بتوانید ویژگی‌های جدیدی را جایگزین آنها نمایید. زدودن و حذف چیزهای اضافی و به درد نخور، شبیه تراشیدن یک سنگ است تا پس از مدتی یک مجسمه‌ی  زیبا از آن ساخته شود. این مجسمه، همیشه در دل این سنگ پنهان بوده ولی فقط قوه‌ی تخیل مجمسه ساز توانست آنرا ببیند. مجسمه این ویژگی را داشت اما دیگران نداشتند. مجسمه ساز  شروع به تراشیدن و شکل دادن سنگ کرد و توانست به خیالات خودش، چهره ی واقعیت ببخشد.

نکته ی جالب در مورد ساختن یک شخصیت جدید از دل یک شخصیت قدیم،  این است که اگر به طور قطع خودتان را متعهد سازید که می‌خواهید اینکار را انجام دهید و تبدیل شوید به آن چیزی که خواهان آن هستید، نه تنها باید ویژگی‌های جدید را در خودتان ایجاد نمایید، بلکه بایستی به طور مرتب و دائما و بی وقفه، این ویژگی‌ها را تقویت نیز نمایید.

به زبانی دیگر، بایستی ویژگی‌های جدید را، به حد وفور به دست بیاورید، چون میزان اندکی از آنها نمی‌‌توانند موثر باشند.  شما به هر طریق ممکنی که می‌‌توانید، بایستی به خودتان یادآوری نمایید و مرتبا این ویژگی‌های جدید را در درون ذهنتان تقویت نمایید.  حتی اگر شده،  هر روز آنها را روی کاغذ بنویسید یا طرح آنها را روی یک تابلو بکشید.

    نتیجه نهایی

اگر قصد داشته باشید به یک هدفی در زندگی برسید، اولین کاری که بایستی انجام دهید این است که شخصیت خودتان را عوض کنید تا بتوانید آن کسی باشید که می‌‌تواند به آن هدف برسد.

شما با شخصیت فعلی خود، هنوز توانسته‌اید به آن هدف برسید و هرگز هم نخواهید توانست. چون این شخصیت فعلی، ابزار لازم برای رسیدن به هدف را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. شما باید ابزار لازم برای رسیدن به هدف را،  با تغییر دادن شخصیت خود بدست آورید.
 
مجله قرمز
برچسب ها: شخصیت ، زندگی ، موفقیت ، تصمیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار