٨ اشتباه بزرگ راجع به پاکسازی صورت
کد خبر: ۹۶۱۳۷
تاریخ انتشار: 2017 December 31    -    ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
برخی از افراد به خصوص خانم ها به دلیل اطلاعات نادرست از تکنیک هایی برای زیبایی پوست استفاده می کنند که، نه تنها به سلامت پوست آن ها کمک نمی کند، بلکه باعث بروز آکنه و مشکلات پوستی نیز می شود.
٨ اشتباه بزرگ راجع به پاکسازی صورت
 
برخی از افراد به خصوص خانم ها به دلیل اطلاعات نادرست از تکنیک هایی برای زیبایی پوست استفاده می کنند که، نه تنها به سلامت پوست آن ها کمک نمی کند، بلکه باعث بروز آکنه و مشکلات پوستی نیز می شود.
 
٨ اشتباه بزرگ راجع به پاکسازی صورت
این اشتباهات در پاکسازی پوست باعث پیری پوست می شوند

زمان آن رسیده که اشتباهاتمان را درباره پاکسازی پوست کنار بگذاریم. شستن صورت اینقدر آسان است که حتی با چشم بسته هم می توانید آن را انجام دهید. اینطور نیست؟ شاید بخواهید مدتی دست نگه دارید و از اشتباهات رایجی که جلو خوب جلوه کردن پوست را گرفته و حتی آن را چند سال پیرتر نشان می دهند، مطلع شوید.

۱ . فکر می کنید پاک کننده آرایش و پاک سازی پوست هر دو یک چیز هستند

به گفته دکتر دبرا جالیمان Debra Jaliman، متخصص پوست در NYC و نویسنده Skin Rules : بسیاری از پاک کننده ها یا کلینزرها cleansers نمی توانند کاملا آرایش را از سطح پوست پاک کنند بنابراین قبل از پاکسازی صورت باید آرایش را پاک کنید. دکتر جامیلان توصیه می کند با یک پاک کننده آرایشی چشم eye makeup remover، ریمل و آرایش چشم را پاک کرده سپس یک پد پنبه ای را با تونر toner یا آب و کمی پاک کننده صورت cleanser مرطوب کرده و برای پاکسازی باقیمانده آرایش استفاده کنید. به قسمت هایی که مواد آرایشی بیشتری رویشان جمع می شود توجه داشته باشید مثلا بالای ابروها و گوشه های بینی و دهان. زمانی که آرایش صورتتان کاملا پاک شد می توانید از پاکسازی پوست استفاده کنید.

* کلینزر یا پاک کننده cleanser : یک محصول مراقبتی برای پوست محسوب می شود که برای پاک کردن آرایش، رفع سلول های مرده پوست، چربی، میکروب ها و دیگر آلودگی های روی پوست را از بین می برد. این محصول به باز شدن منافذ پوست کمک کرده و از بروز شرایطی مانند آکنه پیشگیری می کند و با شیر پاک کن متفاوت است.

* تونر Toner یا تونیک :تونر ها محلول هایی هستند که در مرحله بعد از پاک کردن آرایش و شستشو صورت استفاده می شوند . آنها در ابتدا به عنوان یک متعادل کننده PH استفاده میشدند . زیرا بعد از شست و شو با صابون و یا سایر شوینده ها که باعث افزایش PH پوست میشدند ، برای جلوگیری از آسیب وارده از این تغییر PH تونر ها را به عنوان متعادل کننده استفاده میکردند .

۲ . با خرید پاک کننده های گران قیمت پولتان را هدر می دهید

به گفته جالیمان اگر به دنبال خرید پاک کننده های گران قیمت هستید پولتان را هدر می دهید. از آن جا که پاک کننده ها مدت زمان کوتاهی روی پوست باقی می مانند خاصیت درمانی نداشته و قطعا ارزش پرداخت هزینه بیشتر را ندارند.در واقع بسیاری از متخصصین پوست توصیه می کنند از مارک های داروخانه ای ارزان قیمت استفاده کنید. بقیه پولتان را برای خرید محصولاتی که واقعا روی پوستتان اثر گذار هستند کنار بگذارید مثل مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و سرم ها.

۳ . فقط روزی یک بار صورتتان را می شویید

حتی اگر شب قبل از خواب، تمام آرایش صورتتان را کاملا تمیز کرده و صورت را پاکسازی کرده اید، شستن صبح گاهی صورت با آب یا دوش گرفتن به تنهایی کافی نیست. به گفته جالیمان، در طول شب زمانی که می خوابید، باکتری ها به همراه چربی های ناخواسته روی صورتتان جمع می شوند که باید تمیزشان کنید.

اگر فرصت پاکسازی روزانه و شبانه راندارید ، اولویت با پاکسازی شبانه پوست است. پوستتان قبل از رفتن به تختخواب نیاز به تمیز کردن آلودگی، آرایش، چربی و گرد و خاکی که در طول روز رویش جمع شده، دارد. به خصوص آلودگی هوا که اثر شدیدی روی سلامت پوست دارد: تحقیقات جدید نشان می دهند آلودگی هوا حاوی ترکیبات زیادی از جمله ذرات جامد، VOC یا ترکیبات آلی فرار Volatile organic compound، دود سیگار و ازن است که باعث از دست رفتن کلاژن و مشکلات رنگدانه ای می شود.

۴ . از پاک کننده مناسب استفاده نمی کنید

اگر پوستتان چرب است یا جوش می زند، از پاک کننده های ژله ای استفاده کنید. به گفته دکتر جسیکا وو Jessica Wu، متخصص پوست در لس آنجلس:پاک کننده های ژله ای بهتر چربی پوست را تمیز می کنند. افرادی که پوست های خشک و حساس دارند باید از پاک کننده های کرمی یا شیرپاک کن ها استفاده کننده تا چربی پوستشان حفظ شده و پوستشان را هیدراته نگه دارند (آبرسانی کنند).

۵ . از آب داغ استفاده می کنید

خانم ها، مراقب باشید! به گفته دکتر دیوید بنک David Bank, MD، متخصص پوست در مونت کیسکو Mount Kisco در نیویورک، آب داغ ممکن است احساس خوبی به شما بدهد ولی رطوبت و چربی ضروری پوست را از بین برده و باعث خشکی، قرمزی و خارش آن می شود. در عوض بهتر است صورتتان را با آب ولرم بشویید و چندین بار به صورتتان آب بپاشید.نادیده گرفتن شستشوی پوست کار هوشمندانه ای نیست زیرا پاک کننده ها آلودگی های روی پوست را بیرون می کشند و شستشو آن ها را از روی پوست حذف می کند.

۶ . بعد از استفاده از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش، پوستتان را نمی شویید

به گفته وو، دستمال مرطوب اغلب پس ماند هایی روی پوست باقی می گذارد که تحریک کننده پوست هستند و با محصولاتی که بعد از پاکسازی استفاده می شوند، تداخل دارند. بهترین کار این است که حداقل با یک پاک کننده ملایم صورتتان را بشویید ولی اگر از دستمال مرطوب استفاده می کنید حداقل بعد از آن صورتتان را با آب بشویید.

۷ . از اسکراب های خشن استفاده می کنید

لایه برداری برای دو بار در هفته یک گام کلیدی برای داشتن پوستی درخشان است: این کار کمک می کند تا سلول های مرده پوست از بین رفته و محصولات ضد پیری بهتر به پوست نفوذ کنند. فقط باید اسکرابتان را با دقت انتخاب کنید.به گفته وو، وجود دانه های نامنظم با لبه های متخلخل می تواند بیش از حد خشن باشد و منجر به آسیب رساندن به پوست و ایجاد خط، چروک و پارگی مویرگ ها شود. بهتر است اسکرابی که استفاده می کنید حاوی دانه ها جوجوبا* jojoba beads و نخل باشد. علاوه بر آن باید بدانید که استفاده از دانه های پلاستیکی برای هر نوع پوستی در اسکراب ها و محصولات زیبایی ممنوع شده است.

* جوجوبا Jojoba :از دانه های گیاهی است که در مناطق صحرایی بین آمریکا و مکزیک می روید و شکل ظاهری این دانه ها شبیه به بادام زمینی بوده و روغن آن به رنگ زرد و دارای خواص درمانی بیشماری برای پوست و مو است.

اگر علاقه ای به مصرف اسکراب ندارید، تونرها و دستمال مرطوب های حاوی آلفا هیدروکسی اسید Alpha hydroxy acid یا AHA یا سالیسیک اسید Salicylic acid هم مفید هستند به خصوص برای پوست های چرب و آکنه ای. به گفته جالیمان، "فقط از سابیدن محکم این محصولات روی پوست خود اجتناب کنید. تونر و دستمال مرطوب را باید فقط یک بار و به آرامی روی صورت بکشید.”

۸ . هر روز از برس پاک کننده استفاده می کنید

درست است که برس مکانیکی بهتر از انگشتان دستتان صورت را تمیز می کند ولی اگر صورتتان خشک، حساس یا مستعد قرمزی است، این وسیله را نمی توانید هر شب استفاده کنید به خصوص به همراه محصولاتی از قبیل رتینوئید retinoid و آلفا هیدروکسی اسید.

* رتینوئید retinoid:گروهی از ترکیبات شیمیایی که حاوی ویتامین های گروه A هستند.

به گفته بنک، "لایه برداری بیش از حد می تواند سبب التهاب و در نهایت پیری پوست شود. مانند سایر موارد مراقبت از پوست حفظ تعادل مناسب با پوست شما از اهمیت بالایی برخوردار است. می توانید با استفاده برس هفته ای دو بار شروع کنید، بهتر است از برس هایی که برای پوست های حساس طراحی شده استفاده کرده و با کمترین فشار ممکن روی پوست بکشید. بعد از مدتی می توانید از یک پاک کننده ملایم به همراه برس استفاده کنید.

سیمرغ
برچسب ها: پاکسازی صورت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار