آخرین تحولات بازار میوه و تره‌بار
کد خبر: ۹۵۷۸۲
تاریخ انتشار: 2017 December 27    -    ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
در هفته‌های اخیر قیمت انواع میوه و تره بار، نوسان چندانی در بازار نداشته و تنها نرخ محصولاتی نظیر گوجه فرنگی و نارنگی دستخوش تغییر و تحولات قرار گرفته است.

آخرین بررسی از بازار میوه حاکی از آن است که قیمت هر کیلو نارنگی ۴ تا ۶ هزارتومان، پرتقال جنوب ۷ تا ۸ هزار تومان، پرتقال شمال ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، موز ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، سیب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، انار ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان و گوجه فرنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

یکی از فروشندگان می‌گوید: در روز‌های اخیر، زمینه برای عرضه نارنگی و گوجه فرنگی در بازار کاهش یافته است به طوریکه قیمت با نوساناتی روبه‌رو شد.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: همه ساله در این فصل سال به سبب کمبود محصول، قیمت گوجه فرنگی دستخوش تحولاتی قرار می‌گیرد که تا چند روز آینده با رسیدن گوجه نو از چابهار مجددا قیمت کاهش خواهد یافت.

وی نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو گوجه نو در میدان ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که با احتساب سود ۳۵ درصد باید در مغازه‌ها عرضه شود. مهاجران با اشاره به رکود حاکم بر بازار میوه و تره بار، بیان کرد: با توجه به فراوانی میوه و کسادی بازار، قیمت انواع محصولات میوه و تره بار از ثبات نسبی برخوردار است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو انار را ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی، نرخ هر کیلو انگور بی‌دانه زرد ۴ تا ۵ هزار، انگور بی‌دانه قرمز ۷ تا ۸ هزار، پرتقال جنوب ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰، پرتقال شمال ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰، نارنگی یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار گفت: هر کیلو خرمالو با نرخ ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، سیب هزار تا ۳ هزار، لیمو شیرین ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰، موز ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰، خیار رسمی ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و خیار گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

به گفته مهاجران؛ نرخ هر کیلو سبزی خوردن یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۸۰۰ تا یکهزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تصریح کرد: اکنون قیمت هر کیلو لیمو ترش سنگی ۶ تا ۷ هزار، کاهو رسمی هزار تا هزار و ۳۰۰، شلغم یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰، کرفس یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰، فلفل دلمه رنگی ۶ تا ۷ هزار، فلفل دلمه سبز هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و هویج یک‌هزار تا یک‌هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی قیمت میوه در بازار را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، امکان پیش‌بینی قیمت در بازار وجود ندارد. 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار