یک زن جنین ۲۵ ساله‌ منجمدی را سالم به دنیا آورد
کد خبر: ۹۵۷۶۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 27    -    ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
آخر چطور سن مادر و فرزندی با هم مساوی است؟!
«اما» دختری است که توانسته رکورد جنین‌های منجمد در دنیا شکسته و اکنون سنی تقریبا برابر با مادرش تینا داشته باشد. اولین نوزاد حاصل از بارداری IVF در سال ۱۹۷۸ به دنیا آمده است. اما شش سال طول کشید تا پزشکان روش‌های فریز کردن جنین را نیز یاد گرفتند. در سال ۱۹۸۴، اولین کودک حاصل از یک جنین منجمد شده IVF تولد یافت.
 یک زن جنین ۲۵ ساله‌ منجمدی را سالم به دنیا آورد
 
یک زن جنین ۲۵ ساله‌ منجمدی را سالم به دنیا آورد  به گزارش «تابناک باتو»؛ زنی به نام «تینا گیبسون» توانست یک جنین منجمد ۲۴.۵ ساله را پس از پشت سر گذاشتن دوره کامل بارداری، سالم و در سلامت کامل به دنیا بیاورد.

«اما» دختری است که توانسته رکورد جنین‌های منجمد در دنیا شکسته و اکنون سنی تقریبا برابر با مادرش تینا داشته باشد.

تینا و بنجامین گیبسون در ایالت تنسی امریکا زندگی می‌کنند. پس از فهمیدن موضوع ناباروری بنجامین؛ برای فرزندخواندگی اقدام می‌کنند ولی از مرکز ناباروری دیگری به آن‌ها خبر داده می‌شود که می‌توانند از جنین‌های منجمد یا اصطلاحا «نوزادان برقی» snow babies استفاده کنند.

درخواست فرزندخواندگی خود را با درخواست دریافت جنین تعویض می‌کنند و پس از مدتی یک جنین از پدر و مادری نامعلوم ولی مناسب برای پیوند زدن با تینا یافت می‌شود.
یک زن جنین ۲۵ ساله‌ منجمدی را سالم به دنیا آورد 

فقط یک سال جوان‌تر

تینا  ۱۳ مارس ۲۰۱۷ جنین منجمد شده را به بدنش پیوند می‌زند. این جنین  ۱۴ اکتبر سال ۱۹۹۲ میلادی منجمد شده است. یعنی در زمان پیوند خوردن ۲۴.۵ ساله است. جالب است در همین زمان، تینا گیبسون تنها ۱۸ ماه دارد.

این نوزاد ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در سلامت کامل به دنیا می‌آید. رکورد قبلی به دنیا آمدن یک جنین منجمد به سال ۲۰۱۱ میلادی برمی‌گردد که زنی اهل نیویورک پسر سالمی را از جنینی که به مدت ۲۰ سال منجمد شده بود، به دنیا آورد.

یک زن جنین ۲۵ ساله‌ منجمدی را سالم به دنیا آورد 
استفاده از جنین‌های منجمد یکی از روش‌های فناورانه کمک بارداری در امریکاست که اکنون به طور رایجی استفاده می‌شود. این جنین‌ها حاصل روش IVF (لقاح خارج از رحم) و فریز کردن جنین‌های حاصل از آن است.

اولین نوزاد حاصل از بارداری IVF در سال ۱۹۷۸ به دنیا آمده است. اما شش سال طول کشید تا پزشکان روش‌های فریز کردن جنین را نیز یاد گرفتند. در سال ۱۹۸۴، اولین کودک حاصل از یک جنین منجمد شده IVF تولد یافت.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا طی گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، می‌گوید نزدیک به ۷.۳ میلیون تن یا ۱۲ درصد زنان ۱۵ تا ۵۵ ساله این کشور با استفاده از روش‌های بارداری مبتنی بر فناوری مانند جنین منجمد صاحب فرزند شده‌اند.

در یک دهه گذشته نیز ۷۳ هزار کودک (حدود ۱.۶ درصد کل تولدهای ایالات متحده امریکا) از طریق فناوری‌های بارداری به دنیا آمدند.

تینا و بنجامین گیبسون از این اتفاق بسیار هیجان‌زده هستند و این نوزاد را هدیه با ارزش خداوند برای کریسمس می‌دانند. اما برایشان جالب‌تر از هر چیزی این موضوع است که سن فرزند با مادر تنها یک سال و اندی است. شاید این مادر و دختر می‌توانستند دوستان خیلی خوبی برای هم در مدرسه یا دانشگاه باشند.
یک پزشک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
7
15
نمیدونم با این همه مشکلات که دنیای امروز یا آن دست به گریبانه مثل بیکاری، فقر، بی عدالتی و .... بعضی ها چه اصراری دارند که نسلشون منقرض نشه. اون افراد نخبه در جوامع مختلف هم نهایتا 1 تا بچه دارن که به نظرم باید قوانین به گونه ای تغییر بکنه که فقط افراد نخبه و متمول حق زاد و ولد داشته باشن. الان در جوامع مختلف فقرا حداقل بیشتر از 3 فرزند دارن و به ادامه چرخه فقر و فلاکت کمک میکنن. در همین کشور خودمون در نواحی حاشیه نشین و روستاها شما نمیتونید کسی رو ببینید که کمنر از 4 فرزند دارد. به نظرم بهتر خود دولت طی طرحی معتادها و افراد با درآمد کمتر از 2 میلیون تومن رو عقیم بکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
افرادی مثل جنابعالی که نوعی نژادپرستی مبتنی بر سرمایه داری را ترویج می کنند بهتر است منقرض شوند تا برای نسل بشر تصمیم گیری نکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
2
8
به جمشید:
بهتر نیست به جاش به مردم آموزش داده بشه که اگه توانایی تربیت و پروروش فرزند و حمایت ازش رو ندارن نباید بچه دار بشن که اگه شدن و نتونستن مجازات خواهند شد؟
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
5
4
من دوس دارم چهار تا فرزند دو + دو داشته باشم نمک زندگیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
2
1
درچنین مواردی در بین مسلمین حکم شرعی آن باید بررسی شود چراکه اسلام بحث مشخص بودن نسب وحلال زادگی ومحرم بودن تبارز دارد.که اگر مشکل به نحوی شرعی حل شود یک بشارت برای زوجهای آرزومند فرزند وعقیم می باشد
جواب جمشید
|
United States
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
4
3
روح هیتلر شاد! راستی چطوره بدیم هرکی که پول نداشت اعدام پکنند ؟ من موندم این طرز فکر ناشی از تربیت در کدوم مکتبه؟!
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
2
4
من با جمشید موافقم کاملا راس میگه دیگه یارو رییس جمهور فلان مملکت هس دو تا دختر داره فقط به فکر پسر اینا هم نیس اینجا یارو به نون شبش اواره هس سه تا پسر داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
2
ببخشید شما کارشناس چه بخشی از جامعه هستید که برای کل جامعه تعیین تکلیف می کنید ؟
شما بهتر برای زندگی خودتون تصمصم بگیرید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار