بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند+عکس
کد خبر: ۹۵۴۵۵
تاریخ انتشار: 2017 December 26    -    ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
در حراجی‌ها تقریبا هرچیزی برای خرید می‌توانید پیدا کنید. حتی چیزهای باورنکردنی مثل بقایای انسان هم در آن‌ها فروخته شده اند. این قطعات بدن شامل سر بریده شده، مغز، موی بافته، دندان، دست، انگشت، شست، پا، اسکلت کامل و ... می‌شدند. هر چیزی قیمت خود را دارد و کسی در جایی مایل است آن را بخرد.

سر بریده

در ۲۹ مه ۲۰۱۱، سر بریده سنت ویتالیس، (۱۲۹۵ – ۱۳۷۰)  در ایرلند به حراج گذاشته شد. این یادگار وحشتناک توسط یک خانواده انگلیسی-ایرلندی فروخته شد. این سر به قیمت بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو به مزایده گذاشته شد. ویتالیس، راهب ایتالیایی که در فقر زندگی می‌کرد در سال ۱۳۷۰ درگذشت. اگرچه سال‌های اول زندگی او با فساد و هرزگی گذشت، اما در نهایت انسان پرهیزکاری شد و تصمیم گرفت با زیارت اماکن مقدس گناهان خود را جبران کند. هیچکس نمی‌داند که سر او چطور از ایرلند سر درآورد، اما مالکان سر آن را در قرن نوزدهم در یک تور بزرگ اروپایی به دست آوردند. یک بازیگر هالیوود این جمجمه را به قیمت ۳۵۰۰ یورو خرید، چهار برابر بیشتر از قیمت پیشنهاد شده. البته پیشنهادات بالاتری مثل ۱۰۰۰۰ یورو هم شد، اما پذیرفته نشد، چون خریداران قصد داشتند سر را از ایرلند خارج کنند.
 
بخش ها یی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند 
 


مغز

به گفته ادوارد جارد، مغز نویسنده مشهور و روشنفکر فرانسوی فرانسوا-ماری آروئه (۱۶۹۴ - ۱۷۷۸) که او را با نام ولتر می‌شناسند در یک حراج فروخته شده است. پس از اختلاف بین وارثان و دولت فرانسه در مورد قلب و مغز او، قلب نویسنده مشهور «کاندید» به کتابخانه ملی فرانسه اهدا شد.
 
خون و مغز دیکتاتور ایتالیایی «بنیتو موسولینی» (۱۸۸۳ – ۱۹۴۵) در حراج ای‌بی (eBay) به فروش گذاشته شد. پس از آنکه موسولینی در پایان جنگ جهانی دوم کشته شد، بدنش در بیمارستان میلان کالبدشناسی و از همان جا دزدیده شد. قیمت اولیه برای مغز و خون دیکتاتور ۲۲۲۹۰ یورو بود و قبل از اینکه ای‌بی آن را لغو کند به ۱۵۰۰۰ یورو رسید، چون فروش هرگونه اندام انسانی قوانین این شرکت را نقض می‌کند.
 
بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند 



موی بافته

در هندوستان، زائران موهایشان را پیشکش خدایان می‌کنند. معبد بعد از اینکه مو‌ها تراشیده شد، آن‌ها را جمع و دسته بندی کرده و سپس می‌فروشد. آن‌ها در روز ۹۰۰ کیلوگرم مو را می‌فروشند که میلیون‌ها روپیه برای معبد سود دارد. موهای هندی یکی از پرطرفدارترین کالا‌ها در تولید کلاه گیس و اکستنشن مو هستند. هر هندو در طول عمرش حداقل یک بار موهایش را می‌تراشد. آن‌ها به عنوان راهی برای از بین بردن نفس، پاک شدن از گناهان و تعهد به خدایان این کار را می‌کنند.

اما موهای مشهوری هم فروخته می‌شوند. پس از آنکه وایلون جنینگز در سال ۲۰۰۲ درگذشت، لوازم خانه اش در حراجی ای‌بی فروخته شد. در میان این اقلام گیس‌های ستاره موسیقی کانتری، ویلی نیلسون هم قرار داشتند. او موهایش را قبل از مرگ و بعد از اینکه جنینگز اعتیادش را ترک کرد به عنوان هدیه به جنینگز داده بود. این گیس‌ها به قیمت ۳۷۰۰۰ دلار فروخته شدند.

 بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند
 


مو

در سال ۲۰۱۲ یک بطری حاوی قسمت هایی از موی سلطان راک اند رول «الویس پریسلی» (۱۹۳۵ – ۱۹۷۷) در حراجی کالیفرنیا و به قیمت ۴۱۶۰ دلار فروخته شد. خریدار «هومر گیل جیل لند»، آرایشگر شخصی پریسلی بود. هومر طی سال ها، موی این خواننده افسانه‌ای را همراه با کارت ویزیتش به عنوان هدیه به دوستانش می‌داد. بقیه موهای این ستاره راک نیز در حراج‌های قبلی هزاران دلار فروخته شدند.

در یک حراج اینترنتی در سال ۲۰۰۲، یک تکه موی پریسلی به قیمت ۱۱۵۰۰۰ دلار به فروش رسید و رکورد گران‌ترین مو‌ها از جمله عضو بیتلز «جان لنون» به قیمت ۴۸۰۰۰ دلار، بتهوون به قیمت ۷۳۰۰ دلار و جان اف کندی به قیمت ۳۰۰۰ دلار را شکست. هم چنین موی پریسلی از موی سلبریتی هایی که قبلا فروخته شده بود هم گرانتر فروخته شد. از جمله ستاره بیسبال «میکی منتل» به قیمت ۶۹۰۰ دلار. فقط موهای انقلابی بزرگ «چه گوارا» توانست موهای پریسلی را شکست دهد، اما موهای چه گوارا همراه با اثر انگشت و عکس‌های جسدش به قیمت ۱۱۹۵۰۰ دلار فروخته شد.

بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند 
 


دندان

کوری هایم (۱۹۷۱ – ۲۰۱۰) سعی کرد یکی از دندان های آسیابش را در سال ۲۰۰۱ به مزایده بگذارد. برای شیرین کردن این معامله دسته‌ای از موهایش را هم کنار آن قرار داد. اما eBay او را متوقف کرد، چون فروش اعضای بدن انسان مخالف سیاست هایش است. سپس هایم دندانش را در وبسایت دیگری به مبلغ نامعلوم فروخت.
 
بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند
 

 
دست

در سال ۲۰۰۷ گالری «I.M. Chait» نمایشگاهی در نیویورک سیتی اجاره کرد تا حراج تاریخ طبیعی خود را برگزار کند. در میان اقلام فروخته شده دست یک مومیایی مصری هم وجود داشت. آندرس کارلسون، صاحب گالری در سانتا مونیکا، کالیفرنیا این دست وحشتناک را به قیمت ۴۵۰۰ دلار به عنوان یک دارایی خانوادگی خرید. قبل از خرید کارلسون، یک عتیقه فروش در نیوجرسی صاحب این دست بود که آن را از موزه بریتانیا گرفته بود.
 
بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند 
 


انگشت، شست و دندان

گالیله، دانشمند ایتالیایی، که در سال‌های ۱۵۶۴ تا ۱۶۴۲ میزیست، بخش هایی از بدن خود شامل انگشت، شست و دندان را به جای گذاشت که در سال ۲۰۰۹ توسط یک کلکسیونر هنری پیدا شدند. تا ۹۵ سال پس از مرگش، کلیسای کاتولیک اجازه نداد بدنش به خاک سپرده شود، زیرا آموزه‌های او در تضاد با اصول کلیسا بود. سرانجام در سال ۱۷۳۷، در مراسم خاکسپاری دیرهنگام او، «جووانی تارگوینی توزتی» مورخ علمی، انگشت‌ها و دندان او را همراه با یک انگشت دیگر و یک مهره جدا کرد. اگرچه توزتی وسوسه شد جمجمه گالیله را هم بدزدد، اما منصرف شد. انگشت، دندان و شست قبل از اینکه در سال ۱۹۰۵ گم شوند بار‌ها معامله و پس از آنکه پیدا شدند در حراج مصنوعات ناشناخته به یک کلکسیونر فروخته شدند. انگشت دیگر و مهره او از سال ۱۷۳۷ به حالت مومیایی شده در موزه‌های فلورانس و پادووا نگهداری می‌شوند. بقایای گالیله هم در کلیسای سانتاکروچه فلورانس در کنار مقبره میکلانژ نگهداری می‌شوند.
 
بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند
 

 
پا

جان وود در سانحه هوایی سال ۲۰۰۶ به شدت آسیب دید و پدرش که در کنار او نشسته بود جان خود را از دست داد. یک سال بعد به دلیل شدت جراحات وارده پای او قطع شد. او پای قطع شده خود را به یاد پدرش در یک کباب پز نگه داشت. این کباب پز همراه با پا، وقتی وود در کارولینای شمالی زندگی می‌کرد به مزایده گذاشته شد. یعد از اینکه شانون ویسنات پای مومیایی شده وود را خرید، قصد داشت آن را به عنوان جاذبه گردشگری به نمایش بگذارد، اما سروکله وود پیدا می‌شود و سعی می‌کند پایش را بازگرداند. تا مدت‌ها وود پایش را در جعبه گلفش نگه می‌داشت، اما بعدا آن را به کمدش انتقال داد.
 
بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند 
 


اسکلت

دو اسکلت، یک مرد و یک زن، در حراج سال ۲۰۱۲ در پنسیلوانیا فروخته شدند. اسکلت‌ها متعلق به یک کلکسیونر «چیزهای عجیب» بودند که آن‌ها را در نیویورک سیتی خریده بود. هر دو اسکلت حداقل یک قرن قدمت دارند. عتیقه فروش اهل لانکستر اسکلت مرد را به قیمت ۹۰۰ و اسکلت زن را به قیمت ۹۵۰ دلار خرید.
 
 بخش‌هایی از بدن انسان که به حراج گذاشته شدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار