دونات نمکی، لذیذ و متفاوت
کد خبر: ۹۵۳۸۹
تاریخ انتشار: 2017 December 24    -    ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
در ادامه‌ی آموزش پخت انواع دونات، امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع دونات دیگر آشنا کنیم. دونات نمکی میان وعده‌ای لذیذ و متفاوت است که تهیه و سرو آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی دونات نمکی، با ما همراه باشید.
دونات نمکی، لذیذ و متفاوت
 
اختصاصی تابناک باتو؛ در ادامه‌ی آموزش پخت انواع دونات، امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع دونات دیگر آشنا کنیم. دونات نمکی میان وعده‌ای لذیذ و متفاوت است که تهیه و سرو آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی دونات نمکی، با ما همراه باشید.

دونات نمکی، لذیذ و متفاوت

مواد لازم:

آرد: 3 پیمانه
مایه خمیر: یک قاشق غذاخوری
پودر قند: یک چهارم پیمانه
نمک: یک قاشق چایخوری
تخم مرغ: یک عدد بزرگ
شیر: یک پیمانه
کره‌: یک چهارم پیمانه
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

دو و نیم پیمانه از آرد را به همراه مایه خمیر، شکر و نمک در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط می‎‌کنیم سپس تخم مرغ را به مواد اضافه می‌کنیم و به هم زدن ادامه می‌دهیم.

شیر را به همراه کره در ظرفی ریخته روی حرارت قرار می‌دهیم تا کره ذوب شود و شیر به جوش آید. سپس حرارت را خاموش می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا شیر، ولرم شود. 

شیر و کره را به آرد اضافه کرده و آن را خمیر می‌کنیم تا خمیر نرمی به دست آید. اگر خمیر خیلی شل بود، بقیه‌ی آرد را به آن اضافه می‌کنیم.

ظرف بزرگی را چرب می‌کنیم و خمیر را داخل آن قرار می‌دهیم. روی خمیر را با نایلون می‌پوشانیم و آن را در جای گرمی قرار می‌دهیم تا حجم خمیر، دو برابر شود.

روی میز را آردپاشی می‌کنیم و خمیر را به شکل مستطیلی به ضخامت یک و نیم سانتی متر روی آن پهن می‌کنیم. خمیر را با کمک یک چاقوی تیز برش‌های طولی به عرض یک سانتی متر می‌دهیم. 

یک قاشق چوبی و یا وردنه‌ی باریک برمی‌داریم هر برش خمیر را دور آن می‌پیچیم وقتی شکل پیچ پیچ به خود گرفت، آن‌ها را در یک سینی قرار می‌دهیم. مدتی اجازه می‌دهیم تا حجم خمیر بیشتر شود. 

دونات‌های نمکی را داخل ظرفی که حاوی روغن داغ بوده و روی حرارت است، سرخ می‌کنیم. سپس آنها را روی کاغذ روغنی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی دونات‌ها گرفته شود.

می‌توانید این دونات نمکی را با ماست و آویشن، سرو کنید.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار