استفاده نابجا از استروئید سلامت هزاران تن را در خطر قرار داده است
کد خبر: ۹۵۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 20    -    ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
...گرت نه سیگار می‌کشد نه مشروب می‌خورد به همین دلیل فکر می‌کند استروئید برای او اشکالی ندارد: احتمالا هنوز از نظر پزشکی کار احمقانه‌ای می‌کنم اما این روشی است که من برای زندگی انتخاب کرده ام. گرت قبول کرد که یک سری آزمایش‌های پزشکی برایش انجام و بررسی شود آیا استروئید آسیبی به بدنش زده است یا نه. گرت قبول کرد یکسری آزمایش پزشکی برایش انجام شود.
 استفاده نابجا از استروئید سلامت هزاران تن را در خطر قرار داده است
 
استفاده نابجا از استروئید سلامت هزاران تن را در خطر قرار داده است  به گزارش «تابناک باتو»؛ انجمن بیماری‌های قلبی عروقی بریتانیا می‌گوید هزاران تن به دلیل استفاده نابجا از استروئیدهای آنابولیک در معرض خطر مرگ زودرس به علت بیماری قلبی یا سکته مغزی هستند.

این انجمن از اینکه صدها هزار نفر از این مواد استفاده می‌کنند اظهار نگرانی کرده و هشدار داده که پسران نوجوان و مردان در دهه بیست زندگی عامل این افزایش چشمگیر مصرف استروئید هستند.

نظام بهداشت و درمان بریتانیا استفاده نابجا از استروئید را علاوه بر بیماری قلبی و سکته مغزی عامل مشکلاتی مثل نوسانات شدید و سریع خلقی (Mood Swing) و ناباروری می‌داند.

گرت ۲۹ ساله ساکن کاردیف که از استروئید مصرف می کند می‌گوید: "هر کاری در زندگی خطر بیماری قلبی و سرطان و امثال آن را دارد بنابراین من خطر استفاده از آن را می پذیرم."

گرت نه سیگار می‌کشد نه مشروب می‌خورد به همین دلیل فکر می‌کند استروئید برای او اشکالی ندارد: احتمالا هنوز از نظر پزشکی کار احمقانه‌ای می‌کنم اما این روشی است که من برای زندگی انتخاب کرده ام. گرت قبول کرد که یک سری آزمایش‌های پزشکی برایش انجام و بررسی شود آیا استروئید آسیبی به بدنش زده است یا نه. گرت قبول کرد یکسری آزمایش پزشکی برایش انجام شود.
 
استفاده نابجا از استروئید سلامت هزاران تن را در خطر قرار داده است 

آزمایش‌ها نشان دادند که دیواره قلب او ضخیم شده و به مرز غیر طبیعی بسیار نزدیک شده است. گرت وقتی این را شنید نگران شد:
"من خودم را فرد معقولی می‌دانم و نمی‌خواهم کار را به جایی برسانم که دیگر راه برگشت نباشد.
هر چند او قصد ندارد فورا استفاده از استروئید را قطع کند اما می‌گوید می‌خواهد در یکی دو سال آینده آن را کنار بگذارد.

استروئیدهای آنابولیک تعادل هورمونی بدن را به هم می‌زنند که این به اعضای بسیاری از جمله قلب آسیب می‌رساند.
 
در بریتانیا استفاده از استروئید غیرقانونی نیست اما فروش آن غیر قانونی است و حتی ممکن است تا ۱۴ سال زندان داشته باشد.
 
اما یک نفر که استروئید می‌فروشد می گوید، خریداران طیف بسیار وسیعی هستند: آنها مردان ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ساله هستند که شروع به ورزش می‌کنند و می‌خواهند برای تعطیلات تابستانی یا برای جلب نظرها عضلاتشان را بزرگ کنند.

 یک فروشنده استروئید همچنین گفت، بیشتر مشتریان مردان جوان هستند. او می گوید چند سال پیش اینطور نبود و خریداران مصرف‌کنندگان طولانی‌مدت بودند نه اینکه آن را به عنوان یک راه حل سریع برای ظاهر بهتر بکار بگیرند: "اینها کسانی هستند که آگاهی کمتری دارند.
 
استفاده نابجا از استروئید سلامت هزاران تن را در خطر قرار داده است 

تغییر الگوی مصرف‌ از چشم متخصصان هم دور نمانده است. جیم مک وی یکی از پیشروترین متخصصان بریتانیا در زمینه سوء مصرف استروئید می‌گوید: " ما جمعیت متفاوتی از مصرف‌کنندگان استروئید را می‌بینیم که اکثریت غالب آنها مردان جوانی هستند که صرفا به خاطر زیبایی اندام استروئید مصرف می‌کنند.

او شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را تا حدی مقصر می‌داند: هر وقت در تلویزیون مردی را بدون پیراهن می‌بینید، احتمالا عضلاتی کاملا مشخص دارد. این چیزی است که مردم سال‌ها مجبور بوده‌اند با آن مواجه شوند اما این امر پدیده تازه ای است.

بی بی سی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
2
آیا مشکل ما در بحث سلامت و بهداشت اینه؟ استروئید؟؟؟؟؟؟ لطفا درباره سکته های قلبی بنویسید که آمارش تزاید داشته است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار