ماجرای تلخ ضرب و شتم دانش‌آموزان در لرستان +عکس
کد خبر: ۹۴۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
در ۷ ماه گذشته ۲ دانش آموز لرستانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و متاسفانه آموزش و پرورش استان به جای حل مشکل دنبال پنهان کاری و کتمان واقعیت است.

صبح امروز تصویری در فضای مجازی استان لرستان مبنی بر ضرب وشتم یک دانش آموز در دبستان انوشیروان رضایی روستای کهریز قدیم خرم آباد منتشر شد.

بعد از انتشار این خبر آموزش و پرورش استان لرستان اعلام کرد که پیگیر ماجرا بوده و دقایقی بعد از طریق یکی از رسانه‌ها در کمال تعجب اعلام کرد که رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو به مدرسه رفته و پیگیری کرده است و چنین موضوعی رخ نداده و اصلا مدیر مدرسه چنین دانش آموزی را نمی شناسد!

پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم از رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد اما چیزی دیگر را روشن کرد و آن هم اینکه این اتفاق رخ داده و هویت دانش آموزی که مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته مشخص شده است(صوت مصاحبه موجود است).

تائید ضرب و شتم دانش آموز توسط مدیر از سوی آموزش و پرورش

بهمنیان در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، در خصوص ضرب و شتم دانش‌آموز نوجوان خرم‌آبادی توسط مدیر مدرسه اظهار داشت: پس از آنکه عکس‌ ضرب و شتم این دانش‌آموز در فضای مجازی منتشر شد، سریعا در این خصوص پیگیری کردیم.

وی افزود: مدیر مدرسه را به آموزش و پرورش ناحیه دو احضار کرده و نامه عزل وی از مدیریت مدرسه را نوشتیم، همچنین مدیر خاطی جهت برخورد به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد با اشاره به اینکه این قضیه صحت دارد، تصریح کرد: طبیعی است که برخی این عمل را تکذیب کنند، اما در حقیقت این حادثه اتفاق افتاده و ما از این چنین اتفاقاتی به هیچ عنوان نمی‌گذریم.

 


سراسیمگی آموزش و پروش برای پنهان کردن حقیقت

آموزش و پرورش که در مصاحبه قبلی خود با یکی از رسانه‌های خاص از اساس موضوع ضرب و شتم را تکذیب کرده و گفته بود مدیر مدرسه اصلا چنین دانش آموزی را نمی‌شناسد، بعد از انتشار واقعیت ماجرا توسط خبرگزاری تسنیم، درسراسیمگی و آشفتگی در گفت‌وگو با همان رسانه دوباره اعلام کرد که هیئت تخلفات آموزش و پرورش در حال بررسی ماجرا است و مدیر مدرسه عزل نشده است!

در حالیکه تصویر و هویت دانش آموز ضرب وشتم شده موجود است و رئیس آموزش و پرورش ناحیه مربوط هم دقیقا آن را تائید و نامه عزل مدیر مربوط را داده است معلوم نیست آموزش و پرورش لرستان و برخی رسانه ها چه چیزی را می‌خواهند پنهان کنند؟ چرا آموزش و پرورش به جای برخورد با مدیر خاطی از وی دفاع می کند؟

آیا آموزش و پرورش بهتر نیست به جای سرپوش گذاشتن بریک واقعیت تلخ، دنبال ریشه یابی عملکرد ضعیف خود در این زمینه باشد که در سال 96 برای دومین بار این اتفاق رخ می‌دهد؟ آیا پنهان کردن حادثه ای به این تلخی راهکار حل مشکل است یا فرار کردن از مسئولیت؟ آیا همین ضعف آموزش و پرورش لرستان سبب نشده در 17 ماه اخیر 3 مورد ضرب و شتم دانش آموزان لرستانی رخ دهد؟


تنبیه دانش آموز لرستانی درسال 95


تنبیه دانش آموز لرستانی در اردیبهشت 96

در 23 اردیبهشت ماه 96 نیز معلم یکی از دبیرستان‌های لرستان به منظور تنبیه، یک دانش‌آموز خود را با کابل برق کتک می‌زند که خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان "تنبیه بدنی دانش‌آموز لرستانی با کابل برق+تصاویر"به این اتفاق تلخ پرداخت. در اردیبهشت 1395 نیز یک اتفاق مشابه برای یک دانش آموز مقطع ابتدایی در لرستان رخ داد "تنبیه بدنی دانش آموز لرستانی توسط معلم که در همه این اتفاقات انفعال و ضعف آموزش و پرورش استان در برخورد با معلمان خاطی سبب شد این حادثه تلخ تکرار شود.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شوفر تریلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
1
جم کونید این سوسولبازیارو
همین کارارو کردین بچه ها اینقدر پر رو شدن و سوار سرمون شدن بچه باید با کتک بزرگ بشه تا مرد بشه ما خودمون سیم کابل که دیگه برامون عادی بود دیگه با چوب انار که تیغ داشت مارو میزدن به همه بزرگترام احترام میزاشتیم و سلام میکردیم بچه های حالا چی....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار