استاندارد آموزش و پرورش آمریکا برای نوشتن مشق
کد خبر: ۹۴۷۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
آغاز سال تحصیلی برای بسیاری از دانش‌آموزان خوشایند است و بعد از حدود سه ماه تعطیلی، اکثریت آنها برای بازگشایی مدارس روزشماری می‌کنند و با آغوش باز از اول مهر ماه استقبال می‌کنند اما همین که مدارس شروع می‌شود خوشحالی دانش‌آموزان به علت حجم فراوان تکالیف آنها در خانه به یک دغدغه مهم برای خود آنها و خانواده‌هایشان تبدیل می‌شود.

مشق شب برای مرور آنچه که دانش‌‌‌آموزان در مدرسه یاد گرفته‌اند لازم است اما اگر همین تکلیف در خانه از حدّی فراتر رود، نه تنها روزهای مدرسه را برای دانش‌آموزان سخت می‌کند بلکه خانواده‌ها را نیز در فشار قرار می‌دهد.

حجم سنگین تکالیف در خانه حتی ممکن است، موجب استرس فراوان دانش‌آموزان شده و به شب‌بیداری منجر شود و در نهایت بسیاری از مشکلات روحی، روانی و جسمی را در کودکان پدید آورد.

در همین راستا به بررسی وضعیت «مشق شب» کشورهای مختلف در گزارش‌های متعدد خواهیم پرداخت؛ به عنوان اولین کشور، به بررسی مشق شب دانش‌آموزان ابتدایی کشور آمریکا می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که آنها بعد از ساعت مدرسه چقدر مشق شب انجام می‌دهند.

مشق شب دانش‌آموزان آمریکایی کمتر از 2 ساعت

طبق برآوردهای محققان یک مؤسسه، دانش‌آموزان آمریکا نسبت به مشق شب با نوعی حساسیت روبه‌رو هستند که این موضوع موجب می‌شود آنچه که آنها باید در خانه انجام دهند، نهایتاً دو ساعت بیشتر به طول نینجامد.

اعتراض والدین آمریکایی به میزان مشق شب فرزندانشان

با وجود اینکه محققان می‌گویند میزان تکالیفی که معلمان برای دانش‌آموزان آمریکایی در نظر گرفته‌اند، بسیار مناسب و حتی پایین‌تر از حد معمول است، اما والدین به این موضوع معترض هستند و باور دارند با توجه به اینکه فرزندان آنها در تمام ساعت‌های مدرسه فعال و در حال آموزش هستند و تمام اوقات خود را به پیاده کردن آنچه که یاد گرفته‌اند می‌پردازند، مشق شب می‌تواند سلامتی آنها را به خطر بیندازد و علاوه بر این، موجب ایجاد احساس منفی در آنها نسبت به مدرسه و آموزش سواد شود.

 10 دقیقه مشق شب استاندارد آموزش و پرورش آمریکا

سازمان آموزش و پرورش آمریکا باور دارد، تنها 10 دقیقه مشق شب برای دانش‌آموزان پایه ابتدایی کافی است و حتماً باید تغییراتی در میزان تکالیف در خانه آنها صورت گیرد تا دو ساعت مشق شب مدنظر معلمان به 10 دقیقه استاندارد تقلیل یابد.

 تکالیفی بیشتر از حد استاندارد

نتیجه یک بررسی که در مجله "Journal of Family Therapy" منتشر شده و به پرسش و پاسخ از 1100 دانش‌آموز آمریکایی پرداخته است، ثابت می‌کند، بچه‌های ابتدایی در بعضی از مدارس حدود نیم ساعت تکلیف در خانه داشتند که این میزان سه برابر فراتر از حد استاندارد اعلام شده توسط آموزش و پرورش این کشور است.

مشق شب و آسیب جدی به سلامت دانش‌آموزان

کارشناسان بهداشتی آمریکا با پرسش و پاسخ از 2 هزار دانش‌آموز و والدین آنها دریافتند، مشق شب علاوه بر اینکه سلامت دانش‌آموز را با وارد شدن استرس تهدید می‌کند، می‌تواند موجب بروز مشکلات فراوانی در خانواده‌ها نیز شود؛ به خصوص وقتی سطح سواد خانواده پایین است و از پس راهنمایی به فرزندشان برای انجام تکالیف در خانه برنمی‌آیند.

 مشق شب با استرس‌تر از امتحان

والدین آمریکایی با اعتراض به اینکه هر معلمی هر مقدار که مایل است تکلیف مدرسه می‌دهد و ممکن است این میزان به حتی 3 ساعت در روز هم برسد می‌گویند: «تکالیفی در خانه علت اصلی گسترش استرس دانش‌آموز ابتدایی در فراری شدن آنها از مدرسه است؛ آنها از مشق شب بیشتر از امتحانات می‌ترسند».

کارشناسان آموزش و پرورش آمریکا نیز می‌گویند مشق شب زیاد می‌تواند موجب استرس و بیماری‌های جسمی جدی شود.

به گفته روانشناسان سازمان پژوهش آمریکا، استرس در دانش‌آموزان می‌تواند منجر به افسردگی و بیماری‌های شدید روانی شود.


فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
واقعا نسل سوخته هستیم چقد مشق بهمون میدادن جمعه و روز تعطیل نداشتیم
اسماعیل
|
United States
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
بچه های من در آمریکا به مدرسه میروند و همه مشقها و تکالیف را در مدرسه انجام میدهند و چیزی برای خانه نمیماند. در ضمن در آمریکا و خیلی از کشورهای جهان در کلاس اول به بچه ها الفبا یاد نمیدهند و فرض این است که همه بچه ها الفبا و خواندن و نوشتن ساده را بلدند. یعنی بچه ها از تلویزیون و از پدر و مادر الفبا را یاد میگیرند و وقتی کلاس اول شروع میشود حداقل خواندن کتابهای داستان را کاملا بلد هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار