دستفروش مضروب، افغانی غیرمجاز بود!
کد خبر: ۹۴۵۵۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
به نقل از روابط عمومی شهربان شهرداری تهران، در خصوص کلیپ منتشر شده با محتوای درگیری ماموران رفع سدمعبر با یک دستفروش جوان در تهران، چند نکته را در راستای عمل به وظیفه پاسخگویی به شهروندان و نیز با هدف تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:

1- ماموران رفع سدمعبر منطقه 6 تهران، طی یکماه اخیر، بارها به دستفروش مذکور (با نام ملکشاه) که از اتباع خارجی اهل افغانستان است جهت اشغال نکردن پیاده رو (معبر عمومی) تذکر داده بودند اما این دستفروش متخلف به پشتوانه تعدادی از هموطنان افغانی خود، با بی‌احترامی به قانون، همچنان به اشغال معبر عمومی و سد کردن راه شهروندان ادامه داده بود. در روز حادثه نیز، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 137 شهرداری و اعتراض به سدمعبر دستفروش مذکور، با آمریت و دستور شهرداری ناحیه به محل اعزام می‌شوند.

2- کلیپ منتشر شده، گویای تمام ماجرا نیست و واقعه را از ابتدا روایت نمی‌کند. آغاز کننده این درگیری، دستفروش افغانی است که با حمایت هموطنانش و با فحاشی به ماموران رفع سدمعبر، از جمع کردن بساط خودداری می‌کند. وی همچنین با مامور نیروی انتظامی حاضر در محل نیز درگیر شده است.

3- فیلم این درگیری، توسط یکی از هموطنان افغانی این فرد متخلف، ضبط و منتشر شده است بدون آنکه در آن، اشاره‌ای به خارجی بودن تابعیت دستفروش شود! در حقیقت، جمعی از اتباع افغانی در این محدوده و دیگر نقاط شهر، با تشکیل تیم‌هایی به صورت سازماندهی شده و هماهنگ، اقدام به اشغال معابر عمومی جهت دستفروشی کرده‌اند.

4- طبق اظهارات افسر پرونده، این تبعه افغانستانی، فاقد اوراق تردد و هویتی بوده و به صورت قاچاق و غیرقانونی به ایران وارد شده است. وی در حال حاضر به دلیل ورود غیرقانونی به ایران، تمرد از مامور قانون، فحاشی و درگیری فیزیکی در بازداشت به سر می‌برد.

5- در این محدوده (چهارراه ولیعصر)، در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان و نیز کمک به امرار معاش دستفروشان نیازمند، طرح ساماندهی دستفروشان استمرار دارد و این عزیزان فقط در ساعات تعیین شده (از مغرب به بعد) مجاز به حضور هستند. این در حالیست که دستفروش مذکور، به کرات در ساعات ممنوعه اقدام به فعالیت کرده است.

6- فارغ از تابعیت دستفروش متخلف، با توجه به ممنوعیت درگیری فیزیکی در آیین‌نامه انضباطی نیروهای انضباط شهری، ماموران خاطی توسط کمیته تخلفات شرکت شهربان شهرداری تهران از کار تعلیق شده‌اند و به زودی حکم نهایی درباره آنان صادر و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

7- با توجه به رصد و شناسایی‌های صورت گرفته، طیفی از بساط‌گستران که معابر عمومی را اشغال کرده‌اند و‌ متکدیانی که در چهارراه‌ها از خودروها تکدی‌گری می‌کنند، جزو اتباع خارجی غیرمجاز هستند.

8- درخواست ما از رسانه های شریف این است که در راستای رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای، بدون اطلاع از کم و کیف چنین موضوعاتی و دلایل وقوع آن، از انتشار ناقص محتوا در این موارد که سبب جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و حمایت ناخواسته از متخلفین است خودداری فرمایند.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
1
8
ادم فقیر کلا غیر مجازه میخواد اون پیرزن مظلوم دستفروش فومنی باشه یا مهاجر افغانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
7
انسان که هست !! این مورد یکی از صدها مورد برخورد ماموران شهربان با افراد بی بضاعت که مجبورند دستفروشی کنند!! اون فرا بیچاره زورش و هیکلش خیلی ضعیفتر از مامور شهربان هست !!
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
1
6
هیچکدوم از بندهای جوابیه نه تنها دلیل قانع کننده ای نیست ، بلکه نشان دهنده کوتاه فکری و فرار از مسئولیت دوستان هست . انسانیتم آرزوست......
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
2
دوروغ از این واضح تر اون بیچاره اصلا هیکلش میخوره که بخواد دعوا رو شروع کنه مخالفت از خدا نمیترسید از بنده های خدا شرم کنید
حسین ایمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
سلام بسیار دروغگو هستند تا به امروز 100بار در خصوص سد معبر مغازه داران خ حیدری شمالی در یافت اباد به شهرداری تماس گرفتم با همین شماره 137 ولی هیچ کاری نکردند یازه به دروغ اعلام کردند اقدام شد حتی با حراست شهرداری تماس گرفتم ولی اقدامی نشد
یوسف
|
Germany
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
برو قوی شو گر راحت جان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
فرقی هم نمیکنه که کجایی باشی
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
1
تا کی باید جور این تبع های غیر قانونی افغانی رو ما مردم بدیم
بابا بگین برن کشور خودشون هرکاری می خواهند انجام بدن فقط مونده بود اینا بیان بشینن و راه مردم رو ببندن دستفروشی کنند
حسینی تبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
1
مگه اول میدونستی غیر مجازه ؟؟؟ توهین آمیز رفتار کردی؟؟
باز هم توجیه مثل همه کارها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار