خرس قطبی گرسنه جهان را غمزده کرد+ویدیو
کد خبر: ۹۴۱۶۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 11    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
عکس و ویدئوی مرگ این خرس قطبی دچار سوء تغذیه شدید این روزها در شبکه‌های اجتماعی بسیار دست به دست می‌شود. عکس شاخص این نوشته توسط عکاسی به نام کریستینا میترمییر گرفته شده. پاول در مورد لحظه ای که این خرس قطبی را در موطن اش در این فلاکت می دید گفت: «تیم همراهم از سازمان حفاطت محیط زیست میراث دریایی در آن زمان اشک می ریختند و از این خرس قطبی در حال مرگ تصویربرداری می کردیم.»
 اما چرا گروه عکاس این خرس را نجات ندادند؟
 
اما چرا گروه عکاس این خرس را نجات ندادند؟  اختصاصی «تابناک باتو»؛ خرس قطبی به سختی می تواند در چشم اندازی در قطب شمال راه برود، البته بدون یخ. فیلمبردار این صحنه می گوید که تیمش در زمان تصویربرداری از این خرس قطبی، "اشک می ریختند."
 
ویدیوی یک خرس قطبی که در یک جزیره دور افتاده کانادا در حال جستجوی غذاست، در سطح جهان میان کاربران شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

این تصویرهای ویدئویی توسط پاول نیکن یک عکاس مجله نشنال جیوگرافیک و سازمان حامی محیط زیست میراث دریایی گرفته شده است. این ویدیو از روز پنج شنبه تا حالا بیش از یک میلیون بار در اینستاگرام بازنشر شده است.

ویدیو فقط یک دقیقه است و یک خرس لاغر و گرسنه قطبی را نشان می دهد که برای زنده ماندن مبارزه می کند. این خرس قطبی در زباله های جزیره بافین در مدار قطب شمال در حال جستجوی غذا است.  چیزی که در زباله دانی هم نصیبش می شود، یک قطعه از چوکی موتر است.

پاول در مورد لحظه ای که این خرس قطبی را در موطن اش در این فلاکت می دید گفت: «تیم همراهم از سازمان حفاطت محیط زیست میراث دریایی در آن زمان اشک می ریختند و از این خرس قطبی در حال مرگ تصویربرداری می کردیم.» وی افزود: «صحنه روح خراشی بود که هنوز هم یادش مرا اذیت می کند.»

تغییرات اقلیمی

سازمان های حفاظت از محیط زیست می گوید گرمایش زمین بالای سبک زندگی بسیاری از گونه های حیات، تأثیرگذار بوده و از این روند بارها و بارها هشدار داده اند.

هرچند معلوم نیست که این خرس قطبی به چه دلیل به این حال و روز افتاده، اما سازمان حفاظت از محیط زیست میراث دریایی گفت گرمایش زمین در آینده، خرس های دریایی بیشتری را به این روز می اندازد.

چیزی که در این ویدیو به وضاحت دیده می شود این است که خرس قطبی در محیطی قرار گرفته که یخ و برق در اطرافش نیست و طبعا این زندگی را برایش دشوار می سازد.

در این عکس شما یک خرس قطبی را می‌بینید که عضلات به شدت ضعیف و بدن و اندام‌های تحلیل‌رفته دارد و پیداست که مدتهاست گرسنگی کشیده است.

این عکس تبدیل به نمادی برای نابخردی انسان‌ها شده است. انسان‌هایی که شهوت توسعه و مصرف بی حد و حصر کالا نه چندان ضروری و تمنای چند دلار بیشتر باعث شده که به "مادر” زمین نه‌تنها بی‌اعتنا باشند، بلکه بیشترین جفاها را در حقش روا بدارند.

اما این عکس، روی دیگری هم دارد و آن اینکه چرا اعضای همان تیمی که عکس و ویدئو را گرفتند، دست‌کم این یک خرس را نجات ندادند. مثلا با خرید چند کیلوگرم گوشت.

آدم بی‌اختیار یاد این عکس قدیمی کودک آفریقایی قحطی‌زده در جوار کرکس می‌افتد. در این مورد یکی از اکانت‌های اینستاگرام نشنال جئوگرافیک توضیح داده است.
اما چرا گروه عکاس این خرس را نجات ندادند؟ 
وی گفته که اعضای گروه این خرس را دنبال کردند و دیدند به یک کمپ ماهیگیری متروک رفت و در آنجا البته به جز فوم صندلی یک برف‌نورد (اسنوموبیل)، چیزی عایدش نشد.

اعضای این گروه توضیح داده‌اند، نخست اینکه تغذیه جانداران حیات وحش، کاری غیرقانونی است. (در این مورد چرایی این امر می‌توان تصور کرد که عوامل متعددی دخیل باشند: بر هم زدن اکوسیستم طبیعی – خطرات برای انسان‌ها – خطر تغذیه ناسالم جانداران)

آنها افزوده‌اند که مشکل به سادگی حل نمی‌شد و یک خرس قطبی برای یک دوره کامل تعذیه باید چند صد کیلوگرم گوشت در یک دوره زمانی طولانی بخورد. خرس‌های قطبی معمولا با خوردن گوشت شیرهای دریایی، این میزان زیاد گوشت را تأمین می‌کنند.

در شرایطی که سطح و کرانه دریا عاری از یخ شده باشد، آنها سکوی لازم برای ممکن شدن شکار را نخواهند داشت و روی زمین سرنوشتی بهتر از گرسنگی پیدا نخواهند کرد.

اعضای تیم نوشته‌اند که اسلحه‌ای برای شکار شیر دریایی یا گوشت کافی نداشتند و کیلومترها تا نزدیک‌ترین مرکز حمایتی حیوانات فاصله داشتند.

آنها نوشته‌اند که واقعا کاری از دستشان برنمی‌آمد. می‌توانستند گریه کرده و از آن بگذرند یا اینکه دست‌کم با گرفتن عکس و ویدئو کاری کنند که بقیه را متوجه مشکل اصلی کنند.
 
در پایان توجه شما را به فیلمی کوتاه از زندگی این خرس غمزده جلب می کنیم. با هم می بینیم.

دانلود

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
4
به عنوان یک انسان وظیفه داشتند هرکاری از دستشان برای تغذیه حیوان برمی آید انجام دهند نه اینکه استدلالهای صدتا یک غاز کنند که باید صد کیلو گوشت برای مدت طولانی بخورد و از این جور حرفها ........ این حرفها را کسانی می زنند که می خواهند عذاب وجدانشان را آرام کنند وگرنه نشستن و دیدن مرگ یک جاندار و فیلم گرفتن از آن نهایت ظالم بودن انسان را نشان می دهد درست مثل کسانی که بجای کمک در دعواهای خطرناک فقط فیلمبرداری می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
4
خدا لعنت کنه باعث و بانیشو..خدایا مگه نگفتی به همه بندگان روزی میدی کوش پس؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
2
خب وقتي مردم دنبال فخر فروشي با فلان برند پوشاك و ساعت و گوشي و غيره باشن كه بنوعي جنون مصرف گرايي شده كه خود همين موضوع يعني صنعت مدو پوشاك دومين منبع آلاينده جهان بشمار مي ره و كسي هم هيچ احساس مسئوليتي نميكنه ؛ تهش ميشه همين. الام اگه توي مملكت خودمون كسي بخواد اين موضوعات رو رعايت كنه از نگاه عامه مردم يه احمق بحساب مياد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
4
فقط بهانه آوردند ! اگه به این خرس کمک میکردند و زنده میموند دیگه عکسا و تصاویشون انقدر معروف نمیشد و این کار رو به قیمت مرگ اون خرس انجام دادند خداوند گفته من روزی شمارو میدم شماهم روزی حیوانات رو بدید با یکمی گوشت هم این خرس زنده میموند و میتوست برای تینده خودش دنبال غذا بگرده متاسفم برای حیوانات انسان نما
وحید قطبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
0
دوستان درسته که انسانیت اقتضاء می کرد به خرس کمک کنن اما توجه داشته باشید خرس گرسنه بوده! یعنی اینکه هر موجودی نزدیکش می شده میخورده که نمیره از جمله انسان ...
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
5
سلام: قزلباش های رامیان در اینگونه موارد می گویند ( هم اولدری قاسمه هم دوتویا یاسنه ) یعنی هم قاسم و می کشه هم براش عزا می گیره غربی ها هر جا که رفتن قحط و فقر را به ارمغان بردند شاهدش همین گزارش
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
4
یه وقتایی این غربی ها آنچنان توجیه ها و توضیحات ابلهانه یی میدن که با هیچ منطقی سازگار نیست. از انسان بودنم خجالت زده شدم.
مهدی دوصفرهفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
2
0
دوروز پیش یه فیلم از یک انسانی که داشت توسط یک خرس عصبانی تیکه و پاره میشد و اعضای بدنش به این طرف و آن طرف می افتاد ، دیدم ، دیگه از هرچی خرس و شیر و ببر متنفر شدم ، همون بهتر که بمیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار