کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل +عکس
کد خبر: ۹۴۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 11    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
 به گزارش گمرک ایران، بذر ماده مخدر گل یا شاهدانه پیش تر به صورت دانه ای توسط ماموران گمرک کشف شده بود اما در این عملیات به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل توسط ماموران گمرک کشف و ضبط شد.

این میزان بذر ماده مخدر گل به کمک سگ مواد یاب و در گمرک دوغارون از کالاهای همراه مسافری کشف شد که مسافر ورودی قصد داشت از طریق افغانستان این میزان بذر ماده مخدر را وارد کشور کند.

ماموران گمرک با بررسی اطلاعات مسافران ورودی در گمرک دوغارون به یک مسافر مشکوک و اقدام به بازرسی از این مسافر به کمک دستگاه های کنترلی می کنند.

کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل

در بازرسی های بیشتر از این مسافر ماموران گمرک از سگ‌مواد یاب برای بررسی کامل کالاهای همراه این مسافر اقدام می کنند که در این بازرسی ها به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل از داخل کالاهای همراه این مسافر توسط ماموران گمرک کشف و ضبط می شود.

قاچاقچیان مواد مخدر همچنان تمایل دارند تا بذر جدید گیاه شاهدانه را وارد کشور نمایند.

متخصصین ژنتیک گیاهی روی این گیاه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن ۶% بود، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن ۲۵% است.

اسم این گیاه جدید در ایران «گل» است. به راحتی در داخل یک گلدان کاشته می شود و پس از رشد گیاه قابل استفاده است.

ماموران گمرک ایران پیش از این و در ماه گذشته بذر ماده مخدر شاهدانه یا گل را به صورت دانه ای از داخل برس، لابه لای کتاب ، کارتن ، هدفن و اسباب بازی که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

گمرک ایران از ابتدای سالجاری تاکنون موفق به کشف بیش از 50 تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش ساز مواد مخدر شده است و رتبه نخست دنیا را در کشف انواع کالاهای قاچاق بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک طی سال 2017 کسب کرده است.


جام جم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
2
اینکه شاهدونه خودمونه تفت میدیم میخوریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار