کوشینای برزیلی، غذایی کامل و لذیذ
کد خبر: ۹۴۱۳۲
تاریخ انتشار: 2017 December 12    -    ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
نان مرغ یا «کوشینا»، یکی از غذاهای محبوب در برزیل است. امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی این نان خوشمزه، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت نان مرغ به روش برزیلی، با ما همراه باشید.
کوشینای برزیلی، غذایی کامل و لذیذ
 
اختصاصی تابناک باتو؛ نان مرغ یا «کوشینا»، یکی از غذاهای محبوب در برزیل است. امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی این نان خوشمزه، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت نان مرغ به روش برزیلی، با ما همراه باشید.

کوشینای برزیلی، غذایی کامل و لذیذ

مواد لازم:

سینه‌ی مرغ پخته و خرد شده: 2 عدد
فلفل قرمز خرد شده: 1 عدد
پنیر چدار: نصف پیمانه
روغن زیتون: یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
جعفری خرد شده: یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای خمیر نان:

آرد: دو پیمانه
آب مرغ: دو پیمانه
پودر سوخاری: به میزان لازم
تخم مرغ زده شده: یک یا دو عدد

طرز تهیه:

روغن را در ظرفی ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم. پس از داغ شدن روغن، جعفری، فلفل، مرغ و پنیر را داخل ظرف ریخته و تفت می‌دهیم. نمک و فلفل را نیز اضافه می‌کنیم. مواد را کناری قرار می‌دهیم و به سراغ تهیه‌ی خمیر نان می‌رویم.

آب مرغ را در ظرفی ریخته روی حرارت قرار می‌دهیم. سپس آرد را کم کم به آن اضافه می‌کنیم و با قاشق چوبی به آرامی هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند. ظرف را از روی حرارت برمی‌داریم.

دست‌های خود را به روغن آغشته کرده و گلوله‌های کوچکی از خمیر درست می‌کنیم. هر گلوله را کف دست پهن کرده و از مواد مرغ آماده شده داخل آن قرار می‌دهیم. سپس خمیر را به شکل دلخواه درمی‌آوریم. این نان معمولا به صورت توپک‌های کوچکی تهیه می‌شود. هر کدام از نان‌ها را ابتدا داخل پودر سوخاری، سپس تخم مرغ زده شده و بار دیگر داخل پودر سوخاری می‌غلتانیم.

حالا وقت سرخ کردن نان‌ها در روغن داغ است. وقتی نان‌ها طلایی رنگ شدند، آنها را از روغن خارج می‌کنیم و روی حوله‌ی کاغذی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی نان، گرفته شود.

کوشینای ما آماده است. نوش جان!

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: atyabtabkha

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار