اینستاگرام سلفی با حیوانات را پنهان می‌کند+عکس
کد خبر: ۹۴۰۹۶
تاریخ انتشار: 2017 December 10    -    ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
اینستاگرام به منظور حمایت از حیات وحش، سلفی با حیوانات را خط قرمز شبکه اجتماعی اینستاگرام عنوان و اعلام کرد که این عکس ها را پنهان می کند.

خبرگزاری ایندیپندنت در مطلبی نوشت؛ گرفتن سلفی های عجیب و غریب برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، این روزها در سراسر دنیا بسیار محبوبیت یافته است، به طوری که حیوانات هم از دست انسان های سلفی بگیر در امان نیستند.

تحقیقات نشان می دهد که سلفی گرفتن انسان ها با حیوانات سبب ایجاد تنش در آنها می شود. در واقع حیوانات دوست ندارند که آنها را مجبور به انجام کاری کنند و احتمالاً خیلی از افراد برای گرفتن عکس های جذاب سلفی با گونه های وحشی و یا نادر ، آنها را به طور ناخواسته آزار می دهند.
 
اینستاگرام سلفی با حیوانات را پنهان می‌کند

یک بررسی منتشر شده در مجله نشنال جئوگرافیک هم نشان می دهد که حیوانات گرفته شده از حیات وحش، اغلب در شرایط وحشتناکی نگهداری می شوند و برای صاحبان باغ وحش ها و سایر مراکز نگهداری، صرفاً ایجاد شرایط جذاب برای گردشگران مهم است، به طوری که مردم بتوانند در هنگام بازدید عکس های سلفی خود را با حیوانات بگیرند.

این موارد باعث شد تا شبکه اجتماعی اینستاگرام سلفی با حیوانات را ممنوع اعلام کند. این شبکه اجتماعی قصد دارد تا مردم را با این خطرات آگاه سازد و به آنها یادآور شود که ارسال چنین تصاویری نه تنها جذاب نیست، که نوعی حیوان آزاری محسوب می شود.

بسیاری از حیوانات مانند تنبل ها و کوالاها اصلاً دوست ندارند که افراد به آنها نزدیک شوند یا آنها را حرکت دهند؛ بنابراین گرفتن سلفی می تواند مقدار زیادی استرس به این حیوانات وارد کند.

در اقدام جدید اینستاگرام هر کاربر که بخواهد یک سلفی با حیوانات را منتشر کند به او هشدار داده می شود که این کار ممکن است باعث حیوان آزاری شود. همچنین از مردم خواسته شده تا انواع هشتگ هایی را که در خصوص سلفی با حیوانات است، مانند #KoalaSelfie یا #SlothSelfie جستجو کنند و آنها را به عنوان رفتار خشونت آمیز گزارش دهند.

امیلی کاین، سخنگوی اینستاگرام در این خصوص گفت: ما در مورد جامعه پیرامون خود، از جمله حیوانات و حیات وحش که بخش مهمی از دنیای ما هستند، مسئولیم.

به گفته وی، سوء استفاده از حیوانات و فروش حیوانات در معرض خطر انقراض در اینستاگرام مجاز نیست و هرکس که در جستجوی خود در این شبکه با چنین پست هایی روبرو می شود، می تواند آنها را گزارش کند و واضح است که بر اساس قانون آزادی مطبوعات، این مطالب توسط اینستاگرام پنهان خواهد شد.

امیلی کاین با بیان اینکه این تغییرات در شبکه اجتماعی اینستاگرام آغاز شده است، افزود: زمانی که یک کاربر بخواهد هشتگ مرتبط با رفتارهای مضر علیه حیوانات یا محیط زیست را جستجو کند، با این جمله مواجه می شود «سو استفاده از حیوانات و فروش حیوانات در معرض خطر یا اجزای آنها در اینستاگرام مجاز نیست».

اینستاگرام سلفی با حیوانات را پنهان می‌کند

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که این عکس ها را منتشر کرده اند، حتی نمی دانند که در واقع کار آنها یک نوع حیوان آزاری است. اینستاگرام به دنبال پنهان کردن این پست ها است؛ چرا که این پست ها با ظاهری جذاب می تواند دیگران را هم به انجام آن تشویق کند.

سخنگوی اینستاگرام در پایان خاطرنشان کرد: من فکر می کنم در جامعه امروز بیشتر نیاز است تا در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی صورت گیرد و ما تلاش می کنیم تا این موارد را آموزش دهیم.
کلیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار