تغییر پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، نشانه‌ای از آرماگدون؟
کد خبر: ۹۳۷۹۰
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 07    -    ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
بر اساس برخی از پیشگویی‌های آخرالزمانی در کتب دینی و مذهبی؛ جنگ دوم علیه یهودیان، زمانی آغاز خواهد شد که یهودیان دوباره در سرزمین موعود خود گرد هم می آیند و معبد خود را دوباره بنا می‌کنند.
تغییر پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، نشانه‌ای از آرماگدون؟  اختصاصی «تابناک باتو»؛ آیا تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آغازی بر یک فاجعه‌ی جهانی و یا حتی یک جنگ جهانی است؟ آیا این انتقال پایتخت، پیش قراولی برای تخریب مسجد الاقصی و تجدید بنای معبد (هیکل) سلیمان نبی (ع) در این شهر خواهد بود؟
 
تغییر پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، نشانه‌ای از آرماگدون؟ 
این تصمیم ترامپ، تحسین افراط گرایان یهودی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر افراط گرای رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.
 
در پیشگویی های آخر الزمانی آمده است که جنگ نهایی حق علیه باطل به نام آرماگدون در محلی به همین نام در سرزمین‌های اشغالی روی خواهد داد؛ از جمله نشانه‌های یاد شده برای وقوع جنگ آرماگدون، تجدید بنای معبد سلیمان نبی (ص) و گردهمایی قوم یهود در این سرزمین هستند.

از این پیشگویی‌ها چنین برمی آید که سپاهیان مهدی موعود (ع) در جنگ آرماگدون با یهودیان سرکش و طغیان‌گر (صهیونیست‌ها) به نبرد خواهند پرداخت و این جنگ که به جنگ جهانی سوم نیز شهرت یافته است، با پیروزی یاران امام زمان (ع) به پایان خواهد رسید.

گفته می‌شود پس از این جنگ، حضرت مهدی (ع) و حضرت عیسی بن مریم (ع)، عدالت و حکومت عدل الهی را در جهان بر پا خواهند کرد.
تغییر پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، نشانه‌ای از آرماگدون؟ 

آرماگدون چیست؟

آرماگدون به پایان جهان گفته می‌شود. کلمه آرماگدون، واژه‌ای است با ریشه یونانی که بنا به تعریف واژه نامه‌های آمریکایی همچون فرهنگ و بستر به معنی نبرد نهایی حق و باطل در آخرالزمان است. این واژه به نام شهری است در منطقه عمومی شام که بنا به آنچه در باب شانزدهم مکاشفات یوحنا، در عهد جدید آمده است، جنگی عظیم در آن جا رخ می‌دهد و مرحله حاضر از زندگی بشر در آن زمان پایان می‌یابد. به عبارتی نبرد مذکور مقدمه تحولی بزرگ است که سرنوشت نهایی آدمی بر روی کره زمین به آن وابستگی دارد.

در اصل این واژه نام منطقه ای است در ۲۰ مایلی جنوب شرقی بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی واقع شده که در تاریخ، شهری استراتژیك بوده است. در عهد قدیم، کتاب مقدس نیز چندین بار به نبردهای رخ داده در این محل اشاره شده است.

از سوی دیگر این کلمه در واژه نامه های آمریكایی مانند فرهنگ وِبستِر به معنی نبرد نهایی حق و باطل در آخرالزمان است.

معبد سلیمان
تغییر پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، نشانه‌ای از آرماگدون؟
 
هیکلِ سلیمان یا معبدِ سلیمان یا هیکلِ مقدس، بر اساس کتاب مقدس و قرآن اولین معبدِ باستانیِ یهود بوده که در مجموعه پرستش‌گاه اورشلیم قرار داشته است تا زمانی که در سال ۵۸۷ پیش از میلاد بدستِ بخت النصر بابلی تخریب می‌شود. این معبد دارای تابوت عهد بود.
 
بر اساس کتاب مقدس سلیمان، این معبد را در زمانی که قوم اسراییل متحد بود و تحت پادشاهی او قرار داشت بنا کرد. از این روی، ساخت آن در حدود قرن ۱۰ قبل از میلاد تصور می‌شود. به دلیل حساسیت‌های زیاد مذهبی در مورد این معبد کاوش‌های باستانی زیادی در محوطه مسجدالاقصی انجام شده است.

شهر قدیم اورشلیم بعد از خرابی معبد دوم در ۶۸ میلای در طی تاریخ و در مسیر ساخت سازها و ویرانی‌های متعدد به عمق ۴۰ تا ۷۰ پا در زیر انبوهی خاک و سنگ مدفون شده و امروز فقط قسمت کوچکی از آن شهر قدیمی بر جای مانده است. معبد یا هیکل سلیمان که بروری صخرهٔ مقدس بنا شد در بلندترین نقطهٔ شهر قرار دارد، اما امروزه سطح معبد و قدس القداس با سطح شهر یکسان شده است.

هیکل سلیمان روی تپهٔ موریا قرار داشته است. این تپه همان است که هم‌اکنون مسجدالاقصی و قبه الصخره بر روی آن قرار دارند. دربارهٔ موقعیت مکانی دقیق هیکل روی تپه، نظرها متفاوت است. هم‌اکنون سه احتمال برای آن وجود دارد که به ترتیب در صحن شمالی، در محل کنونی قبه الصخره و در صحن جنوبی (بین مساجد الاقصی و صخره) هستند.
تغییر پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، نشانه‌ای از آرماگدون؟ 
 
قرآن و وعده‌ی دو جنگ

خداوند در سوره اسراء، آیات 4 الی 8 چنین می فرماید: «و در كتاب آسمانى[شان] به فرزندان اسرائيل خبر داديم كه قطعا دو بار در زمين فساد خواهيد كرد و قطعا به سركشى بسيار بزرگى برخواهيد خاست (4) پس آنگاه كه وعده [تحقق] نخستين آن دو فرا رسد بندگانى از خود را كه سخت نيرومندند بر شما مى‏ گماريم تا ميان خانه ‏ها[يتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآيند و اين تهديد تحقق‏ يافتنى است (5) پس آنگاه كه وعده [تحقق] نخستين آن دو فرا رسد بندگانى از خود را كه سخت نيرومندند بر شما مى‏ گماريم تا ميان خانه ‏ها[يتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآيند و اين تهديد تحقق ‏يافتنى است (6) پس [از چندى] دوباره شما را بر آنان چيره مى ‏كنيم و شما را با اموال و پسران يارى مى‏ دهيم و [تعداد] نفرات شما را بيشتر مى‏ گردانيم (6) اگر نيكى كنيد به خود نيكى كرده‏ ايد و اگر بدى كنيد به خود [بد نموده‏ ايد] و چون تهديد آخر فرا رسد [بيايند] تا شما را اندوهگين كنند و در معبد[تان] چنانكه بار اول داخل شدند [به زور] درآيند و بر هر چه دست‏ يافتند يكسره [آن را] نابود كنند (7) اميد است كه پروردگارتان شما را رحمت كند و[لى] اگر [به گناه] بازگرديد [ما نيز به كيفر شما] بازمى‏ گرديم و دوزخ را براى كافران زندان قرار داديم (8).»

برخی کارشناسان بر این باورند، جنگ اول علیه قوم یهود، پیش از میلاد مسیح رخ داد و باعث آوارگی و رانده شدن قوم یهود از سرزمین موعود یهودیان (کشور فلسطین کنونی) شد.

بر اساس برخی از پیشگویی‌های آخرالزمانی در کتب دینی و مذهبی؛ جنگ دوم علیه یهودیان، زمانی آغاز خواهد شد که یهودیان دوباره در سرزمین موعود خود گرد هم می آیند و معبد خود را دوباره بنا می‌کنند.

آیا تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، خبر از گردهمایی کامل یهودیان سرکش در سرزمین موعودشان می‌دهد؟

البته این موضوع قابل ذکر است که همیشه یهودیان معتقد، صلح طلب و خداجوی واقعی از یهودیان سرکش و نافرمان متمایز بوده‌اند و دوستی خوبی بین آنها و پیروان سایر ادیان وجود داشته است.
به نظر می رسد که این اقدام دونالد ترامپ تحت تأثیر نفوذ صهیونیست‌های افراط گرا انجام گرفته و داماد یهودی این رئیس جمهور غیر قابل پیش بینی آمریکا در این تصمیم گیری دخیل بوده است.

و پرسش آخر اینکه جهان با حضور چنین حاکمانی، حقیقتاً به کدام سو در حال حرکت است؟

منابع
1. قرآن کریم؛ ترجمه فولادوند
2. ویکی پدیا
3. پایگاه خبری آرماگدون

نویسنده: وحید کوکبی حمیدپور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
9
13
خیلی زیبا نوشتی آقای حمیدپور، خیلی دوستتون دارم، موفق باشی.
ناشناس
|
Spain
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
11
2
دوبار انجام شد اولیش بخت النصر بود دومیش رومیان
پاسخ ها
سیدحامد
| |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
با این حرف نسنجیده و بی پایه میخواستی چی رو ثابت کنی؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
6
2
مگر شکی هم باقی مانده است ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
2
30
اینطوری که از آیات استنباط می شود اگر یهودی ها هم تقوی پیشه کنند یاری می شوند. بالطبع اگر مسلمانان هم بی تقوایی پیشه کنند نباید امیدی به یاری از سوی منجی داشته باشند. بنابراین نبرد فوق صرفا نوید پیروزی ما ایرانی ها را نمیدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
اگر ؟! اگر قرار بود تقوی پیشه کنند و یاری شوند کار به اینجا نمی رسید . اگر تقوی پیشه می کردند که مسلمان می شدند نه اینکه کتابشان را عوض کنند .
عليرضاا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
12
25
فيلماى تخيلى كمتر ببين
پاسخ ها
سیدحامد
| |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
قبلیا هم که نابود شدن همین حرفا رو میزدن
نمیمیریم و میبینیم چطور وعده خدا میرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
4
4
چطور مسلمونا براخودشون مکه (عبادت گاه) داشته باشن ولی یهودیا براخودشون عبادتگاه نداشته باشن؟درضمن فلسطین امروزی درواقع برای یهودیهاست نه مسلمونا
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
جد اعلای بنی اسرائیل حضرت ابراهیم اهل اور در اردن فعلی بود...پدر بنی اسرائیل حضرت یعقوب هم که در بئر الشبع به دنیا آمده و بعدها بنا به آزار بت پرستان به کنعان کوچ کرد حدود 50 سال در کنعان ماند و سپس به مصر رفت...خب؟؟؟ حالا اگر بحث دینی می کنید باید گفت در تورات آمده است که فلسطین هدیه خدا به آنان بود برای صبری که کرده بودند اما همان کتاب تورات می گوید که ارض موعود بر بنی اسرائیل به واسطه گناهانشان تا آمدن ماشیح بن دیوید حرام شده است و یهودیان که اعتقاد ندارند مسیح(ع) همان ماشیح بن دیوید است پس کماکان ارض موعود بر آنان حرام است. یهودیان ناتاکالتی به خاطر همین یهودیان مهاجر به فلسطین را تکفیر کرده و آنانا را مرتد می دانند...
اما اگر غیر دینی به قضیه نگاه کنید می بینید که بنی اسرائیل در اولین حضور خود در کنعان که 50 سال طول کشید(وسپس به مصر مهاجرت کردند) به عنوان مهاجر به کنعان رفته بودند و در دومین حضور خود با جنگ کنعان را تصرف کردند حالا شما به من بگوئید بنی اسرائیل اهل بابل هستند؟ یا اهل کنعان یا اهل مصر یا کجا؟ اگر مبنای اینکه فلسطین را ارض یهود می دانید تصرف آن توسط بنی اسرائیل با جنگ است که مسلمانان هم فلسطین را با جنگ تصرف کردند(در زمان خلیفه دوم) پس بنا به منطق شما فلسطین از آن مسلمانان است. اگر منطق شما دینی است که بنا به تصریح تورات ارض موعود بر یهود حرام شده است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
1
0
این سنت الهیه و بعد از هر سرکشی ، خفت و ذلت بهمراهش هست و این داستان ادامه داره : "اگر [به گناه] بازگرديد [ما نيز به كيفر شما] بازمى‏ گرديم "
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
1
2
خدا به یهود وعده نصرت داده.حتی در قرآن.
ضمنا ارماگدون به معنای کوه مگدون است قسمت اولش با ال و ار فارسی مشترک است.البرز یعنی کوه بلند،الوند،و...ار و ال وهر در فارسی باستان معنای کوه میدهند.مگدو یا مجدون کوهی در اسراییل فعلی است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
دقیقا کجای قرآن؟ وعده نصرت را خدا به بنی اسرائیل در مقابله با کنعانیان می دهد جناب مفسر بزرگ...اما بعد هم بنی اسرائیل را پیمان شکن و قاتل پیامبران می نامد (بقره:83 و مائده:70) همچنین آنان را گمراه(بقره:211)کافر(آل عمران:52) مفسد فی الارض(مائده 32 و اسراء:4) مشرک(مائده 72) گوساله پرست(طه:88 و 87) بهانه گیر(بقره:61) سفاک و خون ریز(بقره:84 و 85) می نامد. به همین خاطر در قرآن کریم یهود گرفتار لعن الهی(مائده:13) و همچنین لعن پیامبران (مائده 78) خوانده می شود که به خاطر این گناهان دچار رسوایی دنیا و آخرت شدند(بقره:85)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
1
1
تقریباً منابع مذکور در عین اینکه سعی شده آیاتی از قران بیاورد بیشتر بر اساس منابع یهودی است و اثبات اینکه اینجا محل یهودیان بوده بعد رانده شده اند و در احادیث شیعی موضوع جنگ در ان منطقه نیست
و دوست عزیز با زرنگی به نوعی اعتبار بخشی به اداعای یهودیان را دنبال می نماید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
1
0
البته برداشت شما از نتیجه نبرد آرماگدون با پیشبینی ها متفاوته!
طلبه نو اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
2
0
اینده ی در غبار و دود رو میبینم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
1
4
خب پس اگه همه ی اینا درست باشه پس ترامپ گناهی نداره و هیچکدوم اینا هم نباید برن جهنم چون قرآن از قبل اینو پیش بینی کرده و به طبع توانایی فرار از اینو ندارن (جای بسی تفکر دارد)
فرهادایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
5
2
درپاسخ به ناشناس که معتقدند: پس ترامپ گناهی ندارد؟
اگه شما پیش دکتربرین وبهتون بگه بامصرف سیگار والکل، سرانجام سکته خواهید کردآیا پزشک مسئول شماست ؟چون پیش بینی درستی ازآینده تندرستی شما نموده است؟
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
1
1
در پاسخ فرهاد ايراني !
مقايسه پزشك و خدا مقايسه درستي نيست !
خدا انسان را آفريده و سرنوشت او را مشخص كرده است و در كتابش هم نوشته است و اگر پيش بيني خدا درست نباشد پس بايد در علم خدا شك كرد ! ولي پزشك بيمار را نيافريده و سرنوشت او را مشخص نكرده است ! فقط بر اساس شواهد پيش بيني ميكند!
هیشکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
1
0
خوشم میاد همه چیزو هر تعبیری ک دوس دارین میکنین از امام زمان بگیر تا جنگ و ... عزیزان ما موش ازمایشگاهی هستیم این دنیا از قبل برنامه اش ریخته شده ما فقط بازیگریم متاسفانه
روح اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
1
1
قدرت خدا نامحدود است و می داند ما چه کارهایی انجام خواهیم داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار