سیاه شدن ناخن پا ناشی از چه چیزهایی است
کد خبر: ۹۳۴۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 09    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
در بعضی موارد، تروما ممکن است بر اثر یک ضربه ناگهانی باشد؛ برای مثال، اگر یک قطعه سنگین روی پای بیفتد. هنگامی که این اتفاق می افتد، رگ های خونی بستر ناخن پاره و باعث خونریزی می شوند. خونریزی نیز باعث ایجاد درد و التهاب می شود که در اینجا پزشک می تواند با تخلیه خون، آن را درمان کند.
 سیاه شدن ناخن پا ناشی از چه چیزهایی است
 
سیاه شدن ناخن پا ناشی از چه چیزهایی استاختصاصی «تابناک باتو»؛ ناخن های سیاه می توانند ناخوشایند و گاهی دردناک باشند. در حالی که چندین علت بالقوه ناخن های سیاه وجود دارد، بسیاری از آنها به راحتی درمان می شوند و یا ممکن است خود به خود برگردند.


1. ترومای تکراری
 
سیاه شدن ناخن پا ناشی از چه چیزهایی است 

هنگامی که یک فرد کفش های تنگ و نامناسب را می پوشد، ممکن است به علت آسیب های تکراری، در معرض تهدید سیاه شدن ناخن قرار بگیرد.

فشار طولانی مدت روی انگشتان پا در اثر پوشیدن کفش های نامناسب، می تواند موجب طیف وسیعی از مشکلات شود؛ از وزیکول های کوچک تا وزیکول های خونین زیر ناخن.

در موارد خفیف، ناخن سیاه طور به طور طبیعی در طول زمان بدون درمان از بین می رود. در موارد شدید، مانند زمانی که ناخن شروع به جدا شدن از بسترش می کند، فرد باید به دنبال درمان پزشکی باشد.

2. ضربه
 
سیاه شدن ناخن پا ناشی از چه چیزهایی است 

در بعضی موارد، تروما ممکن است بر اثر یک ضربه ناگهانی باشد؛ برای مثال، اگر یک قطعه سنگین روی پای بیفتد. هنگامی که این اتفاق می افتد، رگ های خونی بستر ناخن پاره  و باعث خونریزی می شوند. خونریزی نیز باعث ایجاد درد و التهاب می شود که در اینجا پزشک می تواند با تخلیه خون، آن را درمان کند.

3. عفونت های قارچی
 
عفونت های قارچی، یکی دیگر از مشکالت رایج و یکی از عوامل مستعد کننده سیاه شدن ناخن است. معمولا عفونت قارچی باعث تغییر رنگ به سفید یا زرد می شود. با این حال، از آثار آن ممکن است ناخن رو به سیاهی برود.

ناخن ها به خصوص برای عفونت های قارچی حساس هستند، زیرا جوراب و کفش می تواند یک محیط پرورش گرم و مرطوب برای قارچ ایجاد کنند. معمولا با مراقبت مناسب از پا از عفونت های قارچی جلوگیری می شود.

4. ملانوم
سیاه شدن ناخن پا ناشی از چه چیزهایی است
 
در موارد نادر، ناخن سیاه می تواند ناشی از ملانوم باشد. ملانوما تهاجمی ترین سرطان پوست است.

ملانوما باعث ایجاد یک یا چند تکه پوست تیره و نامنظم میشود.

ملانوما به آرامی و بدون نشانه های دیگر توسعه می یابد؛ بنابراین، اغلب در مراحل اولیه متوجه آن نمی شوند، به خصوص اگر از ناحیه انگشت پا ایجاد شود.

5. تغییرات رنگدانه

رنگ پوست مردم می تواند به طور طبیعی در طول زمان تغییر کند. برای افرادی که دارای پوست تیره تر هستند، یک تکه تیره ممکن است در زیر ناخن پا رشد کند.

سیاه شدن ناخن پا ناشی از چه چیزهایی است 
 
تغییرات رنگدانه ها معمولا یکنواخت هستند؛ بنابراین، اگر روی یک پا تأثیر می گذارد، معمولا بر روی پای دیگر هم تاثیر می گذارد.

چند حالت پزشکی وجود دارد که ممکن است این وضعیت را ایجاد کند، از جمله:

دیابت
بیماری کلیوی
بیماری قلبی
کم خونی


درمان

درمان این ضایعه بستگی به کیس مورد نظر دارد. در موارد ضربه دیدن، پزشک ممکن است با یک سوزن، سوراخی کوچک در ناخن ایجاد و خون را از همانجا تخلیه کند و با این کار، فشار و تورم زیادی که در طول زمان ایجاد شده است را کاهش دهد.

در موارد شدیدتر که در آن عفونت پیشرفت کرده، پزشک ممکن است تجویز داروهای اضافی برای کمک به بهبود زخم کند.

اگر یک فرد ترومای مداوم داشته باشد، از جمله از پوشیدن کفش های نامناسب، احتمالا پزشک استراحت پا و تعویض کفش را توصیه می کند.

شرایط اولیه مانند دیابت باید توسط پزشک درمان شود، یا تنظیم یک رژیم رگولار برای فرد است.

یک فرد ممکن است بتواند عفونت قارچی را در خانه درمان کند با کرم و پماد های آنتی فانگال با این حال، اگر عفونت بعد از چند روز از بین نرود، فرد باید با دکتر مشورت کند.

پیشگیری

پیشگیری در این مورد ممکن است همیشه امکان پذیرنباشد با این حال، گام های بسیاری وجود دارد که فرد می تواند برای کاهش دادن خطر ابتلا انجام دهد.

این مراحل عبارتند از:

کرم ضد آفتاب یو وی و اجتناب از قرار گرفتن در معرض اشعه به مدت طولانی
پوشیدن کفش مناسب
پوشیدن کفش مناسب در ورزشگاه و کار
استفاده از کاور یا دمپایی در استخر و حمام های عمومی
درمان بیماری های زمینه ای
 
عطیه اسداله
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
1
ممنون. مفید بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار