این بازیگر خانم درحال نابینا شدن است +عکس
کد خبر: ۹۳۳۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
«ایندیپندنت» نوشت: «جودی دنچ»، بازیگر ۸۲ ساله انگلیسی که مبتلا به بیماری تباهی لکه زرد چشم است، گفت: خیلی چیزها را از دست داده‌ام، اوضاع هیچ خوب نیست.

این بازیگر گفت که سویِ چشمانش در حال از دست رفتن است و این روزها با کمک دوستانش سعی می‌کند از دیدن فیلم‌ها لذت ببرد.

«دنچ» که عنوان سلطنتی «بانو» را هم یدک می‌کشد، پیش از این گفته بود که این بیماری توانایی خواندن فیلمنامه‌ها را از او گرفته، اما او اجازه نداده این نقص به فعالیت‌های حرفه‌اش پایان دهد.

جودی دنچ

او برای مطالعه فیلمنامه‌ها از دیگران کمک می‌گیرد و موقع فیلم دیدن،‌ دوستانش داستان را برای او توضیح می‌دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «سانتا باربارا» پنج‌شنبه گذشته جایزه‌ای را به خاطر بازی درخشان او در «ویکتوریا و عبدل» به او هدیه داد. «دنچ» در این فیلم قرن نوزدهمی، نقش ملکه ویکتوریا را ایفا کرد. این فیلم به کارگردانی «استفن فریزر»، براساس کتابی با همین نام ساخته شد.

این اثر درباره «عبداکریم» یک فرد هندی ایت که سال‌ها در دربار پادشاهی «ویکتوریا» حضور داشت و از نزدیکترین افراد به ملکه محسوب می‌شد. دوستی میان ملکه «ویکتوریا» و «عبدالکریم» در سال ۱۹۹۷ در فیلم «خانم براون» نیز به تصویر کشیده شده بود که «جودی دنچ» در آن فیلم نیز برای بازی در نقش ملکه نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد.

«دنچ» فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۵۷ با بازی در نقش «اوفلیا» در نمایش‌نامه «هملت» آغاز کرد و از آن پس در ده‌ها نمایشنامه درام و موزیکال معتبر بازی کرد. این بازیگر انگلیسی نخستین‌بار در سال ۱۹۶۴ در یک فیلم سینمایی ظاهر شد و با بازی در فیلم‌هایی چون «هنری پنجم»، «شکسپیر عاشق»، «شکلات»، «آیریس» و چند فیلم از مجموعه «جیمز باند» شهرتی جهانی پیدا کرد.

وی تاکنون در عرصه‌ سینما هفت‌بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده که یک‌بار در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «شکسپیر عاشق» موفق به کسب این جایزه شده است، ۱۰ بار جایزه «بفتا»ی بهترین بازیگر زن را کسب کرده و دوبار نیز به عنوان بهترین بازیگر جایزه «گلدن گلوب» انتخاب شده است.

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
1
9
خدا شفاش بده
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
6
این که مامان 007هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
8
پیری بد دردیه! برای همه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
6
پیری درد نیست، عاقبت کسانی است که عمر میکنند، خداوند در قرآن می فرماید: ومن نعمره ننکسه فی الخلق. به هرکس عمر عطا کردیم از خلقتش کاستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار