«شیوه ی طلایی»، آزمایش مرموز استیو جابز
کد خبر: ۹۳۲۸۸
تاریخ انتشار: 2017 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
در واقع گریگنون می گوید، صدها بار شاهد آزمایش این گوشی توسط جابز در پنج روز مانده به نمایشگاه بوده و هر بار با مشکل ناکارآمدی آیفون همراه بوده است. پس چگونه همه چیز در نمایشگاه خوب پیش رفت؟!
 «شیوه ی طلایی»، آزمایش ناگفته ی استیو جابز
 
«شیوه ی طلایی»، آزمایش ناگفته ی استیو جابز   اختصاصی «تابناک باتو»؛ اگر اختراع چرخ را استثنا فرض کنیم، احتمالا اختراعی مهمتر از آیفون وجود نداشته است. از همان نمونه ی اولیه ی ارائه شده ی استیو جابز مشخص بود که این جسم مکعبی، مستطیلی، دارای انحنا و یا شیشه ای قرار است جهان را تغییر دهد. اما اگر آیفون روی صحنه ی معرفی از کار افتاده بود، شاید این اتفاق نمی افتاد؛ اما باور کنید تقریبا از کار افتاد.

بنا بر این گزارش، جهان اولین بار در سال ۲۰۰۷ وقتی که جابز قدرت ارائه ی خود را روی صحنه به نمایش می گذاشت با آیفون آشنا شد. آیفون اولین گوشی هوشمند نبود، ولی قابلیت هایی فراتر از پیشینیان خود داشت و البته اینکه استفاده از آن آسان تر بود و این سادگی معمایی بود که سازندگان تلفن در آن زمان به دنبال حل آن بودند. مخاطبین حتی لازم نبود، به حرف های استیو بسنده کنند، چون وقتی در ارائه ی انقلابی اش با اشتیاق این طرف و آن طرف می رفت، تمام چیزهایی که آیفون قابلیت انجام آن ها را داشت، با یک نمونه از آیفون در دستش به نمایش می گذاشت.

اما این آن چیزی نیست که واقعا اتفاق افتاد. این سمینار شش ماه قبل از اینکه آیفون به بازار برود، برگزار شده بود. در آن زمان آیفون بیشتر از کاربرد، ایراد داشت.

«شیوه ی طلایی»، آزمایش ناگفته ی استیو جابز 
مهندس اندی گریگنون در سال ۲۰۱۳ در مورد شانسی بودن موفقیت در آن سمینار توضیحاتی داد. آیفون می توانست موزیک و ویدئو پخش و ایمیل ها را ارسال کند و وسیله ای برای گشت زدن در اینترنت باشد، ولی اگر می خواستید همه ی این کارها را با هم انجام دهید، با فریز گوشی روبه رو می شدید. مشکل حافظه را نیز اضافه کنید. اپلیکیشن ها هنوز تازه بودند و پرحجم. اگر از چند تا از آنها با هم استفاده می کردید، حافظه ی تلفن پر و باید ری‌استارت می شد و این ها اصلا جالب نبود.

در واقع گریگنون می گوید، صدها بار شاهد آزمایش این گوشی توسط جابز در پنج روز مانده به نمایشگاه بوده و هر بار با مشکل ناکارآمدی آیفون همراه بوده است. پس چگونه همه چیز در نمایشگاه خوب پیش رفت؟!

مهندسان نام آن را «شیوه ی طلایی» نامیدند؛ یعنی یکسری اعمال مشخص که طی نظمی خاص و معین، آیفون را کاملا کاربردی و فانکشنال نمایش می داد. مثلا برای حل مشکل حافظه، استیو از چند تلفن مختلف استفاده کرد. او به محض اینکه یکی از آیفون ها نیاز به راه اندازی دوباره پیدا کرد، زیرکانه تلفن دیگری را جایگزین آن نمود.

اما مشکل دیگری نیز وجود داشت و آن اینکه به دلیل استفاده ی بسیار از اینترنت در آن سالن کذایی، مشکل آنتن بسیار روی می داد، حال آنکه آیفون تلفنی به نظر می رسید قدرت دریافت اطلاعاتش بالاست؛ بنابراین، در این هنگام، جابز از شرکت ای‌تی اند تی (شرکتی که در آن زمان تنها حامی آیفون بود) قول گرفت؛ قولی که باعث آماده ساختن دکل قابل حملی شد که می توانست اینترنت تلفن های روی صحنه را ساپورت کند. به این ترتیب، وقتی تمامی تلفن های حاضر در سالن بیش از دو خط اینترنت نداشتند، هر پنج خط اینترنت آیفون تکمیل شده بود.

با اینکه فریبانه بود، نمی توان از زیرکی این استراتژی چشم پوشید؛ فریبی که جواب داد و آیفونی که جواب داد، البته شش ماه بعد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار