طرز تهیه‌ی خوراک مرغ با تمر هندی
کد خبر: ۹۳۲۶۰
تاریخ انتشار: 2017 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
تمر هندی، میوه‌ای با طبیعت سرد می‌باشد که برای رفع تشنگی بسیار مفید است. این میوه، خنک کننده و تب بر بوده و دارای منابع غنی ویتامین C است. برای کسانی که اختلالات کبدی دارند این میوه توصیه می‌شود. از آنجایی که مزه‌دار کردن مرغ، یکی از هنرهایی است که هر آشپزی باید با آن آشنا باشد، امروز برای شما روش تهیه‌ی یک نوع خوراک مرغ با طعم تمر هندی را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی خوراک مرغ با تمر هندی
اختصاصی تابناک باتو؛ تمر هندی، میوه‌ای با طبیعت سرد می‌باشد که برای رفع تشنگی بسیار مفید است. این میوه، خنک کننده و تب بر بوده و دارای منابع غنی ویتامین C است. برای کسانی که اختلالات کبدی دارند این میوه توصیه می‌شود. از آنجایی که مزه‌دار کردن مرغ، یکی از هنرهایی است که هر آشپزی باید با آن آشنا باشد، امروز برای شما روش تهیه‌ی یک نوع خوراک مرغ با طعم تمر هندی را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی خوراک مرغ با تمر هندی

مواد لازم:

ران مرغ: 6 عدد
تمر هندی: نصف پیمانه
آب: یک پیمانه
روغن زیتون: سه قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: یک عدد متوسط
سیر رنده شده: سه حبه
زنجبیل خرد شده: دو قاشق غذاخوری
ادویه: یک قاشق چایخوری
شیرنارگیل: یک و نیم پیمانه
فلفل دلمه‌ای خرد شده: یک عدد متوسط 

طرز تهیه: 

تمر هندی را به همراه آب در ظرفی ریخته و به مدت سی دقیقه کنار می‌گذاریم. سپس آن را از صافی کوچکی عبور می‌دهیم تا تقریبا نصف پیمانه آب تمر هندی داشته باشیم.

روغن را در ظرفی ریخته روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. پیاز خرد شده را داخل روغن ریخته و تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. سیر، فلفل دلمه، زنجبیل و ادویه را به پیاز اضافه کرده و تفت می‌دهیم. حالا نوبت اضافه کردن ران‌های مرغ است. پس از اینکه مرغ‌ها را نیز در مخلوط پیاز و سیر تفت دادیم، شیرنارگیل را به آن اضافه کرده و در ظرف را قرار می‌دهیم؛ اجازه می‌دهیم روی حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بماند. (به جای شیرنارگیل می‌توان از شیر و یا آب گوشت و مرغ استفاده کرد)

پس از گذشت این زمان، آب تمر هندی را اضافه کرده و بار دیگر، در ظرف را بر روی آن قرار می‌دهیم. حدود پنج دقیقه به مرغ اجازه می‌دهیم تا روی حرارت ملایم، مزه‌دار شود.

این خوراک مرغ خوشمزه را می‌توان به تنهایی یا با برنج، سرو کرد.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: manalonline ـ hidoctor
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار