آمریکا؛ 40 تصویر شگفت انگیز یونسکو
کد خبر: ۹۳۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
آمریکا به تازگی ادعای ۲۳ میراث مکانی جهانی یونسکو را کرده که دال بر هزاران سال تاریخ طبیعت و نوآوری بشر است. ۲۰ موقعیت دیگر طبیعی و فرهنگی با دامنه‌ای از بناهای تاریخی زیر دریا تا شگفتی‌های معماری شهری نیز برای کسب عنوان مشهور در رقابت هستند.
آمریکا؛ 40 تصویر شگفت انگیز یونسکو به گزارش «تابناک باتو»؛ از گدازه‌های جاری درخشان هاوایی تا زمین‌های یخی مرواریدی آلاسکا، میراث طبیعی و فرهنگی ایالات متحده به اندازه خود کشور، پهناور و متنوع است.

آمریکا به تازگی ادعای ۲۳ میراث مکانی جهانی یونسکو را کرده که دال بر هزاران سال تاریخ طبیعت و نوآوری بشر است. ۲۰ موقعیت دیگر طبیعی و فرهنگی با دامنه‌ای از بناهای تاریخی زیر دریا تا شگفتی‌های معماری شهری نیز برای کسب عنوان مشهور در رقابت هستند. دریابید کدام موقعیت به عنوان ارزش جهانی ممتاز ثبت شده و کدام ممکن است به زودی به لیست بپیوندد.
جزیره الیس
در خارج از راس بالای منهتن، جزیره الیس، سمبل مهاجرت بزرگ آتلانتیک، آرمیده است. ۷۰ درصد میلیون‌ها نفر مهاجری که در قرن بیستم وارد ایالات متحده شدند، در اینجا به آن‌ها رسیدگی شده است.
جزیره الیس در خارج از راس بالای منهتن، جزیره الیس، سمبل مهاجرت بزرگ آتلانتیک، آرمیده است. ۷۰ درصد میلیون‌ها نفر مهاجری که در قرن بیستم وارد ایالات متحده شدند، در اینجا به آن‌ها رسیدگی شده است.
مراسم زمین‌شناسی هوپ‌ول
این ۴۰ مرکز تشریفاتی کار زمینی ساخته‌شده توسط مردم هوپ ول اوهایو، که نه از استحکامات هستند و نه از مراکز دفاعی، در بین فرهنگ‌های پیداشده ساختمان‌های روی تپه، در ایالات متحده منحصر به فرد هستند.
مراسم زمین‌شناسی هوپ‌ول این ۴۰ مرکز تشریفاتی کار زمینی ساخته‌شده توسط مردم هوپ ول اوهایو، که نه از استحکامات هستند و نه از مراکز دفاعی، در بین فرهنگ‌های پیداشده ساختمان‌های روی تپه، در ایالات متحده منحصر به فرد هستند.
پارک ملی المپیک
از خطوط ساحلی و جنگل‌های بارانی تا یخچال‌های طبیعی و کوه‌ها، این پارک واشنگتن در انواع گیاهان بومی و جانوران بسیار غنی و غیرقابل رقابت در ساحل اقیانوس آرام است.
پارک ملی المپیک از خطوط ساحلی و جنگل‌های بارانی تا یخچال‌های طبیعی و کوه‌ها، این پارک واشنگتن در انواع گیاهان بومی و جانوران بسیار غنی و غیرقابل رقابت در ساحل اقیانوس آرام است.
پارک ملی غارهای کارلزبد
بیش از صد غار آهکی در نیومکزیکو میزبان اشکال خارق‌العاده سنگ هستند که کماکان بر روی زمین و هم زیر آب تغییر شکل می‌دهند.
پارک ملی غارهای کارلزبد بیش از صد غار آهکی در نیومکزیکو میزبان اشکال خارق‌العاده سنگ هستند که کماکان بر روی زمین و هم زیر آب تغییر شکل می‌دهند.
مونتی‌سیلو و دانشگاه ویرجینیا در شارلوتس‌ویل
خانه نئوکلاسیک کشت و زرع و یادآور فضای باز از رم باستان، مشهور به طراحی سومین رییس جمهور ایالات متحده، آرمان و آرزوهای توماس جفرسون برای انقلابی پر شور را بیان می‌کند.
مونتی‌سیلو و دانشگاه ویرجینیا در شارلوتس‌ویل خانه نئوکلاسیک کشت و زرع و یادآور فضای باز از رم باستان، مشهور به طراحی سومین رییس جمهور ایالات متحده، آرمان و آرزوهای توماس جفرسون برای انقلابی پر شور را بیان می‌کند.
بنای تاریخی ملی دریایی سنگرهای ماریا
این بنای واقع‌شده در نزدیکی فیلیپین در جزایر اقیانوس آرام، شامل بخش‌هایی از سنگرهای ماریا است. این مکان همچنین خانه دومین نقطه عمیق در این سیاره است که عمقی معادل ۱۶۱۰  متر بیشتر از ارتفاع کوه اورست، دارد.
بنای تاریخی ملی دریایی سنگرهای ماریا این بنای واقع‌شده در نزدیکی فیلیپین در جزایر اقیانوس آرام، شامل بخش‌هایی از سنگرهای ماریا است. این مکان همچنین خانه دومین نقطه عمیق در این سیاره است که عمقی معادل ۱۶۱۰ متر بیشتر از ارتفاع کوه اورست، دارد.
بنای تاریخی ملی ماسه‌های سفید
این ملک مکزیکی با دارا بودن بهترین رسوبات سطحی ماسه گچی که به خوبی نگهداری شده، زمینی قابل مقایسه با سیاره مریخ است که شامل بیشتر از ۱۷۶۰۰۰ هکتار تل شنی می‌شود.
بنای تاریخی ملی ماسه‌های سفید این ملک مکزیکی با دارا بودن بهترین رسوبات سطحی ماسه گچی که به خوبی نگهداری شده، زمینی قابل مقایسه با سیاره مریخ است که شامل بیشتر از ۱۷۶۰۰۰ هکتار تل شنی می‌شود.
 لافرتالزا و سن‌جوآن
این دژ قرن شانزدهمی در ساحل پورتوریکو، نمونه مثال‌زدنی معماری ارتش اروپایی است که با محیط جدید برای حفاظت از شهر بندری کارائیب، خو گرفته بودند.
لافرتالزا و سن‌جوآن این دژ قرن شانزدهمی در ساحل پورتوریکو، نمونه مثال‌زدنی معماری ارتش اروپایی است که با محیط جدید برای حفاظت از شهر بندری کارائیب، خو گرفته بودند.
مجسمه آزادی
مجسمه آزادی، یک نشانه کلاسیک آمریکایی، خوش آمدگوی میلیون‌ها مهاجر در سواحل نیویورک از سال ۱۸۸۶ بوده است. این شاهکار فرانسوی تشکیل شده از هنر و مهندسی (همانند دو ملت آمریکا و فرانسه)، برای الهام آزادی و دموکراسی ساخته شده است.
مجسمه آزادی مجسمه آزادی، یک نشانه کلاسیک آمریکایی، خوش آمدگوی میلیون‌ها مهاجر در سواحل نیویورک از سال ۱۸۸۶ بوده است. این شاهکار فرانسوی تشکیل شده از هنر و مهندسی (همانند دو ملت آمریکا و فرانسه)، برای الهام آزادی و دموکراسی ساخته شده است.
 پارک ملی مسا ورد (MESA VERDE)
این شهرک سرخ‌پوستی هندی در جنوب غربی کلرادو به خوبی نگهداری شده و از بیش از ۶۰۰ مکان اقامتی تشکیل شده است که قرن‌ها تاریخ و فرهنگ آمریکای بومی را آشکار می‌کند.
پارک ملی مسا ورد (MESA VERDE) این شهرک سرخ‌پوستی هندی در جنوب غربی کلرادو به خوبی نگهداری شده و از بیش از ۶۰۰ مکان اقامتی تشکیل شده است که قرن‌ها تاریخ و فرهنگ آمریکای بومی را آشکار می‌کند.
پل بروکلین
پلی معلق در مقیاس بزرگ که بخش‌های نیویورک را به هم متصل می‌کند، یک نمونه خلاقانه از معماری اواخر قرن نوزدهم است که برای همیشه ساختار پل‌ها را تغییر داد.
پل بروکلین پلی معلق در مقیاس بزرگ که بخش‌های نیویورک را به هم متصل می‌کند، یک نمونه خلاقانه از معماری اواخر قرن نوزدهم است که برای همیشه ساختار پل‌ها را تغییر داد.
پارک مرکزی
پارک مرکزی، شاهکار معماری چشم‌انداز در طرح اصلی نیویورک است. این مکان به عنوان پارک شهری، فرجه‌ای برای فرار از زندگی شهری به طبیعت است.
پارک مرکزی پارک مرکزی، شاهکار معماری چشم‌انداز در طرح اصلی نیویورک است. این مکان به عنوان پارک شهری، فرجه‌ای برای فرار از زندگی شهری به طبیعت است.
مونت ورنون
ملک مزرعه ویرجینیا در کنار رودخانه پوتوماک مکانی که جرج واشینگتون در آن اقامت داشت، یک نمونه معماری جنوبی قرن هجدهمی به خوبی ثبت شده است.
مونت ورنون ملک مزرعه ویرجینیا در کنار رودخانه پوتوماک مکانی که جرج واشینگتون در آن اقامت داشت، یک نمونه معماری جنوبی قرن هجدهمی به خوبی ثبت شده است.
پارک ملی سنگ زرد (YELLOWSTONE)
حدود ۶۰ درصد آبفشان‌های جهان (چشمه آب‌گرمی که به طور متناوب فواره می‌زند و در ایسلند و زلاندنو و در پارک معروف یلوستون در ایالت وایومینگ آمریکا یافت می‌شود) که شامل اولد فیت فول (Old Faithful) نمادین می‌شود، در این پارک وسیع و بزرگ که در طول وایومینگ، مونتانا و ایداهو کشیده شده، در حال فوران است.
پارک ملی سنگ زرد (YELLOWSTONE) حدود ۶۰ درصد آبفشان‌های جهان (چشمه آب‌گرمی که به طور متناوب فواره می‌زند و در ایسلند و زلاندنو و در پارک معروف یلوستون در ایالت وایومینگ آمریکا یافت می‌شود) که شامل اولد فیت فول (Old Faithful) نمادین می‌شود، در این پارک وسیع و بزرگ که در طول وایومینگ، مونتانا و ایداهو کشیده شده، در حال فوران است.
موقعیت‌های جنبش حقوق شهروندی
این کلیساهای آفریقایی آمریکایی در آلاباما، مکان‌های نمادینی در زمان جنبش حقوق شهروندی آمریکا هستند که بر حقوق بشر هم در ایالات متحده و هم در خارج از آن تاثیرگزار بوده‌اند.
موقعیت‌های جنبش حقوق شهروندی این کلیساهای آفریقایی آمریکایی در آلاباما، مکان‌های نمادینی در زمان جنبش حقوق شهروندی آمریکا هستند که بر حقوق بشر هم در ایالات متحده و هم در خارج از آن تاثیرگزار بوده‌اند.
سالن استقلال
قانون اساسی و اعلام رسمی استقلال با  اهمیت تاریخی بی‌نظیر، در این ساختمان فیلادلفیا امضا شد تا بنیادی از دموکراسی‌ را که ایالات متحده بر اساس آن ساخته شده است،‌ خلق کند.
سالن استقلال قانون اساسی و اعلام رسمی استقلال با اهمیت تاریخی بی‌نظیر، در این ساختمان فیلادلفیا امضا شد تا بنیادی از دموکراسی‌ را که ایالات متحده بر اساس آن ساخته شده است،‌ خلق کند.
پارک ملی غار ماموت
بیش از ۲۸۵ گذرگاه مخفی زیر سطح ایالت کنتاکی در جنوب شرقی آمریکا، طولانی‌ترین سیستم غار در جهان به همراه تقریبا هر فرم و شکلی در داخل آن را شکل داده اند.
پارک ملی غار ماموت بیش از ۲۸۵ گذرگاه مخفی زیر سطح ایالت کنتاکی در جنوب شرقی آمریکا، طولانی‌ترین سیستم غار در جهان به همراه تقریبا هر فرم و شکلی در داخل آن را شکل داده اند.
 ساختمان‌های توماس جفرسون
دو ملک ساختمانی ویرجینیایی که توسط توماس جفرسون طراحی شده‌اند، ضمیمه‌های امیدبخشی به میراث ثبت شده یونسکو، یعنی مونتیسلو و دانشگاه ویرجینیا هستند. این ساختمان‌ها، تمرکز پدر موسس بر سبک باستانی (یونان و رم) را منعکس می‌کنند.
ساختمان‌های توماس جفرسون دو ملک ساختمانی ویرجینیایی که توسط توماس جفرسون طراحی شده‌اند، ضمیمه‌های امیدبخشی به میراث ثبت شده یونسکو، یعنی مونتیسلو و دانشگاه ویرجینیا هستند. این ساختمان‌ها، تمرکز پدر موسس بر سبک باستانی (یونان و رم) را منعکس می‌کنند.
 فرهنگ چاکو
مردم چاکو، متخصص در عادت کردن به اقلیم جنوب غربی‌ و سخت نیومکزیکو هستند. آن‌ها، اجتماعی با سازماندهی بالا ساختمان‌های عمومی و تشریفاتی ایجاد کرده‌اند تا به عنوان مرکز فرهنگی سرخ پوستی عمل کند.
فرهنگ چاکو مردم چاکو، متخصص در عادت کردن به اقلیم جنوب غربی‌ و سخت نیومکزیکو هستند. آن‌ها، اجتماعی با سازماندهی بالا ساختمان‌های عمومی و تشریفاتی ایجاد کرده‌اند تا به عنوان مرکز فرهنگی سرخ پوستی عمل کند.
پارک ملی جنگل پتریفاید
این رسوبات گسترده چوب در آریزونا که به صورت سنگ فرش درآمده، دال بر وجود ۷۸ گونه فسیل حیوانی است و به باستان‌شناسان، اجازه درک بهتر از دوره اخیر تریاس، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل، را می‌دهد.
پارک ملی جنگل پتریفاید این رسوبات گسترده چوب در آریزونا که به صورت سنگ فرش درآمده، دال بر وجود ۷۸ گونه فسیل حیوانی است و به باستان‌شناسان، اجازه درک بهتر از دوره اخیر تریاس، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل، را می‌دهد.
پارک ملی یوسمیتی
فرم گرانیتی شکل زمین که در پارک کالیفرنیا ساخته شده است (از گنبد گرد نصفه کاره تا ال کاپیتان عمودی)، نشان از آثار الهام‌بخش دوران انجماد است.
پارک ملی یوسمیتی فرم گرانیتی شکل زمین که در پارک کالیفرنیا ساخته شده است (از گنبد گرد نصفه کاره تا ال کاپیتان عمودی)، نشان از آثار الهام‌بخش دوران انجماد است.
پارک ملی بیگ بند (Big Bend)
این پارک جزئیات ۱۳۰ میلیون سال از اکوسیستم بیابان کیهاهوئان را با فراوانی و تنوع دامنه فسیل‌های ثبت شده، از جمله بزرگ‌ترین موجودی که پرواز می‌کرده است را به ما نشان می‌دهد.
پارک ملی بیگ بند (Big Bend) این پارک جزئیات ۱۳۰ میلیون سال از اکوسیستم بیابان کیهاهوئان را با فراوانی و تنوع دامنه فسیل‌های ثبت شده، از جمله بزرگ‌ترین موجودی که پرواز می‌کرده است را به ما نشان می‌دهد.
 موقعیت‌های هوایی دیتون
این چهار نقطه در اوهایو، در موفقیت برادران رایت به عنوان پیشگامان اختراع هواپیما بسیار موثر بوده‌اند؛ از مغازه‌ای که آن‌ها در زمینش آزمایشات خود را انجام می‌دادند تا زمین‌هایی که پرواز در آن‌ها انجام شد.
موقعیت‌های هوایی دیتون این چهار نقطه در اوهایو، در موفقیت برادران رایت به عنوان پیشگامان اختراع هواپیما بسیار موثر بوده‌اند؛ از مغازه‌ای که آن‌ها در زمینش آزمایشات خود را انجام می‌دادند تا زمین‌هایی که پرواز در آن‌ها انجام شد.
تپه سرپنت
این تپه سنتی تمثال شکل، به علت فرم مارپیچی آن در کشور آدامز، اوهایو، نام‌گذاری شده و با گذر فصول، به صورت نجومی هم‌تراز می‌شود.
تپه سرپنت این تپه سنتی تمثال شکل، به علت فرم مارپیچی آن در کشور آدامز، اوهایو، نام‌گذاری شده و با گذر فصول، به صورت نجومی هم‌تراز می‌شود.
. پارک ملی اورگلیدز
این پناهگاه نیمه حاره در راس فلوریدا، خانه گونه‌های نادر گیاهان و حیوانات بومی، شامل کروکودیل آمریکایی است. پارک ملی اورگلیدس، تنها مکان در آمریکا است که در لیست میراث تاریخی یونسکو در خطر، قرار دارد.
. پارک ملی اورگلیدز این پناهگاه نیمه حاره در راس فلوریدا، خانه گونه‌های نادر گیاهان و حیوانات بومی، شامل کروکودیل آمریکایی است. پارک ملی اورگلیدس، تنها مکان در آمریکا است که در لیست میراث تاریخی یونسکو در خطر، قرار دارد.
تائوس پوئبلو (Taos Pueblo)
یک نمونه معماری خشتی بی همتا در منطقه نیومکزیکو، تائوس پوئبلو، یک اجتماع فعال است که سعی در ادامه فرهنگ سنتی سرخ پوستی را تا امروز دارند.
تائوس پوئبلو (Taos Pueblo) یک نمونه معماری خشتی بی همتا در منطقه نیومکزیکو، تائوس پوئبلو، یک اجتماع فعال است که سعی در ادامه فرهنگ سنتی سرخ پوستی را تا امروز دارند.
 پارک ملی گرند کنیون
این شگفتی نمادین زمین‌شناسی ۴۴۵ کیلومتر در امتداد بیابان آریزونا ادامه دارد. غارهای عمیق و چشم‌اندازهای چندمنظوره پارک ملی گرند کنیون از هر ۴ عصر (دوران) زمین، اسنادی را آشکار می‌کنند.
پارک ملی گرند کنیون این شگفتی نمادین زمین‌شناسی ۴۴۵ کیلومتر در امتداد بیابان آریزونا ادامه دارد. غارهای عمیق و چشم‌اندازهای چندمنظوره پارک ملی گرند کنیون از هر ۴ عصر (دوران) زمین، اسنادی را آشکار می‌کنند.
 ساحل مرکزی کالیفرنیا
این مناطق حفاظت‌شده دریایی در کنار ساحل کالیفرنیا شامل سواحل درخشان و جمعیت متنوعی از حیوانات دریایی چون لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌های بزرگ سفید، است.
ساحل مرکزی کالیفرنیا این مناطق حفاظت‌شده دریایی در کنار ساحل کالیفرنیا شامل سواحل درخشان و جمعیت متنوعی از حیوانات دریایی چون لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌های بزرگ سفید، است.
پارک صلح ملی یخچال واترتون
در مرز بین آلبرتا ، کانادا و مونتانا، اولین پارک بین‌المللی صلح در جهان، زیبایی‌های منحصر به فرد هر دو محیط را به طرز برجسته‌ای به نمایش می‌گذارد.
پارک صلح ملی یخچال واترتون در مرز بین آلبرتا ، کانادا و مونتانا، اولین پارک بین‌المللی صلح در جهان، زیبایی‌های منحصر به فرد هر دو محیط را به طرز برجسته‌ای به نمایش می‌گذارد.
پارک ملی آتشفشان هاوایی
فوران‌های آتشفشانی در پارک ملی هاوایی با دو کوهی که بیشترین فعالیت آتشفشانی جهانی را دارند، طبیعی است. این فوران‌ها همواره چشم‌انداز جزیره را تغییر می‌دهند.
پارک ملی آتشفشان هاوایی فوران‌های آتشفشانی در پارک ملی هاوایی با دو کوهی که بیشترین فعالیت آتشفشانی جهانی را دارند، طبیعی است. این فوران‌ها همواره چشم‌انداز جزیره را تغییر می‌دهند.
 پارک ملی چوب قرمز (RedWood)
این عظیم‌الجثه‌های نمادین کالیفرنیا که در جنگل چوب‌های قرمز زندگی می‌کنند، به عنوان بلندترین و قدیمی‌ترین درختان شناخته‌شده در جهان در نظر گرفته می‌شوند و به بینندگان فرصت دیدن لحظه‌ای از محیط همانند ۱۶۰ میلیون سال قبل را می‌دهد.
پارک ملی چوب قرمز (RedWood) این عظیم‌الجثه‌های نمادین کالیفرنیا که در جنگل چوب‌های قرمز زندگی می‌کنند، به عنوان بلندترین و قدیمی‌ترین درختان شناخته‌شده در جهان در نظر گرفته می‌شوند و به بینندگان فرصت دیدن لحظه‌ای از محیط همانند ۱۶۰ میلیون سال قبل را می‌دهد.
مناطق حفاظت‌شده دریایی ساموای آمریکایی
بیش از ۲۰۰ گونه از مرجان‌های باستانی اولیه، روند تکامل پیشروی این اکوسیستم تپه‌های دریایی را با مثال به ما نشان می‌دهد.
مناطق حفاظت‌شده دریایی ساموای آمریکایی بیش از ۲۰۰ گونه از مرجان‌های باستانی اولیه، روند تکامل پیشروی این اکوسیستم تپه‌های دریایی را با مثال به ما نشان می‌دهد.
آسمان خراش‌های جدید شیکاگو
این آسمان‌خراش‌ها، با هدایت جنبش معماری مدرن، جای آجر و سنگ گذشته را با آهن و فولاد عوض کردند. این ساختار با لبه‌های تیز بعدها به عنوان استایل شیکاگو شناخته شدند.
آسمان خراش‌های جدید شیکاگو این آسمان‌خراش‌ها، با هدایت جنبش معماری مدرن، جای آجر و سنگ گذشته را با آهن و فولاد عوض کردند. این ساختار با لبه‌های تیز بعدها به عنوان استایل شیکاگو شناخته شدند.
ماموریت‌های سن آنتونیو
این مجموعه مجتمع‌ها ساخته‌شده توسط ماموریت‌های فرانچسکو در جنوب تگزاس، از عناصر اسپانیایی و فرهنگ بومی تشکیل شده و آخرین نشانه باقی‌مانده از تبادلات فرهنگی بین این دو اجتماع است.
ماموریت‌های سن آنتونیو این مجموعه مجتمع‌ها ساخته‌شده توسط ماموریت‌های فرانچسکو در جنوب تگزاس، از عناصر اسپانیایی و فرهنگ بومی تشکیل شده و آخرین نشانه باقی‌مانده از تبادلات فرهنگی بین این دو اجتماع است.
یخچال‌های طبیعی آلاسکان
این مجموعه پارک در بین آلاسکا و کانادا، با دارا بودن یخجال‌های طبیعی و بزرگ‌ترین زمین یخ غیرقطبی در سطح جهانی، خانه ساکنین آن در ۵۰۰ متر پایین تر تا ۴۸۷۷ متر بالاتر از سطح دریا، است.
یخچال‌های طبیعی آلاسکان این مجموعه پارک در بین آلاسکا و کانادا، با دارا بودن یخجال‌های طبیعی و بزرگ‌ترین زمین یخ غیرقطبی در سطح جهانی، خانه ساکنین آن در ۵۰۰ متر پایین تر تا ۴۸۷۷ متر بالاتر از سطح دریا، است.
ساختمان‌های فرانک لوید رایت
این ۱۱ ملک در کشور آمریکا، طراحی خلاقانه‌ای از معماری طبیعی فرانک لوید رایت را به تصویر می‌کشند که طبیعت را در ساختمان‌ها برای فضایی پویا و دینامیک، شرکت می‌داد.
ساختمان‌های فرانک لوید رایت این ۱۱ ملک در کشور آمریکا، طراحی خلاقانه‌ای از معماری طبیعی فرانک لوید رایت را به تصویر می‌کشند که طبیعت را در ساختمان‌ها برای فضایی پویا و دینامیک، شرکت می‌داد.
 پارک ملی کوه‌های دودی بزرگ
در فراز و نشیب‌های مرز کارولینای شمالی و تنسی، یکی از غنی‌ترین مناطق دنیا از نظر اکولوژیکی، قرار دارد. این پارک ۲۰۰۰۰۰ هکتاری از گیاهان بومی دست‌نخورده‌ای تشکیل شده که یادآور تکثیر آن‌ها قبل از وجود نوع بشر روی کره زمین است.
پارک ملی کوه‌های دودی بزرگ در فراز و نشیب‌های مرز کارولینای شمالی و تنسی، یکی از غنی‌ترین مناطق دنیا از نظر اکولوژیکی، قرار دارد. این پارک ۲۰۰۰۰۰ هکتاری از گیاهان بومی دست‌نخورده‌ای تشکیل شده که یادآور تکثیر آن‌ها قبل از وجود نوع بشر روی کره زمین است.
بناهای تاریخی زمین شناسی 
ساخته شده در بیش از ۳۰۰۰ سال قبل توسط شکارچی و  ماهیگیر، در جایی که امروزه به عنوان لوئیزیانا می‌شناسیم، این مجتمع مرتفع ادغامی از معماری زمینی و طبیعت آن (عهدنامه‌ای از استعداد فرهنگی آن زمان) است.
بناهای تاریخی زمین شناسی ساخته شده در بیش از ۳۰۰۰ سال قبل توسط شکارچی و ماهیگیر، در جایی که امروزه به عنوان لوئیزیانا می‌شناسیم، این مجتمع مرتفع ادغامی از معماری زمینی و طبیعت آن (عهدنامه‌ای از استعداد فرهنگی آن زمان) است.
پاراهاناموکواکی
این گروه از جزایر و آتل‌ها (جزیره مرجانی به شکل دایره یا نیم دایره)، فرهنگ هاوایی بومی و رابطه آن‌ها با طبیعت را به ما نشان می‌دهند. باور بسیاری بر این بوده است که زندگی از این مکان نشات می‌گرفته است و ارواح پس از مرگ به اینجا برمی‌گشتند.
پاراهاناموکواکی این گروه از جزایر و آتل‌ها (جزیره مرجانی به شکل دایره یا نیم دایره)، فرهنگ هاوایی بومی و رابطه آن‌ها با طبیعت را به ما نشان می‌دهند. باور بسیاری بر این بوده است که زندگی از این مکان نشات می‌گرفته است و ارواح پس از مرگ به اینجا برمی‌گشتند.
ساختمان‌های کلیسای مراوین
این مستعمرات مذهبی قرن هجدهمی در پنسیلوانیا، ایده‌آل‌های مراوینی از گروه اجتماعی از طریق ساختمان‌های هم شکل و طراحی دموکراتیک شهری، آشکار می‌کنند.
ساختمان‌های کلیسای مراوین این مستعمرات مذهبی قرن هجدهمی در پنسیلوانیا، ایده‌آل‌های مراوینی از گروه اجتماعی از طریق ساختمان‌های هم شکل و طراحی دموکراتیک شهری، آشکار می‌کنند.
 
منبع: کجارو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
1
3
واقعا زیبا هستند
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
1
1
بهشت واقعی اونجاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار