نکته‌هایی درباره تشخیص طبع‌ها
کد خبر: ۹۳۱
تاریخ انتشار: 2015 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
یکی دیگر از راههای تشخیص طبع، این است که افراد سرد مزاج نمی‌توانند دوش آ‌ب سرد بگیرند ولی افراد گرم مزاج خصوصا صفرا مزاج‌ها این توانایی را دارند. افراد گرم مزاج به راحتی نمی‌توانند عسل آویشن میل کنند چون آویشن گیاهی گرم است و موجب گرمی بیشتر در عسل می‌شود.
نکته‌هایی درباره تشخیص طبع‌هابرای تشخیص طبع باید ابتدا سرد مزاجی را از گرم مزاجی جدا کنید. برای این کار باید ببینید که در بیشتر حالات، لباس زیاد می‌پوشید یا نه، خصوصا در زمستان، زیرا کسانی که طبع سرد دارند، تحمل سرما را ندارند و کسانی که طبع گرم دارند تحمل گرما را ندارند. پس نتیجه می‌گیریم که سرد مزاج، کسی است که در همه فصول ویا فقط در فصول سرد، طبع سردی دارد و بر عکس گرم مزاج کسی است که در همه فصول طبع گرمی دارد و در بیشتر اوقات سال لباس زیاد ی نمی‌پوشد.

نکته‌هایی درباره تشخیص طبع‌ها

در بین سرد مزاجان، بلغمی مزاج‌ها در هر چهار فصل سال احساس سرما می‌کنند ولی سودا مزاج‌ها، تنها در فصول سرد سال «زمستان و پاییز» احساس سردی می‌کنند و در سایر فصول، این گونه نیستند. اما در بین گرم مزاجان، صفرا وی مزاج‌ها در هر چهار فصل سال حرارت بدنشان بالاست و همیشه از گرما شاکی هستند اما دموی مزاج‌ها، فقط در فصول بهار و تابستان از گرما شاکی هستند ودر بقیه فصول خیلی احساس بدی ندارند‌.

افراد دیگری هم هستند که اگر چه دارای یکی از شرایط گفته شده در بالا هستند، قسمتی از بدنشان مثلا نوک انگشتان دستشان همیشه سرد و یا همیشه گرم است مثل کف پا‌ها که ممکن است این امر موجب اشتباه در تشخیص طبع آن‌ها شود. اما باید بگوییم که علائم برخی از بیماری‌ها این است که قسمتی از بدن را سرد یا گرم می‌کنند مثلا یکی از علائم کم خونی این است که باعث سردی نوک انگشتان دست و پا‌ها می‌شودو بر عکس یائسگی، باعث گر گرفتگی سر و صورت و چربی خون، موجب داغی کف پا‌ها می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص طبع، این است که افراد سرد مزاج نمی‌توانند دوش آ‌ب سرد بگیرند ولی افراد گرم مزاج خصوصا صفرا مزاج‌ها این توانایی را دارند. افراد گرم مزاج به راحتی نمی‌توانند عسل آویشن میل کنند چون آ ویشن گیاهی گرم است و موجب گرمی بیشتر در عسل می‌شود.

نکته‌هایی درباره تشخیص طبع‌ها
 
ممکن است خانمی دارای مزاج گرم و مرطوب باشد ولی بعد از بارداری جنین دختر و زایمان سزارین دچار غلبهٔ مزاج سرد شود. این شخص از ویژگی‌های قبل از بارداری خود می‌تواند، به مزاج پی ببرد و از تغییراتی که در او ایجاد شده، نوع خلطی که بر او غلبه کرده است را پیدا کند و بر اساس نوع مزاج جدید، کارهای لازم را برای رسیدن به مزاج اصلی‌اش انجام دهد.

البته باید به این نکته اشاره نمود که مزاج فرزند یک زوج که هر دو طبع گرم دارند، حتما گرم گرم خواهد بود و تنها در صورتی مزاج فرزند آن‌ها سرد خواهد شدکه مادر در دوران بارداری به شدت تحت تاثیر عوامل سرد مثل قرار گرفتن در مقابل سرما‌ی کولر، حمام رفتن زیاد و... باشد یا خوراکی‌های سرد بخورد.


نکته: افراد دارای طبع سرد تمایل بیشتری به مصرف خوراکی‌های گرم دارند و افراد دارای طبع گرم، خوراکی‌های ترش را دوست دارند، البته افراد گرم مزاج جهت افزایش انرژی خود گاهی تمایل به گرمی بیشتر‌ی پیدا می‌کنند. این افراد به راحتی می‌توانند حجم زیادی از گرمی‌ها مثل فلفل را بدون هیچ مشکلی میل نمایند.

نویسنده: مهسا دوامی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار