اینها خوراکی های خطرناک و مرگ آور است!
کد خبر: ۹۳۰۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
همه ی ما تجربه ای طول و دراز در نگاه کردن به عکس های خودمان داریم. دلیل این تفاوت شاید این باشد که ما با حالات چهره ی خود آشنایی داریم و دیگران نه. مثلا وقتی که به عکس خود نگاه می کنید حالت قابل اعتماد خود را می شناسید، ولی شاید دیگران همان حالت را دورویی فرض کنند.
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟  به گزارش «تابناک باتو»؛ غذا جزو برنامه های مهم و اصلی هر فرد در شبانه روز به شمار می رود و برای بسیاری از مردم صرف وعده های غذایی کاری لذت بخش است.با این حال برخی مواد غذایی باید با احتیاط مصرف شود زیرا مصرف بیش از اندازه آنها می‌تواند به مسمومیت‌های کشنده منجر شود.

در این نوشتار با ده ماده غذایی آشنا می شوید که می تواند در صورت سهل انگاری و درست مصرف نکردن عامل مرگ انسان ها شود؛

ـ لوبیای سبز از جمله مواد غذایی محبوب به شمار می رود، اما پنج تا شش عدد آنها اگر نپخته باشند، می توانند جان کودکان خردسال را به خطر بیندازند.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
 
لوبیا سبزهای خام دارای لکتینی به نام «PHA» هستند که می توانند منجر به خونریزی شدید معده شوند.

لکتین ها پروتئین هایی هستند که نقششان تسهیل اتصالات سلول به سلول است. PHA در مقدار بالا یک ماده سمی محسوب می شود. حرارت دادن لوبیای سبز PHA را از میان می برد.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
جوز هندی در مقدار بسیار اندک به عنوان یکی از طعم دهنده ها و ادویه های مخصوص آشپزی و شیرینی پزی به حساب می آید اما مصرف یکجای این ادویه به میزان بیش از چهار گرم می تواند موجب بروز حالت تهوع، توهم و در موارد شدیدتر بیهوشی شود. مصرف این مقدار از جوز هندی در کودکان مسمومیت شدید و مرگ آور به همراه دارد.

مغز بادام تلخ به مقدار کم حاوی سیانور دو پتاس و اسید سیاندریک است که اگر فردی به مقدار زیاد آن را مصرف کند، مسموم می شود.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
مصرف پنج تا 10 عدد مغز بادام تلخ در کودکان می تواند مسمومیت شدید به همراه داشته باشد، در بزرگسالان این تعداد به ۵۰ عدد می رسد.
مانیوک یا کاساوا گیاه بومی مناطق آمریکای جنوبی است که برای تهیه دسر از آن استفاده می شود.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
ریشه، برگ ها و پوست این گیاه نباید به طور خام استفاده شوند، و چنانچه به هنگام تهیه مراقبت نشود، می توانند به دلیل ایجاد مسمومیت پیامدهای مرگ بار به همراه داشته باشند.
 

مصرف گوشت خام هر چند مرگبار نیست اما می تواند موجب ایجاد کرم های نواری در دستگاه گوارش شود. عفونت روده و کاهش وزن می تواند از عوارض این نوع از عفونت باشد.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
مواد غذایی داخل قوطی های کنسرو یا شیشه های کنسرو شده می توانند مرگ آور باشند. ذخیره سازی نادرست یا آلودگی در ورقه های فلزی قوطی های کنسرو می توانند مواد سمی تولید کرده که به سرعت در مواد غذایی حل می شوند.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
قوطی های کنسرو و شیشه های حاوی مواد کنسرو شده باید همواره در جای خنک و به دور از نور نگهداری شوند.
درست کردن کباب یکی از تفریح های مورد علاقه مردم به شمار می آید. اما کباب کردن هم می تواند پیامدهای سرطان زا به همراه داشته باشد.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
حرارت بالا می تواند موجب ساخت هیدروکربن های پلی آروماتیک شود. به ویژه اگر چربی گوشت به درون آتش ذغال چکه کند. هر چه گوشت کبابی سیاه تر شده باشد، شمار مواد مضر که درون گوشت جمع شده اند نیز زیادتر است.
سولانین از ترکیبات گیلکو آلکالوئیدهاست که در سیب زمینی با ظاهر شدن رنگ سبز به ویژه در قشر زیر پوست آن مشخص می شود.
مقدار زیاد این سم موجب مسمومیت می شود که با نشانه هایی نظیر سوزش گلو، حالت تهوع و تعریق شدید و نفس تنگی همراه است.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
سیب زمینی را باید همواره در جای خنک و تاریک نگاه داشت و به هنگام مصرف نیز قسمت های سبز رنگ را دور انداخت.
بادکنک ماهی در ژاپن به عنوان غذایی لوکس مصرف می شود. روده، تخمدان و کبد این گونه از ماهی ها حاوی سم تترو دوتوکسین است که ۱۲۰۰ برابر کشنده تر از سم سیانور است.
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
 
یک بادکنک ماهی می تواند جان ۳۰ نفر را بگیرد. در ژاپن برای طبخ این ماهی باید دوره های آموزشی طولانی مدتی را گذراند. این ماهی ها همواره توسط ماهرترین آشپزها سم زدایی می شوند و به قیمت بالا هم به فروش می رسند.
محل اتصال ساقه گوجه فرنگی و قسمت های سبزرنگ گوجه فرنگی می توانند تا ۱.۲ درصد حاوی سولانین باشد. ۵۰ گرم سولانین می تواند موجب سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.
 
چرا نمی توانیم بهترین عکس خود را تشخیص دهیم؟
برای همین نیز باید از مصرف گوجه فرنگی های کال دوری کرد و محل اتصال ساقه را همواره با احتیاط جدا کرد.
آلامتو 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید حسنی3نیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
3
2
چاقی کشنده تره
شهرام رودپیمای رشت آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
31
12
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

اگر همه ما انسانها به دستورات اسلام در زمینه تغذیه توجه داشته باشیم و عمل نمائیم هیچ مشکلی به وجود نمی آید . هر چند انسان همه چیز خوار است . دستورات دین و اسلام عجب فوق العاده است . بنازم بر دین مبین اسلام را .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
سلام برادر عزیز . حرف شما کاملا درسته ولی جای مناسبی نگفتید . هیچکدام از موارد ذکرشده درمتن در شرع اسلام منع مصرف ندارند . چطوری از این نوشته حرفهای شما نتیجه گرفته می شه ؟
ناشناس
| |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
جانم به این کامنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
3
2
چرا با موبایل نمیشه منفی داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار