برای اولین بار «پلنگ» در هرمود لارستان دیده شد +تصاویر
کد خبر: ۹۲۷۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): تا چند روز قبل هرگز تصویری از پلنگ در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان به ثبت نرسیده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان در این باره گفت: حتی محیط بانان این منطقه نیز بیش از ده سال است که پلنگ را در منطقه مشاهده نکرده اند بطوریکه آخرین روایت های غیر مستند از مشاهده پلنگ توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده هرمود به ده سال قبل بازمیگردد.

خدانظر انصاری اظهار داشت: البته آثار و علائم پلنگ همواره توسط مامورین مشاهده میگردید اما حضور این گربه سان ارزشمند در این منطقه همواره در حاله ای ابهام داشت.

بر همین اساس کارشناسان محیط زیست لارستان با همکاری تشکل های مردم نهاد منطقه اقدام به تعبیه چند دوربین در نقاط حساس منطقه ازجمله در مقابل چشمه ها نمودند.

در هنگام بازبینی تصاویر یکی از دوربین های تله طی هفته گذشته، کارشناسان محیط زیست لارستان متوجه شدند تصاویری از یک پلنگ بالغ بر سر یکی از آبشخورهای منطقه به ثبت رسیده است.

دوربین ها علاوه بر پلنگ، تصاویر زیبایی را از گربه وحشی، کل و بز، قوچ ومیش لارستان، کفتار و انواع پرندگان نیز به ثبت رسانده اند که بیانگر کامل بودن چرخه غذایی و تنوع زیستی بالای این منطقه است.

 



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
دیگه برای اخرین بار شد شکارچیا شکارش میکنن
اسماعیل
|
United States
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
پلنگ ارزش یوزپلنگ را ندارد چونکه یوز پلنگ ایرانی واقعا در یک قدمی انقراض است نه پلنگ.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار