اسپاگتی با میگو و سس کاری
کد خبر: ۹۲۵۸۹
تاریخ انتشار: 2017 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
اسپاگتی با میگو و سس کاری، یکی از انواع پخت اسپاگتی است که علاوه بر طعم لذیذی که دارد، به دلیل وجود میگو، خاصیت‌های فراوانی را نیز داراست. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.
اسپاگتی با میگو و سس کاری
 
اختصاصی تابناک باتو؛ اسپاگتی با میگو و سس کاری، یکی از انواع پخت اسپاگتی است که علاوه بر طعم لذیذی که دارد، به  دلیل وجود میگو، خاصیت‌های فراوانی را نیز داراست. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.

اسپاگتی با میگو و سس کاری

مواد لازم:

اسپاگتی: 500 گرم
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
میگو متوسط پوست گرفته و پاک شده: 500 گرم
پیاز خرد شده: یک عدد کوچک
سیر رنده شده: 2 حبه
پاپریکا: یک قاشق چایخوری
قارچ ورقه شده: یک پیمانه
آب گوشت یا مرغ: یک پیمانه
خامه رقیق شده: سه چهارم پیمانه
نمک: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه: یک دوم قاشق چایخوری
پنیر پارمسان: نصف پیمانه
جعفری خرد شده برای تزیین: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

اسپاگتی را آبکش می‌کنیم. در ظرفی مناسب، روغن زیتون ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم. پیاز را تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود سپس سیر و پاپریکا را به آن می‌افزاییم. حالا نوبت قارچ ورقه شده است. آن را به مواد قبلی افزوده و تفت می‌دهیم. 

پس از این مرحله، میگوها را اضافه کرده و حدود سه تا چهار دقیقه مواد را روی حرارت تفت می‌دهیم سپس آب مرغ، خامه رقیق شده و نمک و فلفل را به مواد قبلی می‌افزاییم. صبر می‌کنیم تا به درجه‌ی جوش برسد و پنیر پارمسان را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. حرارت را خاموش می‌کنیم.

اسپاگتی را در ظرف سرو آن ریخته و مخلوط میگو و سس پاپریکا را به آن می‌افزاییم. مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا اسپاگتی طعم سس را کاملا به خود بگیرد. در پایان، با کمی پنیر پارمسان و جعفری خرد شده، روی آن را تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار