بازیگر «خانه سبز» شمع‌های تولدش را فوت کرد +عکس
کد خبر: ۹۲۵۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 24    -    ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
مراسم جشن تولد ۹۴ سالگی داریوش اسدزاده و مراسم امضای کتاب «سیری در تاریخ تئاتر ایران» به قلم وی شب گذشته دوم آذرماه با حضور مسئولان و چهره ها برگزار شد.

احمد مسجد جامعی از اولین مهمانان این مراسم بود که در جایگاه قرار گرفت و درباره اسدزاده گفت: آرزوی توفیق و طول عمر باعزت برای آقای اسدزاده دارم و امیدوارم از این برنامه ها باز هم برای استاد داشته باشیم و از مراتب عالی هنر، دانش و منش و شخصیت وی تجلیل کنیم.

وی سپس متن لوح اهدایی از طرف موسسه هنرمندان پیشکسوت به اسدزاده را قرائت کرد.

تولد بازیگر خانه سبز

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این آیین گفت: هنرمندان و سینماگران خود را وامدار کتاب می‌دانند و به آن می‌بالند.

وی با تجلیل از چند دهه خدمات هنری، فرهنگی و پژوهشی داریوش اسدزاده افزود: آثار هنرمندانِ مولفِ ایران زمین وجه دیگر ظرفیت اهالی هنر است و استاد داریوش اسدزاده در کنار بازیگری از پژوهش و تألیف غفلت نکرده و حاصل آن چند کتاب ارزشمند شده که در برگیرنده اطلاعات ناب و دست اول از هنر تئاتر و سینما است.

تابش با قدردانی از حضور فعال و پر مهر اهالی سینما در سنت حسنه «آیین کتابگردی» گفت: کتاب پایدارترین میراث بشر است و سینماگران ایران امسال همچون سال‌های گذشته در هر جای ایران با دعوت از هموطنان عزیز به حضور در این رویداد از رونق کتابفروشی‌ها حمایت کردند.

بعد از وی، احترام برومند همسر زنده یاد داوود رشیدی بیان کرد: باید خیلی اطلاعات و مطالعه درباره اسدزاده داشته باشید تا بتوانید درباره وی صحبت کنید. من او را سال هاست که می شناسم. او از ۶۰ یا ۷۰ سال پیش تئاتر و سینما کار می کرد و زمانیکه بسیاری از شماها نبودید در بسیاری از سالن های تهران اجرا داشت.

وی اضافه کرد: اسدزاده با شوهر من داوود رشیدی سال ها کار می کرد و به همین دلیل من درددل ها و دغدغه هایش را می شناسم. او به فکر آقای رشیدی بود و همیشه با منزل ما تماس می گرفت و حال او را جویا می شد.

نصرالله حدادی پژوهشگر و نویسنده نیز در این مراسم بیان کرد: تهران یک رمان دارد به نام «دایی جان ناپلئون» که نماد این شهر است؛ مثل اسدزاده که نماد هنر تهران است. من امیدوارم استاد اسدزاده یک ۹۴ سال دیگر هم زنده باشد.

علی اکبر عبدالرشیدی مجری نیز در سخنانی بیان کرد: رسم تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان اگر در جامعه ما پا بگیرد خیلی جلوتر از جایگاهی که هستیم قرار خواهیم گرفت. من خیلی خوشحال شدم که او تاریخ تهران را نوشته است چون بسیار سخت است و شهامت می خواهد.

وی با اشاره به مراسم جشن تولد این هنرمند عنوان کرد: دعوت و تجلیل از هنرمندان نقطه امید پیشکسوتان و نقطه آرزوی جوانان خواهد بود.

مسعود فروتن نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم که در چند کاری حضور داشتم که آقای اسدزاده بود و من افتخار داشتم که آن کارها را ضبط می کنم. خوشحالم که در کشوری هستم که به هنرمندی چون اسدزاده احترام می گذارند.

جواد بختیاری نقاش نیز به خاطرات خود از این هنرمند اشاره و بیان کرد: امیدوارم همه روز این دیدارها برقرار باشد چون جامعه ما به شدت به دیدارهای فرهنگی نیاز دارد.

رضا رفیع مجری تلویزیون نیز در سخنانی اظهار کرد: خوشحالم امروز آقای اسدزاده اینجا حضور دارند. ایشان قبلا از برنامه «قندپهلو» یاد کرده اند، اما بهترین قندپهلوهای ما افرادی چون او هستند که حرف هایشان بسیار شیرین است.

در این مراسم بخش هایی از فیلم «زندگی و دیگر هیچ» به کارگردانی ابراهیم شفیعی نمایش داده شد و وی بعد از آن گفت: می خواهم یک اعتراض کوچک داشته باشم؛ خوشحالم که این فیلم در جشنواره های ایرانی مورد توجه قرار نگرفت. ما این فیلم را به جشنواره ای در مکزیک فرستادیم. وقتی فیلم به دستشان رسید ایمیل فرستادند و پرسیدند که واقعا چنین فردی وجود دارد که ۷۵ سال کار کرده باشد و بیش از ۹۰ سال سن داشته باشد و بعد از آن برای وی بزرگداشت گرفتند.

حجت شکیبا، نادر مشایخی، علیرضا تابش، رضا رفیع، کیهان ملکی، شکرخدا گودرزی، اصغر همت از دیگر مهمانان این مراسم بودند.


مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
5
خدا حفظت کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
1
خیلی خوشبختیه که 92 امین سال زندگیت باشی و هنوز دیگران به حضورت نیاز داشته باشن . انشاءالله خداوند حالا حالا ها حفظت کنه .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار