آیا تلگرام در ایران فیلتر خواهد شد؟
کد خبر: ۹۲۴۵۲
تاریخ انتشار: 2017 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
 به گزارش اسپوتنیک، روز سه‌شنبه پاول دورف، موسس روسی شبکه پیام‌رسان تلگرام در صفحه توییتر خود این مطلب را منتشر کرد. بنیانگذار تلگرام در چند توییت دیگر خود هم از مکاتبه با شرکت زیرساخت و وزارت ارتباطات خبر داد و نوشت که در این ایمیل‌ها از او خواسته شده اطلاعات شهروندان را در اختیار این شبکه قرار دهند در غیر این صورت این شبکه فیلتر خواهد شد. مدیر تلگرام همچنین گفت که به دنبال این ایمیل‌ها اختلالات گسترده‌ای در دسترسی ایرانیان به تلگرام به وجود آمده است.

صحبت‌های دوروف به سرعت در فضای مجازی و از جمله در خود تلگرام بین کاربران منتشر شد و چند ساعت بعد از آن محمود واعظی، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران حضور یافت و روایت دیگری را از ایمیل‌های این وزارتخانه و شبکه تلگرام مطرح نمود. واعظی بیان داشت: ما هیچ نامه‌ای مبنی بر درخواست جاسوسی از شهروندان برای تلگرام نفرستادیم اما طی روزهای اخیر مکاتباتی با این شرکت داشتیم تا استیکرها و کانال‌های غیراخلاقی را که قبلا این شبکه برای ایرانیان مسدود کرده بود و اخیرا دوباره باز شده را مسدود کند.

واعظی گفت: ما به تلگرام گفتیم که اگر نتوانید جلوی این استیکرها و فیلم‌ها را بگیرید ما هم نمی‌توانیم جلوی فیلترینگ این شبکه را که از سوی کمیته تعیین مصادیق تعیین می‌شود را بگیریم. وزیر ارتباطات گفت ما تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام نگرفته‌ایم و اساسا وزارت ارتباطات فقط مجری است و نه تصمیم‌گیر، ضمن اینکه از روز نخستی که من در این وزارتخانه مشغول به کار شدم جلوی فیلترینگ بیشتر شبکه‌های اجتماعی را گرفته‌ام. به گفته وزیر ارتباطات این مکاتبات با اختلالات شدید اینترنت طی روزهای اخیر مصادف شده و ظاهرا مدیران تلگرام تصور کرده‌اند فقط این اختلالات مربوط به آنهاست و ما دستور به فیلترینگ داده‌ایم این در حالی بود که مشکل اینترنت کلی بوده و همه شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام دچار اختلال شده‌اند.

 

العالم
برچسب ها: تلگرام ، ایران ، فیلتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار