دونالد ترامپ ۲ بوقلمون را عفو کرد! +تصاویر
کد خبر: ۹۲۳۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 22    -    ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
به گزارش دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار در مراسم بخشش بوقلمون های کاخ سفید شرکت کرد تا به رسم سنت دیرینه آمریکا، دو بوقلمون را مورد عفو ریاست جمهوری قرار دهد. اما ترامپ در این مراسم هم دست از شوخی های بی معنای خود برنداشت و در حالی که در کنار همسرش «ملانیا ترامپ» و پسر کوچکش بارون ایستاده بود، به شوخی گفت: «در 10 ماه نخست حضورم در کاخ سفید توانستم تعدادی از دستاوردهای باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا را از بین ببرم؛ اما متأسفانه به من گفته اند که نمی توانم آن دو بوقلمونی که اوباما مورد بخشش قرار داد را از حالت عفو خارج کنم!»

ترامپ در سخنرانی خود در این مراسم که کمتر از 10 دقیقه به طول انجامید درباره سنت 70 ساله بخشش بوقلمون ها هم صحبت کرد. وی گفت: در 10 ماه گذشته ملانیا و من از مهمانان زیادی در کاخ سفید استقبال کرده ایم از جمله سران کشورهای مختلف و اعضای کنگره. اما امروز مهمانانی ویژه داریم و آن هم بوقلمون هایی به نام های «درام استیک» و «ویش بون» است. من فکر می کنم این بوقلمون ها بسیار خوشحال خواهند شد.»

در نهایت دونالد ترامپ دو بوقلمون را که پیشتر به واشنگتن آورده شده بودند، مورد بخشش ریاست جمهوری قرار داد. زمانی که این بوقلمون ها مورد عفو رئیس جمهور آمریکا قرار بگیرند، از پختن و خوردن این حیوان برای شام جلوگیری می شود. در مراسم بخشش بوقلمون ها، تیفانی ترامپ و ایوانکا ترامپ، دختران رئیس جمهور آمریکا هم حضور داشتند.

 







دو روز پیش بوقلمون های روز شکرگزاری کاخ سفید به واشنگتن رسیدند و در یکی از اتاق های هتل مجلل «ویلارد» که هزینه یک شب اقامت در آن به طور میانگین حدود 2000 دلار است، نگهداری شدند.

«نمایش ملی بوقلمون شکرگزاری» نخستین بار در سال 1947 بوسیله «هری ترومن»، سی و سومین رئیس جمهور آمریکا انجام شد. امسال هفتادمین سالگرد برگزاری این سنت دیرینه است. رؤسای جمهور سابق آمریکا هم هر ساله در آستانه روز شکرگزاری یک یا دو بوقلمون را مورد عفو قرار می دادند؛ اما مراسم بخشش بوقلمون ها بوسیله جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 1989 آغاز شد.

روز شکرگزاری یک تعطیلی ملی در آمریکا و کانادا بوده و مردم به شکرانه برداشت محصول هر ساله جشنی برگزار می کنند. بوقلمون یکی از محبوب ترین غذاهایی است که هر ساله در هر میزی در روز شکرگزاری یافت می شود. در جشن های شکرگزاری امروزی، رئیس جمهور آمریکا یک یا دو بوقلمون را در یک حرکت نمادین، عفو می کند و با این کار این بوقلمون ها اجازه ادامه زندگی را خواهند داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
4
2
چه رسم مسخره ای!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
بوقلمون را عف میکند اما کشتار مردم عراق، افغانستان و یمن حمایت میکند، شرم آور است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
کاش بجای بارون،پسر ترامپ بودم.چه زندگی چه دنیایی!!!
ssam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
عفو درآمریکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
در شب یلدا ایرانیان چه بخشش ،وعفوی را اجرا میکنند؟ در غرب ،و امریکا بدنبال بهانه میگردند که شاد باشند ،وبخشش کند ،اما در ایران ما به دنبال بهانه برای گران کردن مایحتاج زندگی مردم ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار