جوان‌ترین میلیاردر دنیا ۲۷ ساله شد+تصاویر
کد خبر: ۹۲۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
"جان کالیسون" چندان از شهرت روزافزونش خوشحال نیست و اندکی معذب است. او جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان است.

به گزارش  بی‌بی‌سی، تنها 27 سال دارد، اما صرف‌نظر از سنش یک مدیر تجاری با اعتمادبه‌نفس و ارتباطات عالی است. اما از ثروتش بپرسید و به‌وضوح معذب بودنش را حس می‌کنید. این پسر ایرلندی می‌گوید: "مردم زیاد این سؤال را می‌پرسند و همیشه به دنبال یک جواب خیلی جالب‌اند، من چیزی برایشان ندارم."

 جوان‌ترین میلیاردر دنیا

"مردم می‌پرسند زندگی‌ات چگونه تغییر کرد؟ و انتظار دارند از سرگرمی‌های لوکس و جدید برایشان بگویم." اما دوست دارد در اوقات فراغتش به دویدن برود.

جان بیان گذار یک تجارت نرم‌افزاری در ایالات‌متحده به نام "Stripe” است که اکثر افراد حتی نامش را هم نشنیده‌اند.

جوان‌ترین میلیاردر دنیا

شرکت اپل از فناوری Stripe استفاده می‌کند

 او با برادر 29 ساله‌اش "پاتریک" شرکت را اداره می‌کند که سومین میلیاردر خودساخته در جهان است. "ایوان اشپیگل" 27 ساله و یکی از بنیان‌گذاران Snapchat بین این دو برادر قرارگرفته است.

این شرکت در سال 2011 تأسیس شد و ازآن‌جهت شناخته‌شده نیست که چیزی برای فروش به مصرف‌کنندگان ندارد. در عوض دستگاه‌های نرم‌افزاری‌اش شرکت‌های سراسر جهان را قادر می‌سازد راحت‌تر پرداخت‌های آنلاین را قبول و وب‌سایتشان را اداره کنند.

سال گذشته با بیش از صد هزار مشتری جهانی، ارزش شرکتش را 9.2 میلیارد دلار اعلام کرد. این یعنی جان و پاتریک هر یک حداقل 1.1 میلیارد دلار سرمایه‌دارند. برای دو برادری که در روستایی در ایرلند بزرگ‌شده و هر دو از دانشگاه خارج شدند، چندان هم بد نیست.

این دو برادر از نوجوانی برنامه نویسان مشتاقی بودند که در روستای کوچکی در "تیپراری" واقع در غرب ایرلند بزرگ شدند.

 
جوان‌ترین میلیاردر دنیا


جان (چپ) و برادرش پاتریک قبل از رفتن ب دانشگاه میلیونر شدند

پس از اتمام دبیرستان، انتخاب دانشگاه نشانه‌ای از جاه‌طلبی آن‌ها بود. به کالجی در ایرلند یا انگلیس راضی نبودند. بنابراین هر دو تصمیم گرفتند در مؤسسات عالی آمریکا تحصیل کنند.

بااینکه هیچ آشنا یا روابط خانوادگی در آمریکا نداشتند، پاتریک توانست در سال 2007 در رشته ریاضیات از دانشگاه ماساچوست پذیرش بگیرد. دو سال بعد، جان هم از دانشگاه هاروارد پذیرش گرفت.

جان می‌گوید: "مسلماً این مسیر برای من راحت‌تر بود، زیرا پاتریم قبل از من آن را انجام داده بود. ما دنبال ماجراجویی بودیم. و هر دو بسیار درس‌خوان بودیم. بنابراین رفتن به یک دانشگاه عالی در آمریکا همیشه وسوسه کننده بود."

جوان‌ترین میلیاردر دنیا

دفتر مرکزی Stripe در سانفرانسیسکو است و دفتر اروپایی آن در دوبلین واقع است

اما قبل از آغاز دانشگاه، این دو برادر به لطف اولین جسارتی که در شروع کار خود به خرج دادند، میلیونر شدند. آن‌ها یک شرکت نرم‌افزاری راه انداختند که به تجارت‌های کوچک و تجار اجازه می‌داد در سایت eBay راحت‌تر به معامله بپردازند.

این شرکت که درنهایت "Auctomatic” نامیده شد، در سال 2008 به مبلغ پنج میلیون دلار فروخته شد. سپس این دو برادر توجه خود را به Stripe معطوف کردند. اندکی بعد هر دو از دانشگاه انصراف دادند تا بتوانند شرکتشان را در "سیلیکون ولی" در کالیفرنیا راه‌اندازی کنند.

جان می‌گوید: "ممکن است بخواهید بدانید کدام بخش از راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین دشوار است. ایجاد محصولی که مردم به آن نیاز دارند و تبلیغات قسمت آسان‌کار بود که از پسش برآمدیم. اما پول گرفتن از مردم از طریق اینترنت بسیار دشوار بود."

"ایلان ماسک" رئیس تسلا نیز یکی از سرمایه‌گذاران Stripe است

 جوان‌ترین میلیاردر دنیا

"به یاد دارم که به پاتریک گفتم: مگه چقدر سخت است؟ شاید باید امتحانش کنیم؟"

بدین ترتیب شروع به ایجاد نرم‌افزاری کردند که به تمام شرکت‌ها اجازه می‌دهد راحت‌تر پرداخت‌های آنلاین را جمع‌آوری و بخش‌هایی از وب‌سایتشان را اداره کنند.

جان می‌گوید: "تنها 5 درصد از هزینه‌های مصرف‌کنندگان جهان به‌صورت اینترنتی پرداخت می‌شود. می‌خواهیم این رقم افزایش یابد. ما به رشد اقتصاد اینترنتی فکر می‌کنیم. با ادامه رشد اقتصاد اینترنتی، Stripe نیز رشد خواهد کرد."

 

در حال حاضر Stripe 750 کارمند دارد که 500 نفر در سان‌فرانسیسکو و 150 نفر در خارج از آمریکا و در دفاتر دوبلین، لندن، پاریس و برلین مشغول به کار هستند.

جان که عنوان رئیس شرکت را دارد، بیشتر زمان روزانه‌اش را صرف امور خارجی شرکت مانند معاملات فروش و مشارکت می‌کند، درحالی‌که پاتریک در مور داخلی مانند مسائل مهندسی فعالیت دارد.

این دو برادر باهم در یک آپارتمان در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنند. فقط نباید از آن‌ها پرسید میلیاردر شدن چه حسی دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
منم 24 سالم شد دوزار پول ندارم منم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار