هیولای 5000 اسب بخاری در نمایشگاه دبی+عکس
کد خبر: ۹۲۳۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
 نخستین بار در سال 2013 یک هیولای 5000 اسب بخاری از کمپانی دویل در نمایشگاه خودرو دبی حضور یافت که یک طرح اولیه محسوب می‌شد. اما این خودرو در نمایشگاه خودرو دبی 2017 حضور یافته است.
 
 حضور هیولای 5000 اسب بخاری دویل سیکستین در نمایشگاه خودرو دبی

اگر فکر می‌کنید که جنگ بر سر اسب بخار و قدرت خودروها در حال از بین رفتن است، شاید لازم باشد در اندیشه خود تجدید نظر کنید. البته شاید با شنیدن این اعداد چندان هم شگفت زده نشده باشید چراکه دویل سیکستین پیش از این معرفی شده بود.
 
نخستین حضور این خودرو در معرض دید عموم، به نمایشگاه خودرو دبی در 4 سال قبل بازمی‌گردد و همانجا بود که حرف از این قدرت شگفت انگیز و البته سرعتی بالاتر از 480 کیلومتر بر ساعت به میان آمد. البته چنین خودروهایی معمولا تنها در مرحله کانسپت و ایده باقی می‌مانند و کمتر به مرحله تولید پا می‌گذارند.
 
 حضور هیولای 5000 اسب بخاری دویل سیکستین در نمایشگاه خودرو دبی

دویل یک شرکت تازه تاسیس اماراتی است که در آن زمان اقدام به معرفی این خودرو کرد. نخستین حضور این ابرخودرو در نمایشگاه دبی 2013 بود که نمونه معرفی شده در آن زمان، توانایی حرکت کردن را نداشت و بیشتر مردم آن را تنها یک خودرو نمایشی می‌دانستند. اما در نهایت این نمونه امسال در دبی معرفی شد و گفته می‌شود که به نسخه نهایی نزدیک است ولی باز هم این کمپانی زمان بیشتری برای رسیدن به هدف خود نیاز دارد.

چندی پیش ویدئویی از موتور این ابرخودرو منتشر شد که نشان دهنده حجم 12.3 لیتری و حضور 16 سیلندر در آن بود و می‌توانست قدرت شگفت انگیز 4515 اسب بخار را تولید کند. توربوهای استفاده شده در این موتور فشار 36 پوندی را اعمال می‌کنند.
 
 حضور هیولای 5000 اسب بخاری دویل سیکستین در نمایشگاه خودرو دبی

شرکت دویل امسال با 4 خودرو در نمایشگاه دبی حضور پیدا کرده که شامل نمونه پروتوتایپ دویل سیکستین و دو نمونه جدید از این خودرو هستند که البته ظاهر نسبتا متفاوتی از پروتوتایپ دارند. به نظر می‌رسد که این نسخه جدید، به واقعیت و رسیدن به تولید نزدیک‌تر باشد. خودرو چهارم هم یک خودرو آفرود 6 چرخه است که دویل سیکستی (60) نام گرفته است.

دویل برای ساخت پیشرانه بسیار قدرتمند خود از یک کمپانی آمریکایی و برای طراحی محصول از کمپانی SCG کمک گرفته که این شرکت در طراحی خودرو جدید آپولو یعنی اینتنزیا اموزیونه حضور پررنگی داشته است. بر اساس ویدئوی منتشر شده توسط کمپانی، موتور 12.3 لیتری با سه قدرت متفاوت در دسترس خواهد بود. یکی با 2000، دیگری با 3000 و قدرتمندترین نسخه با 5000 اسب بخار قدرت که البته این قدرت تنها در نسخه مخصوص پیست قابل دریافت خواهد بود.
 
پروتوتایپ جدید طراحی بسیار پخته‌تری دارد. فاصله محوری آن زیاد است و ارتفاع آن بسیار کم تا ثبات خودرو در سرعت‌های بالا حفظ شود. شکل دو خروجی بزرگ اگزوز به صورتی است که ما را به یاد خروجی‌های اگزوز جت‌های جنگنده می‌اندازد. داخل کابین دویل سیکستین بسیار ساده و البته آینده نگرانه است. گفته شده که موتور 12.3 لیتری 16 سیلندر در قلب همین نمونه‌های حاضر حضور دارد اما کاپوت آن در نمایشگاه هرگز باز نشد تا باز هم حدس و گمان‌ها در رابطه با آن ادامه داشته باشند.
 
 حضور هیولای 5000 اسب بخاری دویل سیکستین در نمایشگاه خودرو دبی

در مورد شاسی بلند آفرود دویل اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی گفته می‌شود که آن از یک موتور 6.7 لیتری 8 سیلندر با 720 اسب بخار قدرت بهره خواهد گرفت. به هر حال باید منتظر بمانیم تا شرکت دویل اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از فعالیت‌های خود منتشر کند و پاسخ مناسبی برای سوالات موجود ارائه دهد.

جی اس ام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
یاد پیشرفت صنایع خودروسازی خودمون افتادم مونده حالا حالا به ما برسند عمرا بتونند همین الان رودست کوئیک بسازند :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
امارت هم خودرو ساز شد و ما هنوز داریم پراید مونتاژ می کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار