مسکن‌ مهر با مسئولیت بنیاد مسکن مقاوم‌سازی شود
کد خبر: ۹۲۰۴۷
تاریخ انتشار: 2017 November 19    -    ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران، با اشاره به برآورد میزان آسیب در مسکن‌های مهر منطقه زلزله‌زده گفت: مسکن مهر در زلزله اخیر تنها در ناحیه دیوار‌های داخلی و نما دچار فروریختگی و آسیب شدند و سازه و ستون‌ها بر سر جای خود باقی ماندند.

وی افزود: در میان حدود پنجاه بلوک در مناطق آسیب دیده تنها دو بلوک دچار فرو ریختگی شدند که این موضوع باید بررسی شود.

رجبی تصریح کرد: باید اجازه داد تا شرایط سخت عاطفی مردم آسیب دیده در این زلزله سپری شود و بعد با اعزام تیم فنی، میزان ایمنی این مسکن‌ها بررسی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در مرحله ساخت ساختمان از مرحله طراحی، اجرا، نظارت و... باید افرادی متخصص دخیل باشند، اظهار کرد: حضور عوامل حرفه‌ای در تمامی مراحل ساخت و ساز بسیار اثرگذار است اگر سازنده فرد غیرمشخصی مانند پزشک و وکیل باشد شناسایی و برخورد با آن‌ها نیز دشوار می‌شود.

وی تأکید کرد: طی ده الی ۱۵ روز آینده سازمان نظام مهندسی باید بیانیه‌ای به منظور کنترل این موضوع صادر کند.

رجبی ادامه داد: تعدادی از مسکن مهر‌هایی که دوام چندانی ندارند باید با نظارت بنیاد مسکن بازسازی و ایمن سازی شوند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به بازسازی پلاسکو هم گفت: براساس گزارش‌ها مسئولیت دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در این موضوع مشخص شده است، اما زمان بازسازی این مجتمع به مالکیت آن باز می‌گردد و بنیاد مستضعفان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: دیگر پروژه‌ای به نام پلاسکو وجود خارجی ندارد و باید به جای آن پروژه جدیدی احداث شود و این موضوع در اختیار بنیاد مستضعفان است.

رجبی در پایان با اشاره به ایمن‌سازی ساختمان‌های فرسوده‌ای مانند پلاسکو خاطرنشان کرد: مجلس باید از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور بخواهد تا مبحث نگهداری و بهره‌وری ساختمان‌ها را فعال کرده و با شناسایی سازه‌های فاقد ارزش سکونتگاهی نسبت به مقاوم سازی و یا الزام به نوسازی آن اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار