احتمال افزایش جان‌ باختگان زلزله به 500 نفر
کد خبر: ۹۲۰۱۰
تاریخ انتشار: 2017 November 18    -    ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
 رئیس سازمان مدیریت بحران از احتمال افزایش جان‌ باختگان زلزله کرمانشاه خبر داد.

اسماعیل نجار (رییس سازمان مدیریت بحران کشور) در تشریح آخرین وضعیت مناطق لزله‌زده، اظهار داشت: خوشبختانه با اعزام اکیپ‌های ویژه، در حال حاضر مشکل آب و برق در تمامی شهرها و روستاهای کرمانشاه رفع شده است.

نجار با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در خطوط تلفن ثابت و همراه در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد، گفت: ما تا پایان بازتوانی و بازسازی در خدمت مردم آسیب‌دیده، خواهیم بود. با توجه به حوادثی که در کشور داریم، باید در بحث پیش‌بینی و پیشگیری تلاش کنیم و در این زمینه مردم باید پیشگام باشند.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه براساس اعلام پزشکی قانونی، آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۶ نفر است، اظهار داشت: احتمال افزایش فوتی‌ها به ۵۰۰ نفر وجود دارد؛ البته به این معنا نیست که کسی زیر آوار مانده باشد؛ چراکه در ۱۴-۱۵ ساعت اول حادثه، تخلیه از زیر آوار صورت گرفت و مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه احتمال دفن اجساد بدون مجوز پزشکی قانونی در روستاها وجود دارد، قرار است آمار دقیقی در این رابطه اخذ شود.

نجار ادامه داد: براساس آماری که در اختیار داریم، تعداد مصدومان حادثه ۷ هزار و ۸۱۷ نفر است که از این تعداد بالای ۱۵۰۰ نفر تاکنون ترخیص شده‌اند. البته ممکن است آمار بهداشت و درمان بیش از اینها باشد.

نجار با بیان اینکه ۵۵ هزار تخته چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است، اما همچنان نیاز به چادر و پتو وجود دارد، گفت: البته در برخی مناطق میزان تخریب کم بوده اما به دلیل پس لرزه‌ها، مردم احساس خطر می‌کنند و زیر سقف نمی‌روند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: با توجه به برودت هوا، از هلال احمر درخواست کردیم که وسایل گرمایشی و پوشش‌های نایلونی را در اختیار زلزه‌زدگان قرار بدهند.

ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار