چه بر سر جوانان ژاپنی آمده است؟
کد خبر: ۹۱۷۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
فرهنگ ژاپن یا آمائه نیز در این باره بی تأثیر نیست. در ژاپن رسم است که دختران تا زمان ازدواج خانه ی پدری را ترک نمی کنند و مردان نیز ممکن است تمام عمر را در خانه ای که در آن پا به دنیا گذاشته اند، زندگی کنند.
چه بر سر جوانان ژاپنی آمده است؟

چه بر سر جوانان ژاپنی آمده است؟   اختصاصی «تابناک باتو»؛ جوانان ژاپنی با پدیده ای به نام هیکیکوموری روبه رو شده اند که در این پدیده آنها برای حداقل شش ماه خانه را ترک نکرده یا با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند.

همه ی ما در برهه ای از زندگی خود خواسته ایم که از رختخواب خود بیرون نیاییم. برنامه های خود را لغو می کنیم و تلفن همراه خود را روی حالت بی صدا قرار می دهیم و در را به روی دنیای بیرون می بندیم. اگر این اتفاق برای چند روز بیفتد مشکلی نیست؛ اما شش ماه...!

بنا بر این گزارش، مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد، ۵۴۱۰۰۰ جوان ژاپنی از هیکوکوموری رنج می برند و برای ماه ها، حتی سال ها، خود را از جامعه جدا می کنند. جالب اینکه در این مطالعه افرادی بالای چهل سال در نظر گرفته نشده اند. برخی این تعداد را بیش از این حرف ها و بالاتر از میلیون تخمین می زنند. در این مطالعه ۳۴.۷ درصد از این تعداد بیش از هفت سال درگیر این پدیده بوده اند. البته جمعیت ژاپن حدود ۱۲۷ میلیون است.

روانشناسان ژاپنی دلایل این سندروم را افسردگی و اضطراب می دانند، ولی از نظر آنها اثرات اجتماعی و فرهنگی نیز در این فاجعه بی نصیب نیستند.
چه بر سر جوانان ژاپنی آمده است؟ 

یک جوان ژاپنی در مورد نحوه ی قربانی شدن خود می گوید: ترک تحصیل کردم، خود را سرزنش می کردم، پدر و مادرم هم شروع به سرزنش من کردند. فشار بالا گرفت. در نهایت از بیرون رفتن و دیدار با مردم می ترسیدم و دیگر از خانه بیرون نرفتم.

وی همچنین از سکنتای رنج می برده است. یعنی از ساختاری ذهنی که درباره ی ارزیابی اجتماع از رفتار خود هراس دارد. او فشاری روی خود حس می کند؛ گویی که باید دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.

هیکوکوموری در واقع پاسخ فرد است به موقعیتی که در آن احساس ضعف کرده و حس می کند نمی تواند چیزی را تغییر دهد و خود را از آن شرایط بد نجات دهد.

اینکه پس از فارغ‌التحصیلی با مشکلاتی در دنیای واقعی و بازار کار روبه رو باشیم، اصلا عجیب نیست؛ اما کسانی به هیکوکوموری دچار می شوند که فاقد مهارت های لازم برای خو گرفتن به شرایط جدید هستند. در نتیجه از دنیا دوری می کنند.
 
چه بر سر جوانان ژاپنی آمده است؟ 

فرهنگ ژاپن یا آمائه نیز در این باره بی تأثیر نیست. در ژاپن رسم است که دختران تا زمان ازدواج خانه ی پدری را ترک نمی کنند و مردان نیز ممکن است تمام عمر را در خانه ای که در آن پا به دنیا گذاشته اند، زندگی کنند.

میزان هیکوکوموری در مردان ژاپنی بیشتر از زنان است. جامعه انتظارات بسیار بیشتری از مردان دارد. والدین ژاپنی آنها را به سمت مشاغلی سوق می دهند که نمی خواهند و علاقه ای به آن ندارند. حتی برای موفقیت دائم روی آنها فشار می آورند. فشار فلج کننده ای است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
2
پس منم دچارش شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
4
در ایران هم اگرجوانان جسارت بخرج نمی دادند و اولین گروهها از خانواده جدا نمی شدند الان چنین جامعه ای داشتیم. حدود ده الی پانزده سال پیش زندگی یک دخترمجرد ولو شاغل و سن وسال دار، بدور از پدرو مادرش و در منزل جدا، یک تابو محسوب می شد و فشاراجتماعی و تهمتها حدوحصر نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
عزیزم قضیه تهمت و فشار اجتماعی نیست، اجازه مسکن اونقدر بالاست که درآمد 30% شغل ها از پسش بر نمیاد
ترجیح میدن پیش خانواده بمونن و ادامه داستان
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
1
ژاپن یک جامعه ی مرفه و پیشرفته است و جوان ها امکان نشستن در خانه و خوردن از جیب پدر و مادر را دارند. برای همین است که این پدیده در آنجا رواج دارد. اگر ایران هم مثل ژاپن جامعه ی ثروتمند و مرفه بود که پدر و مادرها می توانستند راحت خرج بچه های خود را برای بلند مدت بدهند شاید این پدیده در ایران بیشتر از ژاپن رواج پیدا می کرد. اما جوان ایرانی امروز مجبور است به هر دری بزند تا خرج خودش را در بیاورد و نمی تواند در خانه بنشیند و با کامپیوترش بازی کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار