طرز تهیه‌ی لقمه‌ی لازانیا با گوشت
کد خبر: ۹۱۷۵۴
تاریخ انتشار: 2017 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
لازانیا یکی از غذاهای مورد علاقه‌ی کودکان است. امروز برای شما یک نوع روش پخت لازانیا را قرار داده‌ایم که به شکل لقمه‌های کوچک است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت لقمه‌های لازانیا با گوشت، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی لقمه‌ی لازانیا با گوشت
 
اختصاصی تابناک باتو؛ لازانیا یکی از غذاهای مورد علاقه‌ی کودکان است. امروز برای شما یک نوع روش پخت لازانیا را قرار داده‌ایم که به شکل لقمه‌های کوچک است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت لقمه‌های لازانیا با گوشت، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی لقمه‌ی لازانیا با گوشت

مواد لازم:

لازانیای نیمه آماده: 5 ورق
پنیر سفید رنده شده: 400 گرم
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
نعنای خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
خامه ترش: یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس:

سیر له شده: 2 حبه
شکر: 1 قاشق چایخوری
پیاز رنده شده: 1 عدد کوچک
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی: 5 عدد بزرگ
نمک و فلفل: به میزان لازم
پنیر پارمسان: کمی

طرز تهیه:

ورقه‌های لازانیا را طبق دستور پخت آن، آماده می‌کنیم. روغن زیتون را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. گوشت چرخ کرده را به آن می‌افزاییم و تفت می‌دهیم. نعنا و گشنیز خرد شده را به گوشت اضافه می‌کنیم. در پایان پنیر را به همراه خامه ترش به مواد افزوده و کمی تفت می‌دهیم سپس حرارت را خاموش می‌کنیم.

ظرف مناسبی را که بتوانیم در فر قرار دهیم، انتخاب می‌کنیم. سیر، شکر، پیاز رنده شده، گوجه فرنگی رنده شده و نمک و فلفل را در ظرف ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. هر ورق لازانیا را برداشته و از مواد گوشتی داخل آن قرار می‌دهیم سپس لازانیا را به دور مواد گوشتی، رول می‌کنیم. در پایان کمی پنیر پارمسان رنده شده روی لقمه‌های لازانیا می‌ریزیم.

لقمه‌های لازانیا را داخل ظرف حاوی سس می‌چینیم و در فر با دمای 180 درجه‌ی به مدت 35 دقیقه قرار می‌دهیم. این غذا باید داغ سرو شود.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار