شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی
کد خبر: ۹۱۷۲۸
تاریخ انتشار: 2017 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
حدود نیم قرن در آتلانتیک سیتی در نیوجرسی، نمایش جالبی برگزار می‌شد که رویایی‌تر از آن بود که بتوان باور کرد، یک اسب ظاهرا شجاع و یک زن جوان که از بالای یک برج حدود ۱۲ متری داخل یک استخر آب می‌پریدند. در این نمایش خیره کننده اسب‌های آموزش دیده چهار بار در روز و هفت روز در هفته شیرجه می‌زدند.
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی+عکس  به گزارش «تابناک باتو»؛ حدود نیم قرن در آتلانتیک سیتی در نیوجرسی، نمایش جالبی برگزار می‌شد که رویایی‌تر از آن بود که بتوان باور کرد، یک اسب ظاهرا شجاع و یک زن جوان که از بالای یک برج حدود ۱۲ متری داخل یک استخر آب می‌پریدند. در این نمایش خیره کننده اسب‌های آموزش دیده چهار بار در روز و هفت روز در هفته شیرجه می‌زدند.
 
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی 

ایده شیرجه زدن اسب‌ها در تگزاس توسط ویلیام فرانک کارور، تیرانداز ماهر قرن نوزدهمی ابداع شد که در غرب وحشی سفر می‌کرد و نمایش هایی با حیوانات تربیت شده و نمایشگاه‌های تیراندازی برگزار می‌کرد. ماجرا از سال ۱۸۸۱ شروع شد، زمانی که کارور درحال عبور از یک پل چوبی روی رودخانه پلات در نبراسکا بود که پل شکست و او و اسبش را به رودخانه افتادند. او از این ماجرا ایده گرفت و به مرور زمان به نمایش منتخبش با حیوانات در سفرهایش تبدیل شد. پسرش به آموزش و مراقبت از اسب‌ها کمک می‌کرد در حالی که دخترش اولین سوارکار آن‌ها بود. بعد‌ها در سال ۱۹۲۳ سورونا وبستر هم به آن‌ها پیوست.
 
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی 
 
کارور دو تیم داشت که هرکدام در یک شهر اجرا می‌کردند. او در سال ۱۹۲۷ به دلیل ضعف جسمی که بعد از غرق شدن اسب مورد علاقه اش بدتر شده بود درگذشت. پس از مرگ کارور، این نمایش با مدیریت پسرش ادامه یافت. در سال ۱۹۲۸ آن‌ها به آتلانتیک سیتی آمدند و تا چند دهه در اسکله فولاد ماندند. در تمام این سال‌ها هیچ گزارشی از حادثه و آسیبی در مورد اسب‌ها در این نمایش گزارش نشد. اما نمی‌توان درباره سوارکاران هم همین را گفت. به طور متوسط آن‌ها دوبار در سال صدمه می‌دیدند که شامل شکستگی استخوان یا کبودی بود. جدی‌ترین مشکل در تاریخ این نمایش برای سونورا وبستر پیش آمد که معروف‌ترین غواص اسب بود.
 
 شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی
 
او در سال ۱۹۲۳ به کارور پیوست و اولین شیرجه خود را در ۱۵ سالگی زد. در سال ۱۹۳۱ هنگام شیرجه اسب تعادل خود را از دست داد و باعث شد که اول صورت او با آب برخورد کند. سونورا نتوانست چشم هایش را به سرعت ببندد و بینایی خود را از دست داد. سونورا ۱۱ سال بعد هم این کار را ادامه داد و داستانش موضوع فیلم «قلب‌های وحشی شکسته نمی‌شوند» دیزنی در سال ۱۹۹۱ شد.
 
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی 
 
شیرجه با اسب تا سال ۱۹۷۸ ادامه یافت تا اینکه فشارهای گروه‌های حقوق حیوانات باعث توقف آن شد. در سال ۱۹۹۴ سازمان دونالد ترامپ که اکنون مالک این اسکله است سعی کرد این نمایش را با استفاده از قاطر و اسب‌های مینیاتوری دوباره برگزار کند، اما اعتراضات عمومی مانع آن شد.
 
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی 
 
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی 
 
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی 
 
شیرجه اسب‌ها در آتلانتیک سیتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار