ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد+عکس
کد خبر: ۹۱۷۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 18    -    ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
 شما هرگز نمی‌توانید اتفاقات بد را پیش بینی کنید، اما می‌توانید یاد بگیرید که چطور در موقعیت‌های بد جان سالم به در ببرید. در اینجا ترفندهایی را یاد می‌گیرید که شانس زنده ماندن شما را در موقعیت‌های مختلفی مثل گم شدن در جنگل، زلزله، طوفان و ... افزایش می‌دهند.

ساخت چاقو با سیگار

اگر در طبیعت گم شوید، نیاز به یک سری چیزهای اساسی دارید، یک سرپناه، آب و البته چاقو. پیدا کردن یک سرپناه و مقداری آب نستا راحت‌تر است، اما اگر چاقو نداشته باشید می‌توانید با سیگار چاقو درست کنید! ساخت یک چاقوی موقت با سیگار آسان است، اما حواستان باشد که چاقوی سیگار می‌تواند بسیار تیز و برنده باشد! برای ساخت چاقو از سیگار ابتدا باید فیلتر آن را روشن کنید و اجازه دهید بسوزد. زمانی که سوخت، با انگشت خیس فیلتر را فشار دهید تا شکل بگیرد. حالا شما یک چاقوی تیز دارید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


گیر افتادن در یک ماشین غرق شده

بیشتر مردم فکر می‌کنند که گیرافتادن در ماشین‌ در حال غرق شدن فقط در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. با این حال، باور کنید یا نه، افراد زیادی هستند که در این موقعیت گرفتار می‌شوند؛ و حتی بدتر از آن، خیلی از آن‌ها درون این اتومبیل‌ها مرده اند، چون نمی‌دانستند چطور باید فرار کنند. اگر در چنین موقعیتی گیر افتادید، حتی سعی نکنید در را باز کنید، چون فشار آب به شما اجازه این کار را نمی‌دهد. در عوض با کمربند ایمنی یا هر وسیله دیگری که در ماشین دارید سعی کنید شیشه‌ها را بشکنید و وقت خود را برای باز کردن در تلف نکنید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد
 


دست‌های بسته

اگر ربوده شدید و آدم ربا دست‌های شما را محکم گره زد، یک راه هوشمندانه برای فرار وجود دارد. برای این کار ابتدا باید مطمئن شوید که آدم ربایان نزدیکتان نیستند. اولین کاری که باید بکنید این است که مشتتان را تا جایی که می‌شود محکم گره کنید. این کار باعث می‌شود ماهیچه‌های مچ شما منبسط شوند. سپس دستتان را شل کنید و از میان طنابی که دور مچتان گره خورده دستتان را بیرون بکشید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 



مثل یک حرفه‌ای آتش روشن کنید

اگر هیچ ماده‌ای ندارید که با استفاده از آن بتوانید آتش روشن کنید، نترسید. یک ترفند هوشمندانه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با یک وسیله غیرمعمول آتش روشن کنید. باور کنید یا نه شما می‌توانید با استفاده از چیپس این کار را کنید! بله، چیپس سیب زمینی! تنها کاری که باید بکنید این است که کمی چیپس با خودتان به سفر ببرید. لازم است بدانید که نودل‌های فوری و غلات صبحانه می‌تواند آتش را شعله ور نگه دارند بنابراین فراموش نکنید همراه چیپس، کمی نودل هم ببرید!
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


کلید به عنوان وسیله دفاعی

اگر مجبورید از محله‌ای عبور کنید که آمار جرم و جنایت در آن بالاست، توصیه می‌کنیم چیزی با خودتان داشته باشید که در حملات احتمالی از شما محافظت کند. لازم نیست حتما چاقو یا تفنگ باشد. حتی کلید هم می‌تواند کارتان را راه بیندازد. اما باید یاد بگیرید که کلید را چطور برای دفاع از خودتان نگه دارید. نباید کلید را بین انگشتانتان بگیرید بلکه باید در یک جهت مستقیم نگه دارید و فشار مناسب را وارد کنید تا بتوانید ضربه بزنید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


برق رفته و شمع ندارید؟

این روز‌ها قطعی برق زیاد اتفاق می‌افتد. اما همه می‌توانند با روشن کردن شمع، قطعی برق در شب را تحمل کنند. با این حال، ترس واقعی وقتی شروع می‌شود که شمع هم در خانه نداشته باشیم. اما نباید در این باره نگران باشید، زیرا یک جایگزین خوب به جای آن به شما معرفی می‌کنیم. این جایگزین فوق العاده مدادشمعی است. مداد شمعی‌ها فقط برای نقاشی نیستند، آن‌ها هنگام قطع شدن برق هم کاربرد دارند و می‌توانید به جای شمع آن‌ها را روشن کنید.

ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 
 

 
دور کردن کنه ها

اگر قصد دارید یک روز کامل را در جنگل بگذرانید، باید بدانید که احتمال زیادی دارد که کنه‌ها به شما حمله کنند. کنه‌ها حیوانات بسیار خطرناکی هستند، زیرا حامل بیماری‌های خطرناکی مثل لایم و تب کلرادو هستند. یک راه هوشمندانه برای دور کردن این حیوان وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید روغن درخت چای و مقداری آب است. برای تهیه محلول روغن چای درختی و آب را به نسبت یک به دو ترکیب کنید و محلول حاصل را روی لباس‌ها و کفش هایتان اسپری کنید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


طوفان

هنگام طوفان هرگز نباید زیر پل یا سازه‌های ترافیکی دیگر پنهان شوید. دلیل آن هم ساده است. این سازه‌ها در طوفان به راحتی فرو می‌ریزند. در عوض می‌توانید به سمت نزدیک‌ترین پناهگاهی که می‌شناسید رانندگی کنید. اگر برای این کار زیادی دیر شده، اتومبیلتان را متوقف کنید، کمربند ایمنی را بیندید، همه پنجره‌ها را ببندید و سرتان را با چیزی حفاظت کنید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 



طوفان رعد و برق

طوفان‌های رعد و برق بسیار ترسناک هستند، چون هر سال جان هزاران نفر را می‌گیرند. اما درواقع این طوفان تندری نیست که جان افراد را می‌گیرد بلکه اشتباهات خودشان است که نمی‌دانند چطور نسبت به این پدیده واکنش نشان دهند. برای حفظ جانتان هنگام طوفان تندری لازم است که دو چیز را بدانید. اولین و مهم‌ترین نکته این است که هنگام طوفان تندری هرگز زیر سازه‌ها یا درختان بلند پنهان نشوید، زیرا رعد و برق جذب چنین اشیایی می‌شود. هم چنین اگر بیرون هستید نباید از گوشی هوشمندتان استفاده کنید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


گیر افتادن زیر بهمن

اگر زیر بهمن گیر افتادید باید خیلی سریع عمل کنید تا بتوانید خودتان را نجات دهید؛ بنابراین وقتی زیر بهمن گیر افتادید، اولین کاری که باید بکنید این است که حرکت نکنید. سپس مقداری فضا مقابل دهانتان ایجاد کنید. بعد آب دهان خود را بیرون بریزید و ببینید که گرانش زمین آن را به کدام سمت حرکت می‌دهد. وقتی متوجه شدید زمین کدام طرف است بلافاصله شروع به کندن در جهت مخالفش کنید!
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


رفع تشنگی در مناطق برفی

اگر در یک منطقه برفی گم شوید و هیچ آبی برای خوردن نداشته باشید چه می‌کنید؟ احتمالا شروع به خوردن برف و یخ می‌کنید تا تشنگیتان برطرف شود. اما هرگز نباید این کار را کنید. چون ممکن است منجر به بیماری خطرناک هیپوترمی شود. در چنین مواقعی نیاز به یک فندک و مقداری برف دارید. ابتدا برف را ذوب کنید و سپس آنچه بیرون می‌آید را بنوشید.

ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


محافظت در برابر زلزله

زلزله‌ها پدیده‌های طبیعی هستند که هنوز قابل پیش بینی نیستند. به همین دلیل است که هزاران نفر بر اثر زلزله جان خود را از دست می‌دهند. اما اگر زلزله محل زندگی شما را لرزاند چطور باید جان خود را حفظ کنید؟ وقتی زمین شروع به تکان خوردن می‌کند فورا خودتان را به شکل جنین جمع کنید. سپس سعی کنید خودتان را در شیء بزرگی مثل کمد یا مبل جای دهید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


ساعت به عنوان قطب نما

گم شدن در جنگل یا بیابان بدون قطب نما وحشتناک است. اما تا زمانی که ساعت مچی دارید نیاز نیست از چیزی بترسید، زیرا ساعتتان می‌تواند به عنوان قطب نما عمل کند. اگر در نیمکره شمالی هستید عقربه ساعت شمار را با خورشید تراز کنید. نقطه‌ای که بین ساعت ۱۲ و عقربه ساعت شمار قرار می‌گیرد جنوب را نشان می‌دهد؛ و اگر در نیمکره جنوبی گم شدید ساعت ۱۲ را با خورشید تراز کنید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


آب آلوده قابل نوشیدن

اگر در بیابان گم شدید هرگز نباید به خودتان اجازه دهید که آب آلوده بنوشید. یک راه ساده وجود دارد که می‌توانید آب آلوده را قابل آشامیدن کنید. برای این کار نیاز به سفید کننده دارید! چند قطره سفید کننده را داخل بطری آب آلوده بریزید و اجازه دهید نیم ساعت ته نشین شود. این کار آب آلوده را برای خوردن بی خطر می‌کند.

ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 



چاقو را بیرون نکشید

افراد زیادی فکر می‌کنند که اگر کسی به آن‌ها چاقو زد و فرار کرد باید فورا چاقو را بیرون بکشند و با اورژانس تماس بگیرند. این افراد نمی‌دانند که بیرون کشیدن چاقو یا هر شیء دیگری که با آن آسیب دیده اند می‌تواند خطرناک باشد. بیرون کشیدن چاقو می‌تواند خونریزی را بیشتر کند و در نهایت منجر به مرگ شود.

ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


دست در جیب‌

می‌دانیم که افراد زیادی در حالی که دست هایشان در جیبشان است از پله‌ها پایین می‌روند و احتمالا نمی‌دانند که این کارشان می‌تواند فاجعه آفرین باشد. زیرا اگر از پله‌ها پایین بیفتید هیچ چیزی نخواهید داشت که روی آن فرود امنی داشته باشید. شما به دست هایتان نیاز دارید که هنگام افتادن از پله‌ها روی آن‌ها فرود بیایید، بنابراین دست در جیب از پله پایین نیایید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 

 
ساختمان محترق

اگر در آتش سوزی یک ساختمان گیر افتادید می‌توانید با دنبال کردن یک قانون به راحتی جان سالم به در ببرید: «پایین بروید، بیرون بروید» به این معنی که در این مواقع تا حد امکان پایین بمانید و به دنبال راه خروج از ساختمان باشید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


گیر افتادن در جریان شکافنده دریا

بسیاری از افرادی که در این جریان گیر می‌افتند کاری می‌کنند که شرایط را بدتر می‌کند و آن این است که سعی می‌کنندبرخلاف جریان شکافنده و مستقیما به طرف ساحل شنا کنند. شما هرگز نباید در چنین موقعیتی به سمت ساحل شنا کنید بلکه باید مورب شنا کنید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 

 
پرتاب نارنجک نزدیک شما

اگر نزدیک به محلی باشد که نارنجک پرتاب می‌شود یا انفجار رخ می‌دهد باید فورا دهانتان را باز کنید. با این کار اجازه می‌دهید فشار انفجار بدون اینکه به اندام‌های حیاتی شما آسیب بزند در بدنتان جریان یابد.

ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد 
 


پیش بینی طوفان

اگر حباب‌های نوشیدنی شما به وسط نوشیدنی حرکت می‌کند بدانید که طوفان در راه است؛ بنابراین دفعه بعدی که حباب‌های قوه در وسط بودند بدانید که یک طوفان تندری قرار است اتفاق بیفتد.
 
 ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد
 


ضدعفونی در طبیعت

اگر در طبیعت دچار بریدگی شدید چه می‌کنید؟ آیا منطقه بریده شده را با آب رودخانه یا دریاچه می‌شویید؟ اگر به این روش بریدگی را ضدعفونی می‌کنید اشتباه می‌کنید. ضدعفونی بریدگی با آب رودخانه یا دریاچه زخم را بدتر می‌کند. در عوض این قسمت را با آب آشامیدنی تصفیه شده بشویید.
 
ترفندهایی که یک روز زندگیتان را نجات می‌دهد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
"آب آلوده قابل نوشیدن

اگر در بیابان گم شدید هرگز نباید به خودتان اجازه دهید که آب آلوده بنوشید. یک راه ساده وجود دارد که می‌توانید آب آلوده را قابل آشامیدن کنید. برای این کار نیاز به سفید کننده دارید! چند قطره سفید کننده را داخل بطری آب آلوده بریزید و اجازه دهید نیم ساعت ته نشین شود. این کار آب آلوده را برای خوردن بی خطر می‌کند."

داداش میشه بگی وسط بیابونی که آب نیست دقیقاً سفید کننده باید از کجا بیارم!!!؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار