آیا عرضه مرغ مرده به بازار صحت دارد؟
کد خبر: ۹۱۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 14    -    ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی از مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی گوشت و فراورده‌های گوشتی حلال در تهران با اشاره به اعطای برند حلال به محصولات گوشتی جهت صادرت اظهار کرد: بر اساس جلساتی که با سازمان استاندارد داشتیم از این پس وزارت جهاد کشاورزی حوزه نماینده، ولی فقیه و سازمان استاندارد در این قضیه ورود خواهند کرد در حالی که تا پیش از این شرکت‌ها که برند حلال دریافت می‌کردند مجبور بودند آن را از ترکیه و مالزی بگیرند که این موضوع می‌تواند افزایش سهم صادرات در دنیا را افزایش دهد.

وی با اشاره به سلامت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس افزود: یکسری ضایعات خوراکی و غیر خوراکی در گوشت قرمز و سفید به ویژه مرغ وجود دارد که ۱۲ درصد آن در حوزه گوشت قرمز و ۸۸ درصد آن در گوشت طیور به عنوان ضایعات هدر می‌رود و یا به پودر گوشت تبدیل می‌شود که ارزش افزوده چندانی ندارد.

رفیعی پور ادامه داد: با توجه به استاندارد‌های روز دنیا، ضایعات خوراکی گوشت قرمز و طیور را باید به خمیر مرغ که دارای ارزش افزوده بالاتری است تبدیل کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی توزیع مرغ مرده در بازار را رد کرد و تصریح کرد: یک ناظر شرعی و دامپزشک ازمرحله‌ای که مرغ زنده وارد سبد می‌شود تا زمانی که کشتار صورت می‌گیرد بر تمامی مراحل نظارت دارد و چنین امری صحت ندارد.
 
ضرورت تأمین محصولات حلال کشور‌های مسلمان

در ادامه مهبد رییس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی گوشت و فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی حلال اظهار کرد: تأمین نیاز‌های کشور‌های مسلمان به محصولات حلال به ویژه در منطقه خاورمیانه CIS و اروپای شرقی با جمعیتی نزدیک به ۴۵۰ میلیون نفر امری ضروری است.

وی افزود: دومین نمایشگاهبین المللی گوشت و فرآورده‌های گوشتی حلال بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشور‌های هلند، نیوزلند، پرتغال، فرانسه، بلغارستان، استرالیا، بلژیک، لبان، آذربایجان، افغانستان، آلمان، ترکیه و آرژانتین مشارکت دارند.

مهبد با اشاره به اینکه تجارت صنعت حلال در دنیا ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار است تصریح کرد: گردش مالی تجارت محصولات غذایی حلال در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار اعلام شده است.

رییس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه با بیان اینکه ارزش بازار صنعت حلال در جهان حدود ۴ تریلیون دلار برآورد شده است اظهار کرد: همچنین این میزان به طور مدام در حال افزایش است به گونه‌ای که جمعیت حدود ۲ میلیارد نفری مسلمانان که در بیش از ۱۰۰ کشور زندگی می‌کنند، اما با این وجود ۸۰ درصد محصولات حلال در کشور‌های غیر مسلمان تولید می‌شود.

مهبد با اشاره به ضرورت تأمین نیاز کشور‌های جهان به محصولات حلال گفت: بر این اساس بسترسازی مناسب برای ترویج سرمایه گذاران خارجی در صنایع پروتیینی کشور، جذب فناوری و دانش فنی و ماشین آلات نوین برای بروز کردن کارخانجات و کمک به گسترش بازار‌های صادراتی برای تولیدکنندگان محصولات ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.


باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق کوشکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
خدا وکیلی زمانی که دو یا سه روز تعطیلات داریم شب آخر قبل از تعطیلات سری به کشتارگاه های مرغ بزنید تا ببینی چگونه مرغ های اضافی و بدون مشتری را با تاریخ دو الی سه روز بعد مخفیانه به سردخانه می برند در صورتیکه این مرغ بعد از کشتار حداکثر هفتاد و دو ساعت قابل مصرف است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار