طرز تهیه‌ی نان تست خانگی
کد خبر: ۹۱۴۱۴
تاریخ انتشار: 2017 November 13    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص نان تست هستید، امروز برای شما آموزش پخت این نان خوشمزه و پرطرفدار را در خانه قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت نان تست، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی نان تست خانگی
 
اختصاصی تابناک باتو؛ اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص نان تست هستید، امروز برای شما آموزش پخت این نان خوشمزه و پرطرفدار را در خانه قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت نان تست، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی نان تست خانگی

مواد لازم:

آرد: 2 پیمانه
مایه خمیر: یک قاشق چایخوری
شکر: یک قاشق چایخوری
نمک: کمی
روغن: دو قاشق غذاخوری
کره آب شده: یک چهارم پیمانه
آب گرم: به مقدار لازم
تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه:

آرد و شکر و مایه خمیر را در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. کره و روغن را به مخلوط آرد اضافه کرده و خوب ورز می‌دهیم. نمک را به مخلوط بالا می‌افزاییم. حالا نوبت آب گرم است، آن را کم کم به خمیر اضافه کرده و ورز می‌دهیم تا جایی که خمیر، یکدست شود و به دست نچسبد.

خمیر آماده شده را به مدت ده دقیقه در کناری قرار می‌دهیم تا استراحت کند. قالب نان تست را چرب کرده و داخل آن، کاغذ روغنی پهن می‌کنیم. خمیر را داخل قالب ریخته و باز هم کناری قرار می‌دهیم تا حجم خمیر بیشتر شود. بهتر است مایه‌ی خمیر، یک سوم قالب را اشغال کند.

بهترین روش برای تخمیر خمیر، استفاده از فر داغ و خاموش است. قالب خمیر را به همراه یک کاسه آب جوش که در طبقه‌ی پایین فر قرار گرفته، داخل فر می‌گذاریم و در فر را می‌بندیم تا تخمیر، به خوبی انجام شود. برای پخت نان تست، آن را در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار می‌دهیم تا رنگ نان، طلایی رنگ شود.

پس از آن، تخم مرغ زده شده را با برس روی سطح نان می‌مالیم. شعله‌ی بالای فر را برای مدت کوتاهی روشن می‌کنیم تا روی سطح نان، قهوه‌ای رنگ شود. وقتی نان پخته شد، آن را از فر خارج کرده، برش می‌دهیم و در ظرفی درپوشیده و یا داخل کیسه‌ی نایلون قرار می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: atyabtabkha
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار