برگزیدگان دو بخش از جشنواره کن معرفی شدند
کد خبر: ۹۱۳
تاریخ انتشار: 2015 May 23    -    ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

برندگان بخش مستقل دو هفته کارگردانان و همچنین سینه‌ فونداسیون شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن اعلام شدند.

 «آغوش مار» به کارگردانی «کایرو گوئرا» از کشور کلمبیا، موفق به کسب جایزه هنر سینما از چهل و هفتمین دوره بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن شد.

براساس گزارش «ایسنا»، این کارگردان کلمبیایی در سال 2006 نیز با فیلم «سفرهای باد» موفق به کسب جایزه بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن شده بود اما فیلم جدید او با عنوان «آغوش مار» روایتگر ماجرای دوستی یک جن‌گیر و دو دانشمند است و اولین فیلمی است که پس از سه دهه در جنگل‌های کلمبیا ساخته شده است.

فیلم «روزهای طلایی من» ساخته «آرناد دسپلچین» از فرانسه نیز جایزه «SACD» بخش دو هفته کارگردانان کن را از آن خود کرد که هر سال از سوی انجمن نویسندگان و آهنگسازان نمایشی به یک فیلم فرانسوی اعطاء می‌شود.

دیگر برنده بخش دو هفته کارگردانان کن، فیلم «موستانگ» به کارگردانی «دنیز ارگوون» از ترکیه بود که جایزه بهترین فیلم اروپایی این بخش را کسب کرد.

جایزه بخش فیلم کوتاه دو هفته کارگردانان را نیز «ارزیابی‌ام کن» به کارگردانی «فیزال بولینا» از انگلیس بدست آورد و از فیلم «جسد زیبا» ساخته «پیتر چرکاسکی» بصورت ویژه تقدیر شد.

بخش سینه فونداسیون و کوتاه شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن با ریاست «عبدالرحمن سیساکو» در رأس هیات داوران نیز جایزه اول خود را به فیلم «اشتراک» به کارگردانی «پیتا بیانکو» از آمریکا داد و جایزه دوم این بخش نیز به فیلم «لوکاس پردیداس» ساخته «ایگناسیو ژوریسیس مریلان» از شیلی رسید.

دو فیلم «بازگشت ارکین» به کارگردانی «ماریا گ0وسکاوا» (روسیه) و «ویکتورXX» ساخته «یان گاریدو لوپز» (اسپانیا) نیز به صورت مشترک جایزه سوم بخش کوتاه و سنیه فونداسیون جشنواره کن 2015 را به خود اختصاص دادند.

بخش سینه فونداسیون و کوتاه کن شامل 18 فیلم دانشجویی بودند که از میان 1539 فیلم از 381 مدرسه فیلم‌سازی از سراسر جهان انتخاب شده‌اند.

برنده جایزه اول 15000 یورو، جایزه دوم 11500 یورو و برندگان جایزه سوم هر کدام 7500 یورو دریافت خواهند کرد و کارگردانان برنده جایزه اول می‌تواند اولین فیلم بلند خود را در کن به نمایش بگذارد.

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار