دردناک‌ترین بیماری‌های جهان+عکس
کد خبر: ۹۱۲۷۳
تاریخ انتشار: 2017 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
همه بیماری‌ها در نوع خود دردناک هستند، حتی آن هایی که درد جسمی ندارند، با دردهای احساسی و روانی همراه هستند. با این حال بیماری هایی هستند که هم درد جسمی و هم درد روحی دارند که غیرقابل تحمل است. در این مقاله برخی از دردناک‌ترین بیماری هایی را مشاهده می‌کنید که حتی برای بدترین دشمنانتان هم نمی‌خواهید.

ذات الریه (Pneumonia)

سینه پهلو یا ذات الریه را به عنوان عفونت جدی ریه‌ها تعریف می‌کند که تنفس بیماران را دچار مشکل می‌کند. افراد مبتلا به ذات الریه در خطر پر شدن کیسه‌های هوایی از مایعات قرار دارند که می‌تواند کشنده باشد. علائم این عفونت ریه خطرناک عبارتند از: سرفه‌های طولانی، تب بالا و تنگی نفس. این بیماری برای افراد بزرگسال خطرناک نیست، اما در بچه‌ها یا افراد مبتلا به آسم می‌تواند منجر به مرگ شود.

دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


اکلامپسی (Eclampsia)

اکلامپسی یک بیماری است که هر زنی که تازه زایمان کرده از آن می‌ترسد. این بیماری خودش را با تشنج نشان می‌دهد که چند روز بعد از زایمان اتفاق می‌افتد. پزشکان هنوز نمی‌دانند چه چیزی موجب اکلامپسی در زنان می‌شود با این حال آنچه مشخص است این است که قبل از اکلامپسی، پره اکلامپسی (Pre-Eclampsia) اتفاق می‌افتد. ویژگی‌های پره اکلامپسی شامل سطح بالای پروتئین در ادرار و فشار خون بالاست. اگر زنی علائم پره اکلامپسی را گزارش نکند ممکن است اکلامپسی را تجربه کند. پره اکلامپسی قابل درمان است، اما به زنی که به آن مبتلاست توصیه می‌شود زودتر از موعد زایمان کند.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


تب منقوط کوه‌های راکی (Rocky Mountain Spotted Fever)

امیدوارم فهمیدن یکی دو نکته درباره این بیماری به شما کمک کند متوجه شوید که کنه‌ها چقدر برای سلامتی خطرناک هستند. تب منقوط کوه‌های راکی عفونتی است که توسط یک باکتری به نام ریکتزیا (Rickettsia) ایجاد می‌شود. اگر یک کنه شما را نیش بزند به راحتی ممکن است این باکتری را دریافت کنید و به تب منقوط کوه‌های راکی مبتلا شوید. علائم این بیماری باکتریایی شامل استفراغ، حالت تهوع، توهم و تب بالا می‌شود. این بیماری اگر درمان نشود می‌تواند کشنده باشد. ابتدا کلیه‌ها را از کار می‌اندازد و سپس مغزتان متورم می‌شود و در نهایت منجر به مرگ می‌شود.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


سندروم مرد سنگی

این بیماری آنقدر دردناک است که برای بدترین دشمن خود هم آرزو نمی‌کنید. سندروم مرد سنگی با نام علمی فیبرودیسپلازی پیشرونده استخوانی‌شونده (Fibrodysplasia Ossificans Progressive) شناخته می‌شود. این بیماری به شدت نادر است. سندروم مرد سنگی توسط یک جهش ژنتیکی نادر ایجاد می‌شود که با مکانیزم بازسازی بدن مبارزه می‌کند. افرادی مبتلا به سندروم مرد سنگی، درد غیرقابل توصیفی را تجربه می‌کنند در حالی که تمام رباط ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها تبدیل به استخوان می‌شوند. چنین افرادی بی حرکت می‌شوند و از درد شدید می‌میرند.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


آلرژی آب

باور کنید یا نه، افرادی در دنیا وجود دارند که به آب حساسیت دارند و به همین دلیل نمی‌توانند شنا کنند، دوش بگیرند، حمام کنند و حتی گریه کنند! افرادی که از این حساسیت عجیب رنج می‌برند به هر نوع آبی حتی اشک‌های خود آلرژی دارند. این حساسیت عجیب و غریب زیاد شناخته شده نیست، زیرا افراد کمی در دنیا به آن مبتلا هستند. یکی از آن‌ها یک زن بریتانیایی به نام مایکلا داتون است. او به دلیل حساسیت عجیبش به آب نمی‌تواند به درستی از فرزندش مراقبت کند و او را به حمام ببرد یا وقتی گریه می‌کند او را آرام کند. مایکلا توضیح می‌دهد که یک قطره آب روی پوستش می‌تواند باعث جوش‌های دردناکی شود که دو هفته طول می‌کشد.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


تب زرد

تب زرد اساسا یک بیماری گرمسیری است که به ندرت در اروپا و آمریکا یافت می‌شود. این بیماری خطرناک و ترسناک با نیش پشه پخش می‌شود. به مسافرانی که به کشورهای گرمسیری سفر می‌کنند همیشه توصیه می‌شود قبل از رسیدن به مقصد واکسن تب زرد بزنند. اگرچه این بیماری با واکسن قابل پیشگیری است، اما درمان ندارد. بیشتر موارد تب زرد بعد از دو هفته بهبود می‌یابند و بقیه موارد به مرگ ختم می‌شوند. کسانی که علائم شدیدی مثل لرز، تهوع، سردرد شدید و تب بالا را تجربه می‌کنند محکوم به مرگ می‌شوند.

 دردناک‌ترین بیماری‌های جهان
 


التهاب مغز یا انسفالیت (Encephalitis)

ایا می‌دانستید که مغزتان هم می‌تواند مانند سایر قسمت‌های بدن دچار عفونت شود؟ عفونت مغز با نام انسفالیت شناخته می‌شود و می‌تواند توسط باکتری و ویروس ایجاد شود. در گذشته مردم انسفالیت را با نام «بیماری خواب» می‌شناختند. تفاوت بین انسفالیت هایی که با باکتری و ویروس ایجاد می‌شوند نامحسوس است. علائم مشترک انسفالیت شامل آنفولانزا، تلو تلو خوردن، تشنج، سفت شدن گردن، حساسیت به نور و ضعف عضلانی می‌شوند. اگر انسفالیت زود تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


سپسیس (Sepsis)

بسیاری از مردم سپسیس را با نام «مسمومیت خون» می‌شناسند که در واقع درست هم هست. توصیف سپسیس به عنوان مسمومیت خون، تعریف دقیقی از این بیماری جدی و خطرناک است. سپسیس زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری یا سموم مختلف از طریق زخم‌ها یا بریدگی‌ها مستقیما وارد جریان خون شوند.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


سفلیس (Syphilis)

سفلیس یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های آمیزشی است که موجب زخم‌ها و جوش هایی در قسمت‌های مختلف بدن، گره‌های لنفاوی و اطراف قسمت‌های خصوصی بدن می‌شود. این بیماری به تدریج و مرحله به مرحله پیش می‌رود و آخرین مرحله ۱۰ سال پس از عفونت خودش را نشان می‌دهد و مرحله سوم نامیده می‌شود. این مرحله پیشرفته سفلیس منجر به آسیب اندام‌های داخلی و در نهایت مرگ می‌شود. اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود به راحتی با آنتی بیوتیک‌ها قابل درمان است.

دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


سوزاک (Gonorrhea)

سوزاک نیز یکی دیگر از بیماری‌های آمیزشی است؛ بنابراین شباهت زیادی به سفلیس دارد. این بیماری هم مثل سفلیس با رابطه جنسی سالم قابل پیشگیری است و می‌تواند زنان و مردان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر این بیماری درمان نشود می‌تواند دردناک باشد و منجر به عفونت‌های مختلفی در اندام‌های تناسلی و هم چنین گلو شود. یک زن باردار مبتلا به سوزاک می‌تواند به آسانی این بیماری را به فرزندش انتقال دهد و عواقب جدی داشته باشد. سوزاک می‌تواند منجر به بیماری التهابی لگن هم شود که باعث ناباروری می‌شود.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


مننژیت (Meningitis)

مننژیت یکی دیگر از عفونت‌های مغزی است. اما این عفونت بسیار بدتر و شدیدتر از انسفالیت است. این بیماری را می‌توان عفونت پرده‌های مخاطی مغز تعریف کرد و توسط باکتری، قارچ، انگل، ویروس و لوپوس ایجاد می‌شود. هر نوع مننژیت درمان خاص خود را دارد. علائم مننژیت شامل تب ناگهانی شدید، سردرد شدید، سفت شدن گردن، حساسیت به نور، مشکلات راه رفتن، تشنج، گیجی و کم اشتهایی می‌شود. بدترین نوع مننژیت، مننژیت باکتریایی است که اگر به موقع تشخیص داده نشود منجر به مرگ دردناکی می‌شود.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


آرتریت (Arthritis)

آرتریت را می‌تواند التهاب بسیار دردناک مفاصل تعریف کرد که گاهی غیرقابل تحمل می‌شود. آرتریت توسط ویروس یا باکتری ایجاد نمی‌شود. لازم به ذکر است که آرتریت یکی از اولین بیماری‌های شناخته شده بشر است و در مومیایی‌های مصر یافت شد. تصورات غلطی درباره این بیماری وجود دارد که یکی از آن‌ها این بیماری را مختص سالمندان می داند. اما اشتباه است، زیرا هرچند به ندرت اما در جوانان هم این بیماری مشاهده می‌شود. این بیماری درمانی ندارد، اما داروهایی وجود دارد که می‌تواند درد آن را قابل تحمل کند.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


سندروم خون آشام

باور کنید یا نه، اما کسانی در دنیا وجود دارند که نمی‌توانند در معرض نور آفتاب قرار بگیرند، زیرا از یک بیماری به نام پورفیری (Porphyria) یا سندروم خون آشام رنج می‌برند و به نور آفتاب حساسیت دارند. افراد مبتلا به پورفیری در صورت مواجهه با نور آفتاب تاول‌های جدی روی پوستشان می‌رنند. در موارد شدید، شخص مبتلا به پورفیری اگر در معرض نور افتاب قرار بگیرد فلج می‌شود.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


هاری (Rabies)

هاری یکی از دلایلی است که انسان‌ها نباید حیوانات وحشی را در خانه نگه دارند یا به آن‌ها نزدیک شوند. این بیماری در اثر گاز گرفتن حیوان وحشی مستقیما به انسان منتقل می‌شود. ویروس هاری در درجه اول به سیستم اعصاب مرکزی حمله می‌کند و آسیب زیادی به آن می‌زند. این بیماری در نهایت منجر به مرگ مغزی می‌شود. هاری مانند بیماری‌های مشترک با علائمی شامل تب، سردرد و ضعف شروع می‌شود و هرچه پیش می‌رود، بیمار اضطراب، بی خوابی، ترس از آب و تولید بیش از حد بزاق را تجربه می‌کند. این بیماری می‌تواند کشنده باشد اگر به سرعت درمان نشود.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


دیسانتری (Dysentery)

این بیماری در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و می‌توان آن را به عنوان شکل جدی گاستروآنتریت یا بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای تعریف کرد. علائم این بیماری شامل درد شکم، اسهال دردناک همراه با خون یا مخاط، تهوع و تب می‌شود. دیسانتری توسط ویروس و باکتری ایجاد می‌شود. این بیماری باید درمان شود، زیرا در اندام‌های دیگر هم پخش می‌شود و موجب مشکلات جدی و در نهایت مرگ می‌شود.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 



طاعون خیارکی (Bubonic Plague)

آیا می‌دانستید طاعون خیارکی در دهه ۱۳۰۰ یک سوم از جمعیت اروپا را کشت؟ اگرچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند این بیماری که آن را با نام «مرگ سیاه» می‌شناسند چند قرن پیش از بین رفته است، اما در واقع این طور نیست. یعنی امروزه هم می‌توان به این بیماری مبتلا شد. طاعون خیارکی از طریق کک و تماس مستقیم با حیوانات آلوده‌ای مثل سگ‌های دشتی (سنجاب مرغزار) و موش‌ها انتقال می‌یابد. این بیماری توسط باکتری به نام یرسینیا پستیس (Yersinia pestis) ایجاد می‌شود. طاعون خیارکی توسط آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شود، اما اگر درمان نشود در نهایت منجر به مرگ دردناکی همراه با ضعف، لرز و ورم غدد لنفاوی می‌شود.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


وبا (Cholera)

وبا یکی از عجیب‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌های دنیاست. یک بیماری عفونی که توسط باکتری ویبریو کلرا (Vibrio cholerae) ایجاد می‌شود. این باکتری وارد روده فرد شده و عفونت روده کوچک می‌شود. علائم وبا شامل گود رفتن چشم ها، اسهال شدید، گرفتگی عضلات، استفراغ، چروک دست و پا و پوست آبی می‌شود. افراد زیادی دراثر بیماری جان خود را از دست داده اند، زیرا اسهال مکرر باعث شده اب بدن خود را کاملا از دست بدهند. این بیماری در اثر نوشیدن آب آلوده انتقال می‌یابد.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


دیفتری (Diphtheria)

دیفتری یک عفونت خطرناک است که توسط باکتری کورینه‌باکتریوم دیفتری ایجاد می‌شود. این بیماری در اثر تماس مستقیم با شخص مبتلا انتقال می‌یابد. این بیماری خطرناک زمانی دلیل اصلی مرگ کودکان بوده است. خوشبختانه این بیماری دیگر مثل گذشته جان کودکان را نمی‌گیرد، زیرا واکسن آن اختراع شده است. وقتی به این بیماری مبتلا شوید، به سختی می‌توانید نفس بکشید، زیرا دیفتری دستگاه تنفسی فوقانی را مورد هدف قرار داده و علائمی مثل تب، گلو درد، مشکل تنفس، ضعف و تورم غدد لنفاوی ایجاد می‌کند.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


راشیتیسم (Rickets)

راشیتیسم یک بیماری خطرناک است که در نتیجه کمبود شدید ویتامین دی، کلسیم و فسفر ایجاد می‌شود. وقتی بدن فاقد ویتامین دی باشد نمی‌تواند از کلسیم و فسفر استفاده کند که در نهایت منجر به شکستگی و تغییر شکل استخوان‌ها می‌شود. درمان این بیماری مصرف فراوان ویتامین دی است.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


فلج اطفال (Polio)

فلج اطفال (Poliomyelitis) یک بیماری عفونی است که توسط ویروسِ پولیو (poliovirus) ایجاد می‌شود. این بیماری با تنفس یا خوردن ذرات مدفوع آلوده به ویروس انتقال می‌یابد. تقریبا ۷۲ % از افراد مبتلاپس از عفونت علائمی مشاهده نمی‌کنند، اما بیماران بدشانسی هم هستند که عفونت وارد سیستم اعصاب مرکزیشان می‌شود و آن‌ها را فلج میکند.
 
 دردناک‌ترین بیماری‌های جهان
 


تب اسکارلت یا مخملک

تب اسکارلت یک بیماری باکتریایی دردناک است که در تعداد کمی از افراد مبتلا به گلودرد استرپتوکوکی (Strep Throat) مشاهده می‌شود. این بیماری با جوش‌های قرمزی که کل بدن را می‌پوشاند، همراه با تب شدید ظاهر می‌شود. تب اسکارلت عمدتا کودکان ۵ تا ۱۵ سال را تهدید می‌می کند و منجر به نارسایی قلب و کلیه می‌شود.

دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 


نقرص (Gout)

این بیماری زمان به عنوان بیماری سلطنتی شناخته می‌شد و نوع خاصی از آرتریت است که خودش را به شکل سوزش و سفت شدن مفاصل مختلف به خصوص انگشت شست پا نشان می‌دهد. این نوع آرتریت ناشی از اسید اوریک بیش از حد است. وقتی سطح اسید اوریک خون بیش از حد بالا می‌رود، اسید کریستال هایی در مفاصل ایجاد می‌کند که منجر به درد تحمل ناپذیری می‌شود.
 
 دردناک‌ترین بیماری‌های جهان
 


سل (Tuberculosis)

سل یک بیماری باکتریایی جدی است که دستگاه تنفسی را آلوده می‌کند. این بیماری توسط هوا انتقال می‌یابد به این معنا که اگر ذرات آلوده را تنفس کنید به این بیماری مبتلا می‌شوید. علائم سل شامل تب، عرق شبانه، خلط و بزاق خونی، سرفه‌های مزمن، درد قفسه سینه و کاهش وزن می‌شود.

 دردناک‌ترین بیماری‌های جهان
 


سیستیت بینابینی (سندرم دردناک مثانه)

سیستیت بینابینی به طور خلاصه التهاب مثانه است. افراد مبتلا به این بیماری آن را حس آتش گرفتن ناحیه لگن و شکم توصیف می‌کنند. در موارد شدید افراد مبتلا بیش از ۶۰ بار در روز ادرار می‌کنند.
 
دردناک‌ترین بیماری‌های جهان 
 
 


سرطان استخوان

همه سرطان‌ها دردناک هستند، اما سرطان استخوان دردی دارد که توصیف نشدنی است. این درد آنقدر غیرقابل تحمل و وحشتناک است که به مبتلایان مورفین تزریق می‌شود.
 
 دردناک‌ترین بیماری‌های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار