چشم انداز اورتون چیست؟
کد خبر: ۹۱۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 09    -    ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
جوزف اورتون، کارشناس علوم سیاسی، بر این باور است که تغییرات سیاسی همواره از تغییرات اجتماعی پیروی می کنند، چون سیاستمداران تنها از قوانینی حمایت می کنند که فکر می کنند باعث پیروزی آنها در انتخابات بعدی می شود. برد سیاست هایی که از نظر سیاستمداران قابل قبول است و البته خشم حامیانشان را برنمی انگیزاند، چشم انداز اورتون می گویند.
 چشم انداز اورتون چیست؟
 
چشم انداز اورتون چیست؟   اختصاصی «تابناک باتو»؛ مطمئنا تا کنون به این نتیجه رسیده اید که سیاستمداران و قوانینی که تصویب می کنند، دائما چند سال از نیازهای جامعه عقب هستند. این بی دلیل نیست.
 
کارشناس علوم سیاسی، جوزف اورتون، معتقد است که تغییرات سیاسی همواره از تغییرات اجتماعی پیروی می کنند، چون سیاستمداران تنها از قوانینی حمایت می کنند که فکر میکنند باعث پیروزی آنها در انتخابات بعدی می شود. برد سیاست هایی که از نظر سیاستمداران قابل قبول است و البته خشم حامیانشان را برنمی انگیزاند، چشم انداز اورتون می گویند.
 
چشم انداز اورتون چیست؟ 

چشم انداز اورتون طی تاریخ تغییرات زیادی را تجربه کرده است، گاهی به سرعت و اغلب به تدریج و البته همواره توسط مردم و نه قانونگذاران.

به عنوان مثال منع استفاده از مشروبات الکلی در آمریکا در اوایل قرن ۱۹ و توسط موجی از مذهبیون آغاز شد. اما قانون آن تا بیش از صد سال بعد یعنی سال ۱۹۱۹ به تصویب نرسید. دوره ی افسردگی بزرگ فرا رسید و نظرات جامعه عوض شدند. این تغییر در نهایت به لغو این قانون در تنها ده سال بعد منجر شد.
 
چشم انداز اورتون چیست؟ 

امروزه آمریکایی ها حتی تصور نمی کنند که به خاطر حمایت از منع استفاده از مشروبات الکلی به کسی رأی بدهند.

داستان مشابه است. چه در زمینه ی حقوق شهروندی، آموزش و پرورش، بیمه ی سلامت، و چه قوانین مربوط به محیط زیست. فاکتور مشترک تمامی این تغییرات این است که مردم آنها را به وجود می آورند و نه سیاستمداران.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد امین خلیل زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
منبع چنین مطلبی چی بوده؟
به عنوان یک فارغ التحصیل علوم سیاسی علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مرورد این نظریه هستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار